2007-10-18, 16:47
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Nr jag startar upp datorn frn 0 s kan jag ppna browsern och startsidan laddas normalt. Sedan nr jag ska h vidare s verkar det inte finnas ngon kontakt lngre, stnger d ner browsern och startar upp den igen, inget hnder. Gr jag det hr ngra gnger s funkar internet lite d och d och tillslut efter en stund s fungerar det normalt. Vad r det fr fel? Vill liksom inte stta p datorn och vnta 10 minuter p att komma in p internet.

Jag har den nya iMacen, ADSL och uppkopplad med router.
Citera
2007-10-18, 17:02
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi_max
Nr jag startar upp datorn frn 0 s kan jag ppna browsern och startsidan laddas normalt. Sedan nr jag ska h vidare s verkar det inte finnas ngon kontakt lngre, stnger d ner browsern och startar upp den igen, inget hnder. Gr jag det hr ngra gnger s funkar internet lite d och d och tillslut efter en stund s fungerar det normalt. Vad r det fr fel? Vill liksom inte stta p datorn och vnta 10 minuter p att komma in p internet.

Jag har den nya iMacen, ADSL och uppkopplad med router.
Vad har du fr router? Anvnder du kabel eller trdlst? Troligen sitter felet i routern...
Citera
2007-10-18, 18:35
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Vad har du fr router? Anvnder du kabel eller trdlst? Troligen sitter felet i routern...

Jag har en Zyxel-router och har bde krt trdlst och med kabel, men just nu r det kabel som gller. Men det r sen jag kpte den nya iMacen som det har blivit s hr. Kopplar jag in en annan dator s finns inte problemet.
Citera
2007-10-18, 19:47
Medlem
G Hrddiskssons avatar
Mina frldrar kr en zyxel-router hemma hos sig och har ocks ADSL. Jag har riktigt dliga erfarenheter av den jvla routern. Det trdlsa fungerar knappt, WPAn har en skum "feature" som gr att man blir nedkopplad frn den efter 3 timmar, den stnger av lite d och d, etc etc.

Ska kpa dem ett ADSL-modem och en Linksys WRT54GL. Den Linksysen har jag och den r klockren. Den har ovntat stngt av sig 1 gng p ett r, och det var fr att jag rkade fastna med dammsugaren i stmsladden...
Citera
2007-10-18, 20:02
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Mina frldrar kr en zyxel-router hemma hos sig och har ocks ADSL. Jag har riktigt dliga erfarenheter av den jvla routern. Det trdlsa fungerar knappt, WPAn har en skum "feature" som gr att man blir nedkopplad frn den efter 3 timmar, den stnger av lite d och d, etc etc.

Ska kpa dem ett ADSL-modem och en Linksys WRT54GL. Den Linksysen har jag och den r klockren. Den har ovntat stngt av sig 1 gng p ett r, och det var fr att jag rkade fastna med dammsugaren i stmsladden...

Anledningen att vi har en Zyxel-router r fr att skit-Telia vill inte funka med belkin och allt annat, vi hll p i 3 mnader med att internet frsvann i flera timmar under dagarna. Sedan fick vi tips av en kille att kp en Zyxel-router fr det funkar bst med Telia. Och det gjorde det faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in