2007-10-18, 23:07
Medlem
tänkte föra över några filer från pc till min macbook, hur ska jag bära mig åt? har testat lite men tyvärr inte fått det att funka. har en router och datorerna finns i samma lägenhet, vill slippa koppla ihop dem vill bara föra över några filer.

hittar ingen passande tråd, men kanske finns!?!?!!?!
Citera
2007-10-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av South_14
tänkte föra över några filer från pc till min macbook, hur ska jag bära mig åt? har testat lite men tyvärr inte fått det att funka. har en router och datorerna finns i samma lägenhet, vill slippa koppla ihop dem vill bara föra över några filer.

hittar ingen passande tråd, men kanske finns!?!?!!?!

Ja, det finns en tråd Läs lite i FAQ:n.

Du kan aktivera Windows-delning genom att gå till Systeminställning; Äpple i vänstra hörnet -> Systeminställning -> Fildelning -> kryssa i aktivera windows-delning så står det hur du ska göra.
Citera
2007-10-18, 23:10
Medlem
Flärps avatar
Aktivera Windows-delning bara. Sen skriver du in IP-numret du får fram i ett vanligt fönster i Windows och hittar allt udelat där.
Citera
2007-10-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Aktivera Windows-delning bara. Sen skriver du in IP-numret du får fram i ett vanligt fönster i Windows och hittar allt udelat där.

testat detta men något måste jag göra fel, funkar icke
Citera
2007-10-19, 11:46
Medlem
"Anslutningen misslyckades.
Servern kanske inte finns, eller fungerar inte för tillfället. Kontrollera servernamnet eller IP-adressen och försök igen."

testat några ggr men funkar icke, några tips nån!?!?!?
Citera
2007-10-19, 12:21
Medlem
yes, fick det att funka, var några inställningar på pc:n som jag var tvungen att fixa, tack för den hjälp jag fick iaf. :d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in