2007-10-17, 11:29
Medlem
dests avatar
Undrar om man kommer kunna uppdatera till leopardversionen gratis om man sitter med en licenserad version av Tiger?
Citera
2007-10-17, 11:33
Medlem
KurZks avatar
Det tror jag inte. Har man beställt en ny mac efter 1/10 får man en gratis uppgradering (står det på jänkarsidan) så jag antar att du kommer få betala.
Citera
2007-10-17, 11:50
Medlem
dests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurZk
Det tror jag inte. Har man beställt en ny mac efter 1/10 får man en gratis uppgradering (står det på jänkarsidan) så jag antar att du kommer få betala.

Du vet inte om det kommer finnas några studentrabatter?

Kanske en dum fråga men lika bra att fråga.
Citera
2007-10-17, 11:52
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dest
Du vet inte om det kommer finnas några studentrabatter?

Kanske en dum fråga men lika bra att fråga.

Tror apple store sverige har sänkt studentrabatten rejält. Någon hundring billigare har jag för mig.
Citera
2007-10-17, 11:52
Medlem
Flärps avatar
Se det som en investering, Leopard kommer att äga! Dessutom kommer det väl inte att vara särskilt dyrt? Vad kommer priset att landa på?
Citera
2007-10-17, 11:58
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Se det som en investering, Leopard kommer att äga! Dessutom kommer det väl inte att vara särskilt dyrt? Vad kommer priset att landa på?

1100 som student har jag för mig. 1200 annars.
Citera
2007-10-17, 17:55
Medlem
? Tanka det

Funderar bara.. kan man inte liksom tanka hem en torrent med namnet osxleopard? lr kommer det inte att funka?
Citera
2007-10-17, 17:57
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyneo
Funderar bara.. kan man inte liksom tanka hem en torrent med namnet osxleopard? lr kommer det inte att funka?

Ja, det kommer fungera precis lika bra som den köpta versionen. Vänta bara tills det kmmer upp en retail-version. Versionen som finns ute nu är INTE samma version som kommer att finna i handeln.

edit: jag får reservera mig för eventuella felsägningar. Apple kanske har något badass-kopieringsskydd på leopard. Det är för tidigt att säga, men allt talar för att de inte har det.
Citera
2007-10-17, 18:24
Bannlyst
Kommer alla program funka i "leo" eller kommer man behöve uppgradera dom?

Sen står det att man måste ha 9 gig ledigt.. Köppen den ta upp nio gig till av hårddisken eller är det bara det som måste vara ledigt för installationen?
Citera
2007-10-17, 18:56
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
1100 som student har jag för mig. 1200 annars.

Som hittat! Jämför med Windows Vista som kostar det dubbla.
Citera
2007-10-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Som hittat! Jämför med Windows Vista som kostar det dubbla.

För fullversionen ja. Uppgradera blir nog billigare.

Apple har inte haftå nogot kopieringsskydd i något OS X alls tidigare, inte i 10.5 heller. Så det är bara att köra på.

jurassic579:
9GiB är om man vill installera alla skrivardrivrutiner, iLife och liknande. Du klara dig med 4 för en "normal installation".

Förövrigt så funkar "9A559" perfekt, så med stabila som kommer snart, så kommer det garanterat att bli succé!
Citera
2007-10-17, 19:29
Bannlyst
OT..

Provade Vista för första gången hos en kompis igår..

Inte ens om jag fick betalt 2000 skulle jag köra det..blääääää
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in