• 1
  • 2
2007-10-17, 00:14
Medlem
Tjena.

Jag undrar hur stor skillnad det är på ruset mellan att krossa oxycontin och att krossa palladon och äta.

Tacksam för svar.
Citera
2007-10-17, 02:45
Medlem
Unbalanceds avatar
Du lär känna av dom snabbare, men Palladon (Hydromorfon) ska du inte ta oralt utan nasalt. Egentligen ska du slå dom IV, ger inte sin rätta bild på annat sätt.

Oxikodon kan du ta oralt, eller nasalt för snabbare påslag och kraftigare effekt men dom är ju också bäst IV.
Citera
2007-10-17, 05:11
Medlem
ShokeNs avatar
Allt blir väl bättre via IV? Har tyvärr inte testat Pallodon, dock oxy och det är väl bland det starkaste som finns? (lagligt)

Ganska onödigt inlägg av mig med andra ord.
Citera
2007-10-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShokeN
Allt blir väl bättre via IV? Har tyvärr inte testat Pallodon, dock oxy och det är väl bland det starkaste som finns? (lagligt)

Ja, snäppet under hydromorfon. Men å andra sidan är det läskigt svårt att komma över hydro utanför sjukhusen eftersom det praktiskt taget inte skrivs ut. Säkerligen finns väl någon med svår cancerproblematik som fått dispens men de lär vara lätträknade.

Fentanyl är ju också klart starkare per viktenhet än hydro, men spelar lite i en annan division, dock ej rusmässigt enl. ryktet.
Citera
2007-10-17, 19:46
Medlem
FBWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShokeN

Finns ju grejer som inte ens går att ta IV. T.ex Kodein m.m. Och sen är det aldrig bra att skjuta krossade piller. Så att säga att "Allt blir väl bättre via IV" är sant, men inte alltid den "smartaste" lösningen. Att leka Rysk roulette för att få ett rus är inte alltid det bästa .

Okey om man kör en, två eller fem gånger. Men att börja missbruka och skjuta tabletter på heltid är i princip samma sak som Rysk Roulette.

Men du har rätt, allt är bäst IV och jag föredrar även själv den lösningen, även när det gäller piller. Men skjuter oftast i Benet ifall det är svårupplöst, så långt ifrån hjärtat som möjligt.
Citera
2007-10-17, 22:51
Medlem
TomiXIIs avatar
Det är stor skillnad på ruset, åtsminstonde IV.

Palladon/Hydromorfon är som apoteksheroin eller snäppet starkare, och helt rent, elller rättare sagt man får innehållsdeklaration.

Oxycontin är bara en del bättre än morfin, men de är inte dåliga de heller, men Palladon är utan tvekan den bästa opioid i det svenska läkemedelssystemet till dags datu.
Citera
2007-10-19, 02:59
Medlem
Zytrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiXII
Palladon är utan tvekan den bästa opioid i det svenska läkemedelssystemet till dags datu.

Jag kan inte annat än hålla med. Hydro är det bästa av det bästa som jag har provat. Mer Hydro till folket!
Citera
2007-10-19, 12:04
Bannlyst
Jo hydro slår allt jag testat IV
fick det dock i lösning så de slooooooog bra
men oxy kommer nr 4 för mig efter moffe
Citera
2007-10-20, 14:30
Medlem
Mava Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBW
Finns ju grejer som inte ens går att ta IV. T.ex Kodein m.m. Och sen är det aldrig bra att skjuta krossade piller. Så att säga att "Allt blir väl bättre via IV" är sant, men inte alltid den "smartaste" lösningen. Att leka Rysk roulette för att få ett rus är inte alltid det bästa .

Okey om man kör en, två eller fem gånger. Men att börja missbruka och skjuta tabletter på heltid är i princip samma sak som Rysk Roulette.

Men du har rätt, allt är bäst IV och jag föredrar även själv den lösningen, även när det gäller piller. Men skjuter oftast i Benet ifall det är svårupplöst, så långt ifrån hjärtat som möjligt.

Jag slog i mig kodein för ett några veckor sen. Löste upp 3 st 50mg (tror jag att det var, såg ingen förpackning), men jag käkade några citodon samtidigt, o hade tryckt i mig 25 iktorivil 2or innan. Jag kommer inte ihåg alls hur det funkade när jag skjöt dom heller.

E det så alltså att kodein inte fungerar IV? Det var ju riktigt skumt i så fall. Kan ju haja att brus citodon inte e nån höjdare iv men rena kodein tabletter borde ju funka tycker man.
Citera
2007-10-20, 14:50
Medlem
cgb spenders avatar
kodein finns i injektionsform under namnet spasmofen, dock är det skpligt mycke mer morfin än kodein i dom, dessutom är det inte samma typ av kodein som i tex citodon.
Citera
2007-10-21, 16:32
Medlem
pinkapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBW

haha skojjar du eller?.. Benen är ju ett av de värsta ställen du kan sätta svårupplösta piller i.. Få vener ökar risken för blodbrist och dylikt i benen. Du har mycket mindre vener att förbruka i benen än vad du har i armarna, dåligt upplösta pillerlösningar har en förmåga att lätt proppa igen vener och då är inte benen rekomenderade.
Och föresten, vadå långt ifrån hjärtat? Hjärtat består av stora kammare och gigantiska blodkärl. Har svårt och tänka mig att lite pillerkladd kan göra speciellt mycket där om man gämför med de miljontals microsmå blodkärl man har i hjärnan tex.
Citera
2007-10-23, 01:03
Medlem
Oxy!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem