Ja jag skulle offra mej, utan tvekan. Vi kommer alla dö ändå, så om man då har chansen att lämna världen på ett sådant fint sätt så varför inte ta den?
Tänk dessutom på att du måste leva med att du indirekt har haft ihjäl en miljon människor. Jag skulle ha svårt å njuta av livet då, och vad är livet värt om du inte kan njuta av det?
Senast redigerad av HenrikE 2010-07-04 kl. 17:15.
Ja, jag skulle offra mig själv för 1 miljon pers. Att inte göra det är ju helt otänkbart... 1 miljon människor som är det samma som dig själv, en människa.
Min anledning är att jag tror att det skulle göra bra för värden om alla skulle tänka på det sättet.
Var inte självisk, var generös.
Och dessutom skulle detta vara en stor nyhet.. och det skulle ge ett djupt budskap till omvärlden.
Är folk som skriver här allvarliga när dom säger saker som "En miljon kineser gör väl ingen skillnad" och sådana saker? Tänk på att var och en av de miljoner kinserna är en tänkade människa med känslor och familj PRECIS som du.
Ja jag skulle offra mig är min spontana reaktion. Om jag verkligen ställdes inför valet vet jag inte.