• 1
  • 2
2007-10-18, 20:43
Medlem
queen lobsters avatar
jaa kan hålla med dig om att det programmet faktiskt är lite jobbigt, föredrar också som du nämnde drag and drop
Citera
2007-10-18, 21:15
Medlem
http://blogs.pcworld.com/digitalworl...river-clix.jpg

den här har jag riktig bra ljud fast de som har bäst ljud är nog iaudio
Citera
2007-10-18, 21:29
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queen lobster
jaa kan hålla med dig om att det programmet faktiskt är lite jobbigt, föredrar också som du nämnde drag and drop
Sonicstage, hade också en Walkman innan http://www.netzwelt.de/images/articl...1114783562.jpg men köpte en iPod nääästan bara därför
Citera
2007-10-19, 04:17
Medlem
TriKris avatar
Jag har mest haft otur med mp3-spelare. Den enda jag har haft som var riktigt bra var en 256 MBytare från Illustrerad Vetenskap. En begagnad Ipod som jag köpte krashade efter ca två veckor. Sen hade jag en ny Creative Zen V som krashade efter två dagar.
Citera
2007-10-19, 04:29
Medlem
iRiver Clix2 slår det mesta. Jag har en själv och det enda jag inte har förstått mig på hittills är hur jag ska lägga in filmer på den utan att använda det medföljande programmet för att konvertera. Vad gäller musik är det dock drag and drop som gäller, grymt skönt. Exempel på bra saker:

Får ont i öronen med "rätt" konfiguration på ljudet.
Kan spela upp videofiler, det enda som stör är att rött blir lite pixligt...
Man kan lägga in och titta på bilder i den.
Kan välja egen bakgrund.
Man kan välja vilket teckensnitt som ska visas på skärmen (vilket som helst).
Lång batteritid.
Väger mycket lite.
Man kan spela flashspel på den!
FM-radio med inspelningsfunktion.
Mikrofon.

Skulle kunna hålla på i evigheter. Helt enkelt den bästa mp3-spelare jag stött på hittills.
Citera
2007-10-21, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alexandros1984
jag har oxå undrat om ipod verklingen har bra ljud, var och kollade på en ipod nano med 8gig och den såg rätt snygg ut men är ljudet bra ?
nån som har ipod här ?

En polare till mig påpekade för drykt 3 veckor sedan att iPod var "känt" för dåligt ljud. Jag har en iPod Nano 4GB och är helnöjd, har ett par KOSS Porta Pro till och ljudet låter kanon i mina öron. Ni med hörselskador som tycker att ljudet är för lågt finns det något fix som man kan ladda ner gratis som låser upp iPods ljudspärr, kommer dock inte ihåg vad det heter. Så jag skulle rekommendera iPod stark. De är ju ett stort varumärke så får du fel på den är de heller inga problem att få den fixad. Ska i veckan förmodligen köpa en iPod touch som jag blev helkär i vid första ögonkastet.

Hade bra alla! // Filip
Citera
2007-10-22, 00:17
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_bäver
Ni med hörselskador som tycker att ljudet är för lågt finns det något fix som man kan ladda ner gratis som låser upp iPods ljudspärr, kommer dock inte ihåg vad det heter.
Du har uppenbarligen inte läst igenom hela tråden (2 hela sidor...oj oj, mycket att läsa)...

Om du inte uppfattade min ironi så syftade jag på att en länk gavs till sidan där man kan få tag i programmet på sida nummer 1, inlägg nummer 8.

Doh!

PS. 1. Jag har inget emot dig, men jag blir så less då folk uppenbarligen inte bryr sig om att läsa igenom trådarna...

PS. 2. Tack för ditt inlägg om ljudet och Koss lurarna, funderar själv på att skaffa mig en iPod. Är så förbannat less på min Kina kopia (jävla Grundig som inte kan göra ett ordentligt jobb).

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in