• 1
  • 2
2007-10-19, 20:59
Medlem
Okeeeej, när jag ska installera XP så kommer jag till sista steget i innan installationen, men så står det att jag ska köra in en skiva med tidigare Versioner, jag har inte tänkt mig att uppdatera, jag vill installera xp. HJÄLP!

om jag är otydlig så kan jag omformulera
Citera
2007-10-19, 21:03
Medlem
judaass avatar
Bootar du från skivan? Om inte, gör det...
Citera
2007-10-19, 21:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
http://support.microsoft.com/kb/313348/sv
Citera
2007-10-19, 21:06
Medlem
japp judaas, det gör jag
Citera
2007-10-19, 21:14
Medlem
CyrusGNetWork

mitt problem beskrivs inte där, jag gjorde såhär. Jag formaterade både C: och D: så att det verkligen inte finns någonting kvar, sedan går jag vidare och ska installera XP och då kommer det i sista rutan innan installationen.
Citera
2007-10-19, 21:27
Medlem
tjaboooos avatar
Kan det va en uppgraderingsskiva du har ?
Då vill den ha en skiva med tidigare version av windows för att verifiera.
Citera
2007-10-19, 22:02
Medlem
det är en stor orange orange booklet i a4 format ungefär
Citera
2007-10-20, 08:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evron
det är en stor orange orange booklet i a4 format ungefär

Här får du nog göra en förklaring eller lägga en bildscreen om du kan.

Jag antar att du har en mobil med kamera inbyggd i sig, använd den och lägg ner en screen om du kan.
Citera
2007-10-20, 14:25
Medlem
http://img81.imageshack.us/my.php?image=dsc04674co9.jpg
http://img481.imageshack.us/my.php?i...sc04675lj9.jpg

sådär ser den ut, om det nu är en uppgradering, går det att ta en piratekopierad version av det Windows ME och sedan istallera XP på det?
Citera
2007-10-20, 15:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det verkar som detta är någon sorts recoveryskiva eller någon Windows XP Home Update.

Men varför krångla till det om du nu ska formaterar om.

Du nämner en piratkopierad version.
Varför inte hämta hem den senaste releasen på XP Pro.Detta finner du på dom flesta torrentsidor som finns.

Lägg in den och gå förbi systemet med hjälp av WGA.
Med WGA så kommer du åt Windows Update.
Citera
2007-10-20, 17:15
Medlem
ok cyrus, men vad är WGA? Jag har tänkt mig att tanka senaste XP pro från torrentleech, men innan jag gör detta så vill jag veta vad jag ska göra för att få tillgång till windows updates

edit: jag kommer ju inte kunna uppdatera pga WGA. WGA verifierar väl att man har en äkta version av windows, om jag nu ska använda XP pro (piratkopierad) så kommer jag ju inte kunna uppdatera.
Citera
2007-10-20, 17:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Visst kommer du åt Windows Update.Jag gjorde detta senast i förrgår på polarens maskin.Det var och är inga problem.

Däremot så får du inte hem den senaste WMP genom Update.
Det har även varit så för IE7, men nu ska även crackade operativsystem kunna får hem denna version.Microsoft har insett att konkurrenterna har kommit ifatt.

Men nu ska vi inte skena iväg med massa snack om detta.

Hämta hem XP Pro och under NFO filen så ligger serial/licensen.
Utför nu den klassiska rutinen ifrån hämtning -> packning -> bränning -> formateringsmiljön -> börja uppdaterar datorn ifrån Update -> nu kommer WGA in i bilden.

Den heter så är som du ska söka efter -> Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.7.59.0.CRA CKED-ETH0

Läs NFO hur du går tillväga.Efter denna operation så ska du kunna får hem allt förutom WMP som kräver en annan WGA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in