2007-10-26, 23:19
Medlem
slrslrs avatar
Så då var det installerat. Bara jag som regareade på att det inte finns någon CD key elelr någon form av licens. Går ju bara att installera på flera datorer.

Jag tycker det är underbart men jag fattar fan inte varför min dock är så slö när jag drar musen över. Någon som fattar vad jag snackar om?
Citera
2007-10-26, 23:20
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Så då var det installerat. Bara jag som regareade på att det inte finns någon CD key elelr någon form av licens. Går ju bara att installera på flera datorer.

Jag tycker det är underbart men jag fattar fan inte varför min dock är så slö när jag drar musen över. Någon som fattar vad jag snackar om?

Ja, hela operativsystemet är slött. Sådant brukar fixas i .x-uppdateringar...
Citera
2007-10-26, 23:22
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siaren

Så det kommer fixxa sig så småningom när man kör en program uppdatering?
Citera
2007-10-26, 23:24
Medlem
slrslrs avatar
Citat:

Jahaja ja, är det bara för att det är så nytt eller? Jag hoppas verkligen dom fixxar det här för det är kämpigt att stå ut med. Det borde la fixxas när man programuppdaterar datorn?

Bara jag som reagerar på att det inte är någon licens eller cd key?

edit : Märkligt, blev en dubbelpost fastän jag backade...
Citera
2007-10-26, 23:35
Medlem
siarens avatar
Citat:
Jahaja ja, är det bara för att det är så nytt eller? Jag hoppas verkligen dom fixxar det här för det är kämpigt att stå ut med. Det borde la fixxas när man programuppdaterar datorn?
Ja, det är t.ex. uppdateringen från 10.5.0 till 10.5.1 som kallas .x-uppdatering.
Jag tycker också att det är lite motigt, men såhär var det med tigern i början också. Den blev snabbare med tiden.

Citat:
Bara jag som reagerar på att det inte är någon licens eller cd key?

Apple har aldrig någon validering till sina OS.
Citera
2007-10-26, 23:38
Medlem
slrslrs avatar
Citat:

Apple har aldrig någon validering till sina OS.

Ganska korkat, man kan ju bara ge den till massa kompisar? :P Typ ett gäng köper den tillsammans.
Citera
2007-10-26, 23:41
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ganska korkat, man kan ju bara ge den till massa kompisar? :P Typ ett gäng köper den tillsammans.

De har nog vägt fördelarna mot nackdelarna. Apple har alltid varit ett hårdvaruföretag, och tjänar de stora pengarna på hårdvara. De blir gladare om de får sålt en mac och någon laddar ner deras programvara än om någon inte köper en mac och därför inte heller behöver köpa/ladda ner programvaran.
Citera
2007-10-26, 23:48
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
De har nog vägt fördelarna mot nackdelarna. Apple har alltid varit ett hårdvaruföretag, och tjänar de stora pengarna på hårdvara. De blir gladare om de får sålt en mac och någon laddar ner deras programvara än om någon inte köper en mac och därför inte heller behöver köpa/ladda ner programvaran.

Ligger nått i det du säger. Körde du bara en uppdatering på OS X eller hur gjorde du? Har inget med att jag uppdaterade leopard på OS X som gör så att det är slött va?
Citera
2007-10-26, 23:53
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ligger nått i det du säger. Körde du bara en uppdatering på OS X eller hur gjorde du? Har inget med att jag uppdaterade leopard på OS X som gör så att det är slött va?

Jag körde en formatering. Din indexering av spotligth är klar va? (ctrl + mellanslag) Det kan ta några timmar innan den är det om man kör en uppdatering, och innan den är klar går allt långsamt. Jag skall installera leopard på en intel-mac som är likvärdig med min PPC-mac. Jag kan utvärdera om operativsystemet är bättre optimerat för någon av de plattformarna då.

Jag är ledsen för min knackliga svenska.. Jag har inte sovit på två nätter
Citera
2007-10-27, 00:54
Medlem
Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Ladda ner det och köp ett par schysta hörlurar för resten.
Jag får la göra det...

Är det lagligt att här säga villken tracker ni ladda ner det iffrån?
Den från piratbukten verkar inte alls vilja börja ladda ner sig...
Citera
2007-10-27, 01:02
Medlem
neogeos avatar
ingen som har problem med detta på sin Macbook ?
http://rant.mivox.com/gfx/keyboard1.jpg

tyckte var lite onödigt att dra igång egen tråd om detta så postar frågan här
Citera
2007-10-27, 01:16
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neogeo
ingen som har problem med detta på sin Macbook ?
http://rant.mivox.com/gfx/keyboard1.jpg

tyckte var lite onödigt att dra igång egen tråd om detta så postar frågan här

Det där såg inte vidare mysigt ut. Vad är det egentligen? Smuts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in