Men är ljudet verkligen bra i ipod? Har själv inte en men ibland har man lånat någon polares, tycker alltid det har varit ganska lågt ljud även om man skruvat upp till max.. Visst möjligtvis fel hörlurar etc, men ..
Men är ljudet verkligen bra i ipod? Har själv inte en men ibland har man lånat någon polares, tycker alltid det har varit ganska lågt ljud även om man skruvat upp till max.. Visst möjligtvis fel hörlurar etc, men ..
jag har oxå undrat om ipod verklingen har bra ljud, var och kollade på en ipod nano med 8gig och den såg rätt snygg ut men är ljudet bra ?
nån som har ipod här ?
jag har oxå undrat om ipod verklingen har bra ljud, var och kollade på en ipod nano med 8gig och den såg rätt snygg ut men är ljudet bra ?
nån som har ipod här ?
Jag har den nya iPod Classic med Creative EP630-lurar, man kan definitivt inte ha på maxvolym om man inte vill bli döv
Det går att höja volymen ytterligare på en ipod. Volymgränsen som finns i europa är satt efter något franskt EU-direktiv, och kan lätt tas bort med t.ex. http://gopod.free-go.net/
jag tror inte ni vanliga användare av mp3 kan urskilja ljudkvaliten.
testa och se. be nån rippa en låt direkt från en skiva och göra den till 128 och 320kbit. sen får ni lyssna på båda utan att se, å säg om ni chansade rätt. om ni fick rätt, gör testet med 2 album med minst 20 låtar å se om ni ligger på 50% alltså bara ren tur, eller under 50% att ni inte kan urskilja och om ni slår över 90% , ja då har ni bra öron ..
men en sak till, de här testet är ganska grovt och man KAN urskilja om man är duktig ..en mp3spelare som ska jämföras me en annan ..de där ..de e småmängder. sägs att våra öron inte kan skilja på en iaudio och en ipod
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!