• 1
  • 2
2007-10-18, 22:12
Bannlyst
Tjenare! Kom tnka p detta efter sett The.Chronicles.Of.Riddick fr typ tjugonde gngen (S jvla bra film:P)....Undrar om nn vet om det kommer nn ny riddick film? fr i slutet p The.Chronicles.Of.Riddick s leder han ju en stor arme s tnkte om det kommer en ny. Vet nn detta?

Mvh: Hultman

Tack p frhand
Citera
2007-10-18, 22:33
Medlem
YeOlMadHatters avatar
Letade lite snabbt utan att hitta nt. Vntar fortfarande p uppfljaren som lovades i slutet p Super Mario Bros, lr inte komma den heller!
Annars kommer ju http://www.imdb.com/title/tt0499448/ , Vin Diesel lr ju dyka upp dr nnstans ocks.
Citera
2007-10-18, 22:56
Bannlyst
Hmm okej jag hoppas verkligen att det kommer en ny:P....den kanske e ntt bra fr se:P

tack fr svaret
Citera
2007-10-19, 01:59
Medlem
Ifall du uppskattar riddick-koncept (eller bara ett bra spel) s kan jag rekommendera The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay som r prequel till frsta filmen och gjorta av det svenska fretaget Starbreeze. Ett av de f spel som klarat av en vergng frn film till spel.

Det finns ven en animerade kortfilm med riddick, har dock inte sett den s kan inte uttala mig om kvalitn. (http://www.imdb.com/title/tt0407658/)
Citera
2007-10-19, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWAM
Ifall du uppskattar riddick-koncept (eller bara ett bra spel) s kan jag rekommendera The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay som r prequel till frsta filmen och gjorta av det svenska fretaget Starbreeze. Ett av de f spel som klarat av en vergng frn film till spel.

Det finns ven en animerade kortfilm med riddick, har dock inte sett den s kan inte uttala mig om kvalitn. (http://www.imdb.com/title/tt0407658/)

Utan tvekan det bsta spel som jag ngonsin har krt. Vilken suvern handling och hndelser. Sg sedan filmen, ville grta. Inte en liknelse. Ska kpa The Darkness av samma fretag till 360:n s snart jag fr rd.

Tack fr kortfilmen! Knde jag inte till. Ett smakprov finns p Youtube och verkar intressant http://www.youtube.com/watch?v=0KhiAM7U9JM
Citera
2007-10-19, 04:24
Medlem
Chronicles of Riddick var tnkt som en trilogi men det blev ju ingen strre hjdare kritik el inkomst mssigt.
Citera
2007-10-20, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DWAM

Jo jag har hrt talas om det spelet men fick aldrig chansen att kpa det nr det vl fanns i afren. skulle grna vilja spela det ass!
Citera
2007-10-20, 22:31
Medlem
Det r grymt bra det spelet. Jag gilalde inte filmen chronicles of riddick dremot var pitch black ganska bra.
Citera
2007-10-21, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl
Det r grymt bra det spelet. Jag gilalde inte filmen chronicles of riddick dremot var pitch black ganska bra.

skulle vilja testat spelet men det r vll fr gammal fr att f tag i nu p nn torrent sida?.....bda filmerna r jvligt bra enligt mig men chronicles r den bsta!!
Citera
2007-10-21, 14:39
Medlem
Phantom_103s avatar
Tnker inte lnka till dig men g in p isohunt och sk p riddick s finns spelet dr med bra seed.
Citera
2009-01-09, 18:44
Medlem
The Meatballs avatar
Kanske omotiverad bump, men jag har lite funderingar om en eventuell uppfljare...

Kndes ondigt att gra en ny trd s jag bumpar den hr med lite funderingar.

Har nyligen sett bde Pitch Black och Chronicles of Riddick direkt efter varandra. Pitch Black r en oerhrt mycket bttre film n CoR. Det som slog mig i CoR var att det blev helt enkelt fr mycket av allt. Allting kndes fr pkostat, fr stora utdragna scener som tilltalar cgi-fetischisterna, fr lnga utdragna slagsmlsscener, s mnga omotiverade slow-motion sekvenser att till och med Zack Snyder skulle tycka att det blev verdrivet. Det r nstan som att regissren ftt fr stor budget att leka med.
CoR hade frvrigt fyra gnger s stor budget som Pitch Black.

Lste lite om filmerna p wikipedia, och dr stor det att uppfljare r planerade, dock med mycket mindre budget p grund av att CoR floppade.

S min frgestllning r; kan en lgre budget vara lsningen fr denna filmserie? r det s att "less is more" fungerar mycket bttre i detta sammanhang?
Citera
2009-06-24, 01:36
Medlem
Vntar fortfarande p 2an som verkar bli av.

Riddick 2 is on the Way
Movie The Chronicles of Riddick Posted By:

Vin Diesel recently revealed that a Riddick 2 is in fact underway while being interviewed by MTV. The first Chronicles of Riddick made well over $100 million but it cost around $140 million to make. Luckily for Diesel the film did well enough on DVD to warrant another.

"Riddick? Well, you know that I've always had 'C2' planned," Diesel conceded. "I'm silently and I shouldn't even say this I'm silently working on 'C2' with some of the outlines that were created when I first thought of doing the three films. The way that it's designed-and I hope that I'm not giving too much away-is that in Chronicles of Riddick 2, we go into the Underverse, and then C3, if you will, is that final return home to Furia."

The first Riddick was rated PG-13 but the plan for the next film is too be much more dark. "By virtue of the fact that it takes place in the Underverse, which is obviously going to be a lot more gruesome than New Mecca."

Source: MTV
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in