2007-10-18, 15:49
Medlem
Någon som som vet om storkonsumtion av kaffe leder till huvudvärk och hjärtklappning?

Jag dricker många koppar kaffe varje dag och misstänker att det kan ha med saken att göra.
Citera
2007-10-18, 15:59
Medlem
Nedomanskys avatar
Ja, koffein är ett gift som påverkar kroppen bl a på det viset som du beskriver. Kaffedrickande kan även ge upphov till ångest o ångestattacker om man har den "läggningen".
Citera
2007-10-18, 16:02
Medlem
dr.tjocks avatar
Helt rätt....för mycket koffein har de effekterna.......

Det ironiska är att om en kaffedrickare inte får sin kopp så kommer huvudvärken som ett brev på posten.....
Citera
2007-10-18, 16:06
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogamer
Någon som som vet om storkonsumtion av kaffe leder till huvudvärk och hjärtklappning?

Jag dricker många koppar kaffe varje dag och misstänker att det kan ha med saken att göra.

Ja, absolut. Bara att googla på ämnet. Hittade detta t ex:

Citat:

Bland koffeinets skadeverkningar kan framförallt nämnas dess beroendeframkallande inverkan. Hos en person som är van att dricka cirka fem koppar kaffe per dag dvs. är van att inta koffein 450-700 mg/dygn kan en plötslig reducering av kaffedrickandet orsaka trötthetskänsla eller huvudvärk. Andra biverkningar som hänför sig till överstora intag av koffein är hjärtklappning, rytmstörningar, nervositet, rastlöshet, irritation, magbesvär och nedsatt stresstålighet. Koffeinkänsliga personer kan uppvisa symptom redan vid små doser.

Citat:
För mycket kaffe kan ge huvudvärk, sömnlöshet och darrningar.
Citera
2007-10-23, 00:43
Bannlyst
fan, alla dom symptomen känner jag igen, jag mår illa , måste springa på toa 10 ggr på morgonen, får uppstötningar, andnöd, blir nojjig m.m
Citera
2007-10-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verni
fan, alla dom symptomen känner jag igen, jag mår illa , måste springa på toa 10 ggr på morgonen, får uppstötningar, andnöd, blir nojjig m.m

precis därför dricker jag knappt kaffe längre.. mitt hjärta rusar och jag känner hur hela jag bubblar av energi. pratar fort som tusan oxå när jag fått en koffeinkick.

försök dra ner på kopparna om du vill slippa besvären. du kan ju dricka koffeinfritt te (eller koffeinfritt kaffe? hur det nu smakar..) omd et är att du vill ha ngt att dricka. det finns ju annars sånna koffein tabletter på apoteket om det är effekten av kaffet du vill ha kvar, så du slipper trötthet alltså. dom har jag prövat för att bli mer pigg, o det funkar, utan att man får uppstötningar o sådant åtminstone, men har man lätt för att bli nojjig så är tabletterna nästan samma som vanligt kaffe...
Citera
2007-10-24, 17:48
Medlem
Jo man får verkligen huvudvärk om man har druckit för mycket kaffe och även hjärtklappning ibland. Har du inte provat?

Angående om hur koffeinfritt te/kaffe smakar så smakar det ungefär eller precis samma sak.
Citera
2012-04-24, 17:23
Medlem
Vad kan man göra för att bli av med hjärtklappningen/skakigheten/illamående osv?
Senast redigerad av Trinity84 2012-04-24 kl. 17:26.
Citera
2012-04-24, 18:31
Medlem
Lättaste sättet torde vara att dra ner på konsumtionen (ev ersätta några/alla koppar med koffeinfritt).
Citera
2012-04-25, 00:19
Medlem
själv dricker jag mycket kaffe och får ibland vissa biverkningar, men det är nog för att jag sover för lite och inte för att jag pimplar kaffe dag in dag ut
Citera
2013-09-17, 21:11
Medlem
Snabbkaffe är värst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här