Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-15, 17:38
  #1
Medlem
Hej!
OS: Windows XP Pro
Hårddiskuppbyggnad:
C: = Windows

D: = Nerladdade grejor m.m.



Jag råkade lägga mappen "film" i mappen "b2d4410718fdc893a19e9b" som låg på D:
INgen aning vad "b2d4410718fdc893a19e9b" är för mapp.

Men iaf så nu när jag ska flytta ut den så får jag inte göra det. Jag får bara "Åtkomst nekad"

Jag har även försökt loggat in i felsäkertläge och flyttat den, men det kan jag inte heller göra får "åtkomst nekad" då med.

Grejen är att det är viktigta saker i den mappen som jag inte vill förlora.
Den inehåller ca 10gb.

Jag kan varken öppna/flytta/kopiera den. då får jag bara åtkomst nekad.

Någon som vet hur jag ska kunna fixa detta?
Citera
2007-10-15, 18:21
  #2
Medlem
kolla om du kan hitta filen genom att söka på den .. då kan du säker kopiera bara filmen
Citera
2007-10-15, 18:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasten
kolla om du kan hitta filen genom att söka på den .. då kan du säker kopiera bara filmen

Nope verkar inte som det.

Har mina misstankar om att det är microsoft update som har just den där mappen som min mapp liggeri ...

Undra hur fan jag ska kunna komma åt mappen :S
Citera
2007-10-15, 18:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
Nope verkar inte som det.

Har mina misstankar om att det är microsoft update som har just den där mappen som min mapp liggeri ...

Undra hur fan jag ska kunna komma åt mappen :S

står du som administratör på datorn??
Citera
2007-10-15, 19:43
  #5
Medlem
Är du admin: högerklicka på katalogen och välj "Delning och Säkerhet" eller vad det heter i XP - där kan du tilldela Admin läsrättigheter till katalogen.
Citera
2007-10-15, 20:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasten
står du som administratör på datorn??

Ja det är jag.
Citera
2007-10-15, 20:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Är du admin: högerklicka på katalogen och välj "Delning och Säkerhet" eller vad det heter i XP - där kan du tilldela Admin läsrättigheter till katalogen.


jag kan bara dela ut den i nätverk, kan inte bestämma vilka som ska ha behörighet till den.

Har för mig att man lär ändra något för att kunna få se den fliken.
Men kommer inte ihåg vad.
Citera
2007-10-15, 22:35
  #8
Medlem
detta kanske hjälper

http://support.microsoft.com/kb/810881/
Citera
2007-10-16, 01:10
  #9
Medlem
Ifall du gillar att pilla lite kan du ju fixa en bootdisc med en linux-dist och sedan gå in och flytta mappen.. lite "overkill" kanske, men det är inte omöjligt att det kan funka..
kan inte komma på någon bättre dist att hänvisa till än knoppix, bestämmer du dig för att försöka endå finns flertalet människor som kan hjälpa till.

http://www.knoppix.org/
Citera
2007-10-16, 08:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meta_Tagg
Ifall du gillar att pilla lite kan du ju fixa en bootdisc med en linux-dist och sedan gå in och flytta mappen.. lite "overkill" kanske, men det är inte omöjligt att det kan funka..
kan inte komma på någon bättre dist att hänvisa till än knoppix, bestämmer du dig för att försöka endå finns flertalet människor som kan hjälpa till.

http://www.knoppix.org/


BartPE är även den att rekommendera, speciellt om man är van vid windows.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

BartPE har hjälpt mig att återställa ett antal datorer med grymma systemfel samt gett mig åtkomst till annars helt omöjliga filer.
Citera
2007-10-16, 08:54
  #11
Medlem
Krellyans avatar
Jag har haft ett liknande problem en gång, men jag vet inte om det funkar för dig. Jag öppnade den sista mappen i sökvägen. Alltså:

P:\valfritt mappnamn\ababbr2327vavvabbba var mappen jag inte kunde öppna, med mappen "blaha" i som jag ville åt. Jag skrev således in följande:

P:\valfritt mappnamn\ababbr2327vavvabbba\blaha och kopierade filerna.

Som sagt, kan funka, men jag lovar ingenting
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback