2007-10-17, 22:43
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Zlatan brukar ju spela lite längre ner i uppspelet men idag såg det ut som Lars hade gjort någon ändring och placerat Elmander där. Har faktiskt gillat Elmander men tycker han ska lämna plats för Allbäck nästa match.

Elmander vinner en del boll och skapar ett antal frisparkar, men han var inte direkt elegant att se idag.

Vad gäller taktiken i anfallet undrar jag om det inte var Zlatan som fick fel i huvudet och bestämde för att spela matchen på sitt sätt... det såg nästan ut så. Det brukar aldrig bli bra.
2007-10-17, 22:44
Medlem
Gabrieluss avatar
Ärligt, Elmander har gjort en bra match mot bra motstånd i landslaget. Man kan inte längre vara talang när man är 26 år. Nu får det vara slut med gullandet med den här killen! Jag fullkomligt avskyr honom och anser honom vara en i landslagssammanheng fullkomligt medioker spelare. Det finns matcher där han är användbar. Spanien borta är garanterat en sådan, han kan ju springa och löpbollar är nog det enda hopp vi har inför en sådan match. Men i normalfallet hör han på sin höjd hemma på bänken. Nu är det nog!
2007-10-17, 22:45
Bannlyst
En kollega ringde precis nyss från presskonferensen. Lagerbäck sa att han var nöjd med lagets insats under större delen av matchen. Inte minst var han nöjd med att mittfältet skar av ytorna för Nordirland, så att de inte kunde hota Sverige med djupledsbollar. Sen hade han avslutat med att säga: "Det är så här dagens fotboll ser ut" och han uttryckte oförståelse för buropen från publiken. "Det var ju en okej match från vår sida".
2007-10-17, 22:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielus
Ärligt, Elmander har gjort en bra match mot bra motstånd i landslaget. Man kan inte längre vara talang när man är 26 år. Nu får det vara slut med gullandet med den här killen! Jag fullkomligt avskyr honom och anser honom vara en i landslagssammanheng fullkomligt medioker spelare. Det finns matcher där han är användbar. Spanien borta är garanterat en sådan, han kan ju springa och löpbollar är nog det enda hopp vi har inför en sådan match. Men i normalfallet hör han på sin höjd hemma på bänken. Nu är det nog!

Du är ute och cyklar, Elmander är stjärna i en liga som är ca 5 ggr bättre än Allsvenskan. Idag gjorde han ingen bra match, men hans sista 18 månader har annars varit outstanding.
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
En kollega ringde precis nyss från presskonferensen. Lagerbäck sa att han var nöjd med lagets insats under större delen av matchen. Inte minst var han nöjd med att mittfältet skar av ytorna för Nordirland, så att de inte kunde hota Sverige med djupledsbollar. Sen hade han avslutat med att säga: "Det är så här dagens fotboll ser ut" och han uttryckte oförståelse för buropen från publiken. "Det var ju en okej match från vår sida".

Kan man andas på Lagerbäcks planet? Är det där skon klämmer? Det låter ju i alla fall som svenska när karln pratar, så vad är grejen?
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ärligt, Elmander har gjort en bra match mot bra motstånd i landslaget. Man kan inte längre vara talang när man är 26 år. Nu får det vara slut med gullandet med den här killen!
Elmander var bra mot Danmark borta och det är inte så att han spelat speciellt många matcher från start.
Medlem
Jag är så djävla besviken. Våra spelare är sämre än "tjocka gudrun". Orkar inte med några djupare analyser....behöver få spy galla över svenska spelarna. Folk skyller på Lagerbäck men sist jag kollade på fotboll så var det inte han som sparkade snett och uppträdde som nybörjare. Zlatan o Kim var absolut sämst. Folk hyllar Zlatan och jag blir så trött på det. Kejsarens nya kläder ngn?

Avsluten då....? Jämför när Healy hade målchans, bollarna hade i alla fall rätt riktning.......och så jämför med Allbäck som sköt åt helt fel håll. Vi har inga spelare med tillräckligt bra fotarbete för att ställa om. Kommer de fel så kommer de fel...ingen förmåga att korrigera. Healy skapade fler målchanser själv än vad hela Sverige mäktade med under matchen. :O(

Jag vann 400 kr på oddset i alla fall.
2007-10-17, 22:48
Awaiting Email Confirmation
Ice-Ds avatar
Hur fan kan vi spela 1-1 mot Nordirland?
Spelarna såg ut som om de hade tagit ut segern i förskott. Som vanligt när vi möter sämre motstånd så ställer vi in skorna på planen och räknar med vinst. Måste för fan visa lite kämpaglöd!

Fanns ju inte en spelare på plan som visade att de skulle ha en plats i nästa års EM-slutspel. Eller jo, Linderoth och kanske Mellberg. Förutom de två så fanns det fan inte mycket till fotbollsspelare på plan.

Lagerbäcks byten är helt oförklarliga;
"Chippen" ut mot ...Mikael Nilsson?
Snälla, inget ont mot Nilsson men han ska fan inte spela yttermittfältare. Varför inte ta Sebastian Larsson? Han är för fan nästan ordinarie i Birmingham!
Elmander ut mot ...Allbäck?
Herregud, ska vi inte pensionera den gubben snart? Han bränner ju fan fler målchanser än jag har rövhår.
Källström ut mot ...Andreas Johansson?
Va? Vem fan trodde att Johansson skulle få chansen, INGEN! Hade varit mycket bättre att flytta ner Zlatan i banan och låtit Rosenberg springa sönder irländarna!
2007-10-17, 22:49
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
BullsEye! Exakt mina tankar satte du i ord där. Frågan är ju bara vad vi har för alternativ. Allbäck är på stark nedgång. Rosenberg får egentligen inte ut någonting alls i Bremen. Markus Berg hade varit kul och se brevid Ibra men det känns jävligt avlägset.
2007-10-17, 22:50
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
BullsEye! Exakt mina tankar satte du i ord där. Frågan är ju bara vad vi har för alternativ. Allbäck är på stark nedgång. Rosenberg får egentligen inte ut någonting alls i Bremen. Markus Berg hade varit kul och se brevid Ibra men det känns jävligt avlägset.

Rade Prica?
2007-10-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Du menar att Elmander inte var bra mot Danmark borta?
2007-10-17, 22:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Allbäck borde ha fått starta idag... det var en typisk "Allbäck-match". Det visste man ju i och för sig inte innan. Alexandersson hade nog inte varit fel heller. Men det var fint att gamle Djurgårds-hjälten Adde Johansson fick komma in och göra ett motlägg, matchens höjdpunkt för min del

Ingen som undrar hur det gick för Chippen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in