2007-10-18, 12:45
Medlem
Jag har blivit rekommenderat att använda "filforskaren" hos firefox. Men hur får man fram denna filforskare? Är den själv en fil? Att söka efter filer går inte. Hur gör man?
Citera
2007-10-18, 13:30
Medlem
trapd00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverre svensk
Jag har blivit rekommenderat att använda "filforskaren" hos firefox. Men hur får man fram denna filforskare? Är den själv en fil? Att söka efter filer går inte. Hur gör man?

Hm? Skriv C:\ i adressfältet och tryck enter..? Eller menar du någonting helt annat.. Forska efter en speciell fil? Hm.
Citera
2007-10-18, 15:46
Medlem
CpRekas avatar
Tror han menar att man ska kunna utforska sina filer med MOzilla presis som man gör med explorer.

Funkar i alla fall inte med att skriva C: i addres fältet. Vet att det funkade med min gammla installation av Firefox, men då kunde man bara utforska filerna, inte flytta radera eller ändra dom.

Hur som hälst, ska kolla om jag hittar en bra plugin för detta. peace!
Citera
2007-10-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Tror han menar att man ska kunna utforska sina filer med MOzilla presis som man gör med explorer.

Funkar i alla fall inte med att skriva C: i addres fältet. Vet att det funkade med min gammla installation av Firefox, men då kunde man bara utforska filerna, inte flytta radera eller ändra dom.

Jo, om du skriver C:\ så fungerar det
Citera
2007-10-18, 15:50
Medlem
CpRekas avatar
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3076

Där har du.
Citera
2007-10-18, 18:10
Medlem
trapd00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka

Jag kör 1.5*** och där funkar det iallafall
Citera
2007-10-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trapd00r
Jag kör 1.5*** och där funkar det iallafall

Det är jättedumt att göra ju, där finns många säkerhetshål som gör det nästan lika illa som IE

TS: Det finns något i firefox som kallas "Filhämtaren" som visar alla dina filer som du håller på att ladda ner och som du tidigare har laddat ner. Det är inte den du menar? Du öppnar den under menyn "Verktyg" . Under "Verkyg"->"inställningar"->"Allmänt" går det att ställa in så att Filhämtaren alltid visas när du börjar laddar hem en fil om du nu vill det.
Citera
2007-10-19, 00:48
Medlem
trapd00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Det är jättedumt att göra ju, där finns många säkerhetshål som gör det nästan lika illa som IE

Mja, jag förstod inte heller riktigt varför man skulle vilja göra det, men det var det enda vettiga jag kunde komma på som kunde ha någon anknytning till "filutforskaren"
Citera
2007-10-19, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trapd00r
Mja, jag förstod inte heller riktigt varför man skulle vilja göra det, men det var det enda vettiga jag kunde komma på som kunde ha någon anknytning till "filutforskaren"

Fast han frågade ju efter filforskaren och inget annat.

F.ö. bör du uppgradera till Fx 2.0.0.7 snarast!
Citera
2007-10-19, 12:59
Medlem
trapd00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa

F.ö. bör du uppgradera till Fx 2.0.0.7 snarast!

Aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in