2008-08-27, 18:53
Medlem
Jag tycker du absolut inte ska göra något åt dom där. Jag har länge trott att bröstvårtor som ser ut sådär är helt normala. Seriöst är inget uppseendeväckande med dina bröstvårtor. Lägg pengarna på något annat
Citera
2008-08-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoschk
Försvinner det? För ingen av mina vänner har det. Jag vet inte om dom nån gång haft det, men inte som jag sett eller som dom talat om.

Jo, jag vet att krax-fjortisar plågas av ömmande toppiga tuttar liksom röda och gula finnar i ansikte och på rygg, men brukar det inte försvinna?
Ja det kan försvinna när man lämnar tonåren och hormonnivåerna börjar stabilisera sig. Dock tror jag att det är sällsynt att det försvinner av sig själv, framförallt om man har det i övre tonåren.

En variant är att prova med diverse anti-östrogener...
Nolvadex(Tamoxifen) - Blockerar östrogen receptorerna i bröstkörtlarna.
Arimidex (anastrozol) - Sänker östrogen nivåerna upp till 80 % genom att förhindra aromatiseringen (omvandlingen) från testosteron till östrogen.
Letrozol (Femar) - fungerar på samma sätt som Arimidex.

Så här hade jag lagt upp det.

Dag 1-3: 70 mg Nolvadex / ED (för att chocka östrogen receptorerna)
Dag 4-35: 40 mg Nolvadex / ED
36-42: 20 mg Nolvadex (nedtrappning) / ED
42-49: 10 mg Nolvadex (nedtrappning) / ED

50-64: Uppehåll i två veckor!
Nolvadex har en halveringstid på över två veckor, så nu tycker jag vi gör ett uppehåll och låter kroppen få vila. Det aktiva ämnet kommer fortfarande göra sitt jobb i kroppen. Det är även inte bra att kombinera Arimidex och Nolvadex då det kan ge motsatt effekt.

65-79: 0.5 mg Arimidex varannan dag.
80-87: 0.25 mg Arimidex varannan dag. (nedtrappning)

Arimidex används för att sänka östrogen nivåerna i kroppen. Nolvadex verkade bara på östrogen receptorerna i bröstkörtlarna. Nu gäller det att se till att sänka resterande östrogenet i kroppen för att förhindra att det sätter sig bröstkörtlarna igen.

Nedtrappning använder jag för jag tror inte att det bra att sluta helt med engång. Man bör ge kroppen en chans att förstå att vi sänker doserna. Annars kan det bli en rebound effekt av det hela och östrogen nivåerna skjuter i topp.

Allt detta jag skriver saknar direkt vetenskaplig fakta. Ni ska förstå att det är inte nyttigt för blodfetterna i kroppen att stoppa i sig dessa piller. Jag rekommenderar att ni läser på innan ni prover någon liknande. Men ni behöver ni ska även veta att kvinnor kan äta Nolvadex upp till 5 år under behandlig av bröstcancer.

Mvh kroppsfixerad
Senast redigerad av Kroppsfixerad 2008-08-27 kl. 23:56.
Citera
2008-08-27, 23:59
Medlem
Fungerar dessa mediciner även på färdigutvecklad gynokomasti? Jag har fått för mig att det bara hjälper om man upptäcker det under tiden som de håller på att växa ut.
Citera
2008-08-30, 14:56
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Fungerar dessa mediciner även på färdigutvecklad gynokomasti? Jag har fått för mig att det bara hjälper om man upptäcker det under tiden som de håller på att växa ut.

Kan hjälpa men med väldigt dåligt resultat om du har haft det ett par år. Finns f.ö. inget som heter färdigutvecklad gynecomasti. Bara olika svårighetsgrader. Antingen har du en "färdigutvecklad" eller så har du det inte.
Citera
2008-10-18, 15:27
Medlem
Felons avatar
http://img91.imageshack.us/my.php?image=dsc00877jo2.jpg

är detta tonårsgyno? har haft detta sen jag var runt 14, är 18 nu och det verkar inte försvinna.

(bilden togs när jag var runt 16)

går detta operera?
Citera
2008-10-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felon
http://img91.imageshack.us/my.php?image=dsc00877jo2.jpg

är detta tonårsgyno? har haft detta sen jag var runt 14, är 18 nu och det verkar inte försvinna.

(bilden togs när jag var runt 16)

går detta operera?

Det finns en lösning som heter andractim testosteron gel..
Citera
2008-10-18, 18:58
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilsport2006
Det finns en lösning som heter andractim testosteron gel..

Finns en bättre lösning som heter "vänta ut tills du får stabiliserade hormonnivåer alt gå till en läkare på VC". F.ö. så ser det inte ut som att du har det nej.
Citera
2008-10-19, 22:35
Medlem
Felons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Finns en bättre lösning som heter "vänta ut tills du får stabiliserade hormonnivåer alt gå till en läkare på VC". F.ö. så ser det inte ut som att du har det nej.

får väll vänta tills jag är 20 då ;P
Citera
2009-07-08, 23:42
Medlem
Aleizohiets avatar
Bumpar istället för att starta en ny tråd.

Jag är 18½ år gammal och har (antagligen) gynekomasti, som det så fint heter. Iaf på ena bröstet , har aldrig sett det på endast ett bröst, så som jag har det.
Det är som så att ett av mina bröst har något mer fettvävnad runt sig och har en utåtstående börstvårta. Mitt andra bröst, är som det ska, dvs. platt som en pannkaka (jag har lågt BF). Däremot inte det som har lite fettvävnad runt omkring sig, ser ut som att brösten tillhör helt olika personer.
Jag är skeptisk till allt vad knivar och kirurgi innebär, men tänkte fråga finns det något man själv kan göra, typ hjälper träning eller något liknande? Medicinering och annat som jag förstått är rätt hopplöst pga jag är inte helt ute ur puberteten (antagligen) och känner att det är hopplöst att gå till läkare, då senast jag var där blev jag bara avvisad i stil med "vi har bättre för oss här".

Tacksam för svar.
Citera
2009-07-08, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aleizohiet
Bumpar istället för att starta en ny tråd.

Jag är 18½ år gammal och har (antagligen) gynekomasti, som det så fint heter. Iaf på ena bröstet , har aldrig sett det på endast ett bröst, så som jag har det.
Det är som så att ett av mina bröst har något mer fettvävnad runt sig och har en utåtstående börstvårta. Mitt andra bröst, är som det ska, dvs. platt som en pannkaka (jag har lågt BF). Däremot inte det som har lite fettvävnad runt omkring sig, ser ut som att brösten tillhör helt olika personer.
Jag är skeptisk till allt vad knivar och kirurgi innebär, men tänkte fråga finns det något man själv kan göra, typ hjälper träning eller något liknande? Medicinering och annat som jag förstått är rätt hopplöst pga jag är inte helt ute ur puberteten (antagligen) och känner att det är hopplöst att gå till läkare, då senast jag var där blev jag bara avvisad i stil med "vi har bättre för oss här".

Tacksam för svar.

Du kan endast vänta och se. Annars är det kirurgi som gäller.
Citera
2009-07-09, 20:56
Medlem
Gynekomasti på ett bröst

Har du bara ett bröst som är svullet bör du absolut kontakta din vårdcentral.
Citera
2009-07-11, 01:40
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dthomso4
Har du bara ett bröst som är svullet bör du absolut kontakta din vårdcentral.
Ofan, jag som har sprungit runt med det, iaf 2-3 år nu .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in