Svara
  • 1
  • 2
2007-10-20, 18:07
Medlem
Nemesis1s avatar
Hela denna berttelse utspelar sig i en stad i mellansverige, hos en bekant som vi kan kalla Narkomann. Jag var trtt efter resan dit och hade en besvrlig frkylning. Under tgresan frestllde jag mig som en ryss med tuberkolos kandes lngs Transsibiriska jrnvgen efter att ha avtjnat ett Gulag-straff. Drfr sg jag verkligen fram emot att ta min frsta heroininjektion, eftersom heroin som bekant botar de flesta sjukdomstillstnd.

Jag satt i sngen d Narkomann, ifrd en svart ritualistisk kpa, desinfekterade platsen p min arm han tnkte injicera i. Jag knde mig ganska nervs eftersom jag aldrig knnt ngon opoiod IV frr (jag hade dock testat tjack IV och heroin nasalt).

Svar! Jag sg hur mitt blod forsade upp i pumpen. Sen kte hela lsningen sakta in i min ven. Men jag knde ingenting frrn det var dags att dra ut nlen och ta morgonrocksbltet vi knutit kring armen som stas. D ruset kom s knde jag dock med ens hur frkylningen och alla andra ok lyftes bort frn mina axlar.

Det r s jag skulle beskriva pslaget frn mitt heroinrus. Det kndes som en frlsning s fort det slog p. Som om den bibliska arvssynden lyfts bort frn en och man reser tillbaka till Edens lustgrd, innan syndafallet. Normalt brukar jag inte knna mig som en srskilt god mnniska. Inte som en srskilt ond mnniska heller. Men som en mnniska, vilken precis som alla andra mnniskor r syndig. Men p opioider knner jag mig fri! Och d heroinet kommer i form av en injektion s knns det som om man p ngra f sekunder verkligen blir frlst.

Om vi skall beskriva ruset av intravenst heroin frn ett lite mindre symboliskt perspektiv s kndes det frst i hjrtat som brjade bulta. Sen knde jag en skn, och relaxerad knsla ver kroppen. Och s mycket mer r det vl inte att sga om det. Det knndes inte som en perfekt orgasm multiplicerat med 10 000, som heroin beskrivs i Trainspotting. Den fysiska knslan var att kroppen helt enkelt knns varm, skn (p ett icke-sexuellt stt) och frisk. Men den psykiska knslan av opioider, den r ngot som bttre n sex. Det r krlek! tminstone fr mig. Man sger ju att man verkligen behver kunna lska sig sjlv fr att lska ngon annan, och p heroin blir jag alltid jttenjd med mig sjlv, vilket gr att jag ocks blir verdrivet krleksfull mot mina medmnniskor.

Och om jag inte skulle ha varit fylld med heroinets vrme s vet jag inte om jag hade orkat ta hand om Narkomann i det tillstnd han blev senare under kvllen. Jag, Narkomann och en person vi kan kalla Ms Anonym skt alla heroin den kvllen och sedan fyllde vi p med folkl, whisky, Sobril, Xanor, Dexofen, Fortalgesic och cannabis s att vi hlls riktigt pverkade hela natten. Jag och Ms Anonym var de som tog mest Dexofen, eftersom vi inte drack alkohol den kvllen (att blanda alkohol och Dexofen r farligt). Narkomann brjade dremot med att rka en s stor joint att han fick en snetndning som han sedan frskte kurera med att slnga i sig s mnga andra droger som mjligt. Han tog sig ocks ett par injektioner av krossade Dexofen-piller trots att han druckit, men han tycktes klara det bra.

Det fanns dock en hel del andra saker som Narkomann inte klarade bra. Han skulle stta en fix t mig bestende av Dexofen och Fortalgesic, men han var s jkla flddrad och full att han vgrade inse att venen gick snett ver armvecket och skt som om den gick rakt istllet. Idag har jag vldigt ont i armen. Men jag har mig sjlv att skylla. Lter man ngon som r flddrad stta en fix t en s r det inte den flddrade personen som borde st i skamvrn!

Jag och Ms Anonym var hur som helst behagligt opioidpverkade under kvllens lopp. Bde mitt och hennes tillstnd vxlade lite mellan att vara s snkta att vi sg i kors till att ha ett mjukt opoiodrus som man kan fungera perfekt p. Men som sagt, Narkomann fungerade allt annat n perfekt! Narkomann en stor kompositr och vldigt bra att spela piano, och meningen var att vi skulle spela in en video under kvllen dr vi alla tre jammade.

Tyvrr hade Narkomann ett s fruktansvrt kort nrminne att det var omjligt fr honom att hlla koll p musiken han spelade. Men vi lyckades hur som helst f honom att lyckas spela in lten "Snlla vnnen min, lova mig" p keyboard. Vi frskte ocks f honom att spela lten "Kamelot", som bara har tv ackord, men frgves. Det var omjligt att f honom att komma ihg hur han skulle placera de tv ackorden - och d r han en fruktansvrt skicklig pianist som har komponerat mnga vackra musikstycken! Men efter mnga frsk med att spela "Kamelot" degrades Narkomann till tamburinspelare och Ms Anonym tog ver keyboarden. Hon var visserligen ocks s noddad att hon sg i kors, och inte gick det vl s fruktansvrt bra fr Narkomanns tamburin och min sng heller, men vi fick raglig version "Kamelot" inspelad, plus en nnu mer vrdels version av lten "Benzombie".

Men hur som helst s hade jag en vldigt trevlig kvll. Jag fick uppleva mnga olika sidor av heroinruset, bde pslaget, knslan av att ha heroinets hrliga rus i bakgrunden samtidigt som man utfr vardagssysslor och opiumdrmmarna som man fr nr man noddar. I motsats till exempelvis Narkomann s brukar jag tyvrr vldigt sllan minnas mina noddrmmar, s dessa kan jag inte dela med mig av. Men jag kan dremot dela med mig av videoinspelningarna dr jag, Ms Anonym och Narkomann framfr dliga versioner av tre jttebra ltar. Men jag mste fra in klippen till min dator och konvertera dem frst.

Appendix - lista p droger jag tog under kvllen:
  • Oknd mngd heroin IV
  • Ett piller Fortalgesic (50mg pentazokin, tror jag) IV
  • Ett piller Fortalgesic oralt
  • 100 mg Dexofen IV, eller ngot i den stilen (gav faktiskt en liten kick, ven om den inte kom nra heroinet)
  • 200-300 mg Dexofen oralt
  • En joint
  • Oknd mngd Xanor och Opamox (finlndsk motsvarighet till Sobril, dvs oxazepam)
  • Ingen alkohol fr min del, man mste ju tnka lite p hlsan ocks
Citera
2007-10-20, 18:17
Medlem
Mycket intressant lsning fr ngon som ej provat heroin.
Citera
2007-10-20, 18:22
Medlem
InOrbits avatar
Ja, ruset lter ju fett. Jobbigt med armen..
Citera
2007-10-20, 18:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOrbit
Ja, ruset lter ju fett. Jobbigt med armen..
Ja, jag har som sagt lite muskelvrk i den... Knns som om jag skulle ha gjort ngot s hlsosamt som att lyfta tyngder... Fast det har jag ju inte, jag har gjort ngot s ohlsosamt som att lta en flddrad Narkomann injicera t mig... Men det blir nog bra, och om det inte r bra s kan jag anonymt uppska min hemstads sprutbytesstation och be dem titta p armen... Iofs har jag sagt t dem att jag slutat skjuta knark, men jag kan ju sga att det var en engngsfreteelse eftersom jag ville gra ngot speciellt under resan och drfr provade injicera heroin...

Inte fr att jag behver ljuga fr dem, men jag vill ju inte gra dem oroliga och f dem att tro att jag har blivit heltidsheroinist...
Citera
2007-10-20, 18:51
Medlem
Corvs avatar
Jag som frvntade mig en episk strid i bsta japansk anime-stuk nr Nemesis och Arkomann trffades.. Fr hoppas att ngon spruta sattes fel s att det iaf blev lite blodgjutelse?!
Nja, en bra rapport var det iaf. Stter 4/5 p den.
Citera
2007-10-20, 19:04
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Jag som frvntade mig en episk strid i bsta japansk anime-stuk nr Nemesis och Arkomann trffades.. Fr hoppas att ngon spruta sattes fel s att det iaf blev lite blodgjutelse?!
Ja, fast nu var det ju inte Arkomann utan Narkomann jag skrev om... ;D

Men blodsutgjutelse blev det ju... Min vita skjorta blev blodig eftersom Narkomann var s full, flddrad, horsad och stenad och allmnt klantig d han skulle skjuta en blandning av krossade Dexofen- och Fortalgesic-piller t mig... Ja, och s var han lite tjackad ocks, glmde nmna att han hade en liten mngd amfetamin som han tog igr ocks!

Jag skadade dock inte Narkomann, men han lyckades ganska bra sjlv d han skulle stta injektioner i sin egen arm. Frvrigt spilldes vl inget blod, men dremot spillde Narkomann ut en kopp kaffe p golvet d han var s pverkad att han snubblade...
Citera
2007-10-20, 19:35
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv

Blodsutgjutelse blir det ju alltid med intravensa injektioner. Blod och stl, det r vad jag gillar med att skjuta!

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Svar! Jag sg hur mitt blod forsade upp i pumpen.

Annars var det en bra rapport, Nemesis1, men du glmde ju att beskriva tamburinen, som mystiskt nog hette Merry IV.

Fr vrigt spilldes det ju kaffe inte bara p golvet utan ver halva sngen.

Dessutom sades det vl en del intressanta saker under kvllen. En rhorsad Nemesis1 slddrar med raspig och ostadig rst p sjungande finlandssvenska: "Jag ser upp till dig... eftersom du liknar mig."

Edit: Glmde ju betygstta den! Du fr 5/5. Jag kan liksom identifiera mig med den dr Narkomann.
Citera
2007-10-20, 19:38
Bannlyst
fan. Synd att jag r rdd fr sprutor
Bra skrivet nemesis1!. 4/5
Citera
2007-10-20, 21:52
Medlem
Chuckeys avatar
"ntligen" .
Skojj lsning. 4/5!
Citera
2007-10-20, 22:24
Medlem
mqas avatar
Ytterst trevlig rapport!

4/5
Citera
2007-10-20, 22:45
Medlem
musslaas avatar
Helt underbar rapport! 5/5!
Citera
2007-10-20, 23:56
Medlem
I_O_Us avatar
Fan vad du gjorde mig sugen p att testa nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in