2007-10-17, 20:29
Medlem
Frostnatts avatar
Källström från start. Tydligen så höll inte ljungberg på uppvärmningen, så Kim hamnar på samma plats som i Lyon. Förhoppningsvis kan han visa varför han ska vara i truppen den här gången.
2007-10-17, 20:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Kul med Concha, synd att Ljungberg ska in i elvan igen. Lär väl bli ett snabbt uttåg även denna gång.
Höll inte ens till start idag.
2007-10-17, 21:18
Medlem
NoTruces avatar
Man måste älska DN:s syrliga liverapportering.

Citat:
40' Wilhelmssons vänsterfot viker sig otäckt och han faller till marken. Kan vara en allvarlig ledbandsskada, kan vara en fraktur. Mikael Nilsson drar av sig sina älskade långbyxor för att kunna hoppa in.

Citat:
38' Olof Mellberg är het som en kamin i ryggen på nordirländarna. Väl het tycker domaren som blåser varenda gång. Mellberg, med nyrakat huvud, ryter oförstående när pipan åter ljuder.

2007-10-17, 21:21
Medlem
Luffsens avatar
helt okej första halvlek. Brukar i allmänhet inte kritisera Svensson men en del passningar han gjort idag har varit under ALL kritik. Källström visade stundtals upp sitt register.
2007-10-17, 21:22
Bannlyst
Fegt byte som vanligt av Lagerbäck. Hade han varit modig hade han slängt in Sebastian Larsson men tråkige Lagerbäck väljer att byta in en tråkig defensiv lirare. Sverige spelar ju så tråkigt så jag vet inte. De måste kliva på framåt bjuda publiken på lite klacksparkar. Apan Källström och Zlatan från Rosengård har ju bjudit på lite skönspel. Mer klacksparkar och roligare fotboll tack. Annars kommer nog publiken att börja svika rejält i kommnade matcher. Bra att de började bua när Linderoth valde att spela bakåt till Mellberg när han hade chans att gå framåt.

Lagerbäck såg måttligt road och glad ut när tidigare AIK:aren Mellberg nätade. Innerst inne kokade han nog då offensiva mål inte finns i defensivt tänkande Lagerbäcks sinnevärld egentligen, utan han ser dessa som något onödigt ont.
2007-10-17, 21:23
Medlem
Man satt och hoppades lite på att Larsson skulle få hoppa in när chippen skadade sig men nä tråk Lars gör det igen.

Annars är första en liten besvikelse mittfältet fungerar inte just nu. Tappar mycket boll och sätter för lite press på irländarna och låter de spela runt bollen rätt så ostört.

Ska bli intressant att se vem som spelar höger respektive mittfältare i andra halvlek.
2007-10-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Fegt byte som vanligt av Lagerbäck. Hade han varit modig hade han slängt in Sebastian Larsson men tråkige Lagerbäck väljer att byta in en tråkig defensiv lirare. Sverige spelar ju så tråkigt så jag vet inte. De måste kliva på framåt bjuda publiken på lite klacksparkar. Apan Källström och Zlatan från Rosengård har ju bjudit på lite skönspel.
Men lägg ner. Det vore idiotiskt att slänga in orutinerade Larsson i det läget. Tycker du inte det så måste jag idiotförklara dina fotbollskunskaper.
2007-10-17, 21:25
Medlem
P.Gs avatar
Källström på kanten fungerar bra även idag. Dock så lämnar det offensiva arbetet från bland annat Svensson mycket att önska. Han har slagit ett par kontringsbollar rakt på irländare som tar ett kliv framåt. Skulle kunna spela med högre pondus.
2007-10-17, 21:26
Bannlyst
Sverige ska ju satsa framåt i en sån här match och ha majoriteten av bollinnehavet. Vi spelar på hemmaplan och då ska man bjuda publiken på offensiv och rolig fotboll. Jag hoppas innerligt att förbundet inte gör slag i saken och förlänger i ytterligare två år med defensiv-tråkige Lagerbäck.
2007-10-17, 21:27
Medlem
Micke Nilsson istället för Chippen...
Herr Nilsson som fortfarande i sin tid i landslaget inte slagit ett inlägg eller en längre pass till rätt mottagare...
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Annars är första en liten besvikelse mittfältet fungerar inte just nu. Tappar mycket boll och sätter för lite press på irländarna och låter de spela runt bollen rätt så ostört.
Liten besvikelse är dagens understatement. Spel är helt värdelöst och skulle inte ens hålla i Allsvenskan. Antingen tjongar backlinjen/Isaksson upp bollen eller så slår Källström/Taco bort en skitenkel passning.

Jag kan inte komma på någon som är godkänd idag.
Medlem
Helle031s avatar
Jag orkar inte med Anders Svensson mer

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in