• 1
  • 2
2007-10-16, 19:29
Medlem
svindyrs avatar
Jag kan direkt börja med att erkänna att jag kan inte mycket om mode, eller märken. Det jag vet lär jag mig från vänner, eller härifrån. Därav mina många frågor om olika kläder och olika märken.

Jag letar efter en rock, och har hittat en schysst av märket Hilfiger. För mig känns det märket som något invandrarna sprang omkring med på gymnasiet, och jag är varken invandrare eller gymnasist.

Är det ett märke som man kan visa sig i utan att skämmas om man är 30+, eller ska jag leta annat, och vilka märken bör jag snöa in mig på? Hur är det med Diesel, schysst eller lite lågbudget?

Naturligtvis är det viktigaste hur snyggt plagget är, men jag är ändå lite av en märkes-sökare, även om jag tyvärr inte vet vilka märken som gäller.

Partiska och opartiska svar mottages gärna.
Citera
2007-10-16, 19:40
Medlem
Funcadelics avatar
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om TH. Förr var det väldigt mycket skräp med stora loggor osv. men det har nu blivit mer preppy (rätta mig om jag har fel). I butiken på Norrlandsgatan/Smålandsgatan i Stockholm hittar jag oftast ingenting men när jag gör det är det något jag gillar skarpt. Har köpt en jacka och en t-shirt där och även en pikétröja till min dåvarande flickvän. T-shirten köpte jag för snart tre år sedan och den sitter fortfarande mycket bra och har knappt tappat färg. Jackan är även den bra, även om dragkedjan börjat lossna längst ner.

Jag ser ingen anledning till att du inte ska köpa rocken, TH är inget märke du ska skämmas över.

Diesel kan jag inte säga något om då jag endast äger en fyra år gammal t-shirt.
Citera
2007-10-16, 20:29
Medlem
Rakiis avatar
Hilfiger är väl en fas i livet som man växer förbi tills man hittar bättre märken, som med Wu-Tang och allt skit som folk bar runt i barndomen? Men är rocken fin tycker jag att du ska köpa den, ingen kan ju påstå något annat än du själv om vad du tycker.
Citera
2007-10-16, 21:37
Medlem
haxxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hilfiger är väl en fas i livet som man växer förbi tills man hittar bättre märken, som med Wu-Tang och allt skit som folk bar runt i barndomen? Men är rocken fin tycker jag att du ska köpa den, ingen kan ju påstå något annat än du själv om vad du tycker.

Det stämmer ju inte, de har en hel del snygga skjortor och tröjor. Och nej jag menar inga utav deras hip-hop kläder med stora blaffor som loggor.
Citera
2007-10-16, 21:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxxel
Det stämmer ju inte, de har en hel del snygga skjortor och tröjor. Och nej jag menar inga utav deras hip-hop kläder med stora blaffor som loggor.

Kanske det men jag behåller mina fördomar om att modeskaparen skall vara rasist eller något i den stilen, även om det verkar långsynt på håll men... tveksamt däremot om det andra skulle vara snyggt då det i slutändan kommer ifrån samma skalle.
Citera
2007-10-16, 21:49
Medlem
Squalos avatar
Jag hade försökt hitta något bättre.

När jag hör Tommy Hilfiger så tänker jag på skräp av undermålig kvalité, med för stor jävla logo, som bärs av jävla snorungar. Och lite till som vi inte ska gå in på...
Citera
2007-10-16, 21:52
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Kanske det men jag behåller mina fördomar om att modeskaparen skall vara rasist eller något i den stilen, även om det verkar långsynt på håll men... tveksamt däremot om det andra skulle vara snyggt då det i slutändan kommer ifrån samma skalle.

Ryktet går att han är rasist, huruvida det är sant eller ej vet jag inte. Svarta modeller har han i alla fall. Dessutom bryr jag mig inte, är kläderna snygga spelar det ingen roll.

Missminner jag mig inte har han själv sagt att han vill få bort den "negativa" synen på hans kläder, dvs den där man förknippar TH med stora hoodtröjor med gigantiska tryck. Om detta har att göra med att han är rasist och inte vill att ghettonegrerna ska ha dem på sig eller ej låter jag vara osagt. Foliehatt på!
Citera
2007-10-16, 21:57
Medlem
haxxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Jag hade försökt hitta något bättre.

När jag hör Tommy Hilfiger så tänker jag på skräp av undermålig kvalité, med för stor jävla logo, som bärs av jävla snorungar. Och lite till som vi inte ska gå in på...

Så var det för mig med, för 5 år sedan. Nu vet jag bättre och äger 3-4 plagg utav Hilfiger märket och tycker dom har funkat kalas, känns som att det håller ungefär samma kvalitet som t.ex. RL som många anser ha bra kvalitet
Citera
2007-10-16, 21:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Missminner jag mig inte har han själv sagt att han vill få bort den "negativa" synen på hans kläder, dvs den där man förknippar TH med stora hoodtröjor med gigantiska tryck.

Han har ju bara sig själv att skylla för sitt dåliga rykte om man väljer att följa på strömmen i något så varierande som mode under några svarta år av 90-talet med att skapa Brooklyngrabbarnas nästa gängtröja med en enormt ful logga på, den delen kommer han nog få kämpa med resten av livet och kan bara önska han lycka till med att tvätta bort den stämpeln som satt prägeln på hela hans märke.
Citera
2007-10-16, 21:59
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Så var det för mig med, för 5 år sedan. Nu vet jag bättre och äger 3-4 plagg utav Hilfiger märket och tycker dom har funkat kalas, känns som att det håller ungefär samma kvalitet som t.ex. RL som många anser ha bra kvalitet
Men även RL är ju ett av dom märken som man brukar säga är bara märke och ingen kvalité alls. Knappast någon måttstock.

Även om jag inte känt på något plagg dom senaste åren. Dom Thailändska bararbetarna har väl blivit bättre dom också.
Citera
2007-10-16, 22:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Jo, men för fem år sedan var det säkert inne med Tommy Hilfiger, har dock ingen aning men känns bara så att det börjat bli annorlunda nu på senare tid. Märkena känns blasé i dagsläget, likaså med Ralph Lauren för min del. Folk vill nog ha mer fräscha och tidslösa märken av klassiska propotioner som oavsett vad kommer leva vidare om 100 år, då kan man känna sig säker i att man inte har nåt som kommer kännas väldigt mycket out of date senare.
Citera
2007-10-16, 22:07
Medlem
haxxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Men även RL är ju ett av dom märken som man brukar säga är bara märke och ingen kvalité alls. Knappast någon måttstock.

Mjaaa, kan inte helt hålla med dig. Nån utav mina pikér har hängt med ett par år och håller fortfarande enligt mig.

Citat:
Jo, men för fem år sedan var det säkert inne med Tommy Hilfiger, har dock ingen aning men känns bara så att det börjat bli annorlunda nu på senare tid. Märkena känns blasé i dagsläget, likaså med Ralph Lauren för min del. Folk vill nog ha mer fräscha och tidslösa märken av klassiska propotioner som oavsett vad kommer leva vidare om 100 år, då kan man känna sig säker i att man inte har nåt som kommer kännas väldigt mycket out of date senare.

Då kanske det var inne med TH's stora blaffor? Enligt mig så är RL och TH relativt fräscht och tidlöst? Ganska klassisk stil tycker jag. Och det är verkligen inte mycket som lever kvar om 100 år, t.ex. skulle du inte höja en hel del på ögonbrynen om någon kom klädd i typiskt tidigt 1900-tals mode? Hur tror du då dom kommer att se ifall någon kommer i tidigt 2000-tals mode när det är 2100?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in