2007-10-20, 12:23
Medlem
Varulvs avatar
Som topic lyder vill jag alltså ha reda på Flashbackarnas favoritalbum med The Misfits. Själv har jag listat två album nedan med följande kort-recension och sen skrivit ut Albumets bästa låt.

Walk Among Us
Albumet, som är Misfits första, är en utav de albumen som innehåller flest välkända klassiker och är därför en utav de bästa albumen som Misfits har gjort. Låtarna är enkla att ta till sig och det är röj från början till slut!

Albumets bästa låt: Skulls

Famous Monsters
Soundet är helt olikt det gamla, men håller ändå den här sköna disten. Lite tyngre bas och gitarr gör att det blir ett riktigt tryck i låtarna som passar till Michale Graves röst. Man har hållt på det där med sångvänliga refränger och alla låtar är lika lätta att ta till sig som alla andra låtar bandet har gjort.

Albumets bästa låt: Descending Angel

Ni kan ju göra något liknande tänkte jag, kul att läsa
Citera
2007-10-20, 12:53
Medlem
Walk among us
Innehåller bara klassiker... vartenda spår är underbart. Ett plus är det störtsköna cover-arten.

Bästa låt: All Hell breaks loose

Earth A.D.
Skivan med allra mest röj i. Skinbankarfestival från första till sista låt.

Bästa låt: We bite
Citera
2007-10-20, 15:39
Medlem
frantiks avatar
Famous Monsters
Så tungt gitarrljud och sången är underbar

Bästa låt: Living Hell och 1 Million Years B.C

American Psycho
Samma här, jag föredrar dom nya plattorna p.g.a ljudet.

Bästa låt: Dig Up Her Bones
Citera
2007-10-20, 15:44
Medlem
diannos avatar
Bästa skivan är ju antagligen 12 Hits From Hell. Släpptes väl aldrig på riktigt men är lätt att få tag på via internet.
Sanslöst bra låtlista, med de i princip bästa låtarna från Walk Among Us plus ett par tidigare låtar, dessutom är soundet på dessa låtar förmodligen det bästa de har åstakommit. Inspelat under övergången mellan Bobby Steele och Doyle (båda medverkar), förmodligen var detta bandets peak (1980). Och ja, Skulls är en av världens bästa låtar.
Bästa live-inspelningen är självklart Max's Kansas City, NY Remastered från julen 1978. Med Bobby förhållandevis ny på gitarr och en riktigt bra 25-sekundersversion av Blue Christmas. Om nu inte 12 Hits From Hell-tiden var deras bästa så skulle jag nog rösta på den här tiden (78/79).
Bästa riktiga skivan är nog Static Age. Att rabbla fantastiska låtar från den här skivan är inte särskilt svårt, Teenagers From Mars, Last Caress, Attitude (dock ännu mer fantastisk på Max's Kansas-skivan) och självklart Hybrid Moments.
Bästa skivan de nya förmågorna har åstakommit vet jag inte riktigt. Jävligt mycket låtar på skivorna som känns som utfyllnad, de kunde allt skippat några låtar. Dock är ju t.ex. Dig Up Her Bones och Scream helt sanslöst bra. Och hela Project 1950-skivan är ju, hur pinsam den än må vara, fan så skön. Jävligt bra låtar (vem förväntade sig något annat?) som görs på ett riktigt bra sätt, Jerry överraskar som fan som sångare.

Man undrar ju verkligen hur det nya albumet kommer att låta, "the hardest, most aggressive Misfits material yet to be heard in the band’s legacy" enligt Jerry. Robo lirar trummor iallafall, så nu är man iallafall ännu en gång 2/3 delar "Misfits" igen, om man nu inte räknar honom som Black Flag-medlem. Har inga som helst förväntningar på detta projekt, men det är ju självklart intressant.
Citera
2007-10-20, 15:50
Medlem
frantiks avatar
Jag är ett nytt Misfits fan så jag har ju inte en sån koll, men när släpps den nya plattan?
Håller förövrigt med dig om att Project 1950 var riktigt coolt, låtarna låter så otroligt glada och passar på något sätt Misfits
Citera
2007-10-20, 16:07
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jag är ett nytt Misfits fan så jag har ju inte en sån koll, men när släpps den nya plattan?
Håller förövrigt med dig om att Project 1950 var riktigt coolt, låtarna låter så otroligt glada och passar på något sätt Misfits
http://en.wikipedia.org/wiki/Untitled_Misfits_Album
googla dig fram till resten, har inte orkat kolla upp så mycket själv, antar att det står en del på deras officiella sida.
Citera
2007-10-20, 19:51
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
http://en.wikipedia.org/wiki/Untitled_Misfits_Album
googla dig fram till resten, har inte orkat kolla upp så mycket själv, antar att det står en del på deras officiella sida.
Ohfan det står att den kanske släpps i Oktober i år, vore ju rätt gött med en ny Misfits platta i sin hand denna månad. Men det stod även att den kanske släpps i April nästa år
Citera
2007-10-21, 12:40
Medlem
Walk Among Us - lite rockigare
Earth A.D. - lite tyngre
Citera
2007-10-22, 10:11
Medlem
Endynias avatar
Skulle vilja säga att 12 Hits From Hell är den allra bästa Misfits-plattan, även om det kanske räknas som ett samlingsalbum... Halloween, I Turned Into A Martian, Skulls, London Dungeon, Astro Zombies, Where Eagles Dare.. Enbart bra låtar.

Favoritlåt: Halloween

Skulle dock vilja påstå att American Psycho av "The Newfits" är en av de bästa skivor som någonsin skapats. Gillar deras nya sound bättre än det gamla och kvalitén på låtarna överlag är FANTASTISKT hög.

Favoritlåt: American Psycho / The Haunting / Resurrection, kan fan inte välja.

Sen är faktiskt Project 1950 förvånansvärt bra.. Monster Mash är en av mina absoluta favoriter, samma gäller Diana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in