2007-10-16, 15:11
Medlem
zapios avatar
min elva

Isaksson
Concha - Mellberg - Hansson - Edman
Chippen - Linderoth - Ljungberg
----------Kim
Zlatan - Elmander

Kan Ljungberg inte lira så lirar Chippen där och Sebbe tar högerkanten.
2007-10-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhastighet
Har du inte lärt dig något om Lasse? Källström - Svensson ringer det några klockor?

Jo, jag förstår inte heller hur Lasse har kunnat byta ut Anders i vissa matcher mot Källström som knappt gjort en bra match i landslaget.

Jag förstår självklart att du menar tvärtom men Anders har faktiskt presterat i landslaget tillskillnad från Kim. Då ska det inte spela någon roll att Anders lirar i Elfsborg. Dock så är det inte enbart Kims fel att han inte lyckats, jag tycker att hans inhopp på kanten sist var roligt och se och att Lasse kanske har tankar på att låta Kim lira där. Lasse har inte lyckats få in Kim i startelvan och borde låta han spela lite mer som han gör i Lyon. Flytta över Ljungberg till högerkanten tycker jag.

P.S: Jag är Elfsborgare och tillskillnad mot många andra Elfsborgare som ogillar Kim så gillar jag honom och har velat ha in Källström i mitten men han lyckats ju aldrig få ut sin fulla kapacitet där.
2007-10-16, 17:17
Bannlyst
De matcher som för mig spelar roll är främst VM/EM Slutspelen men även kvalen, och där tycker jag Anders Svensson förtjänar mer speltid än Kim då Kim oftast varit ett nervvrak i slutspelen, mot Danmark i EM t.ex då han fick lira från start (?) fick han usla betyg och slog bort nästan varje passning och blev sedan utbytt.

Sen lirar väl Anders Svensson lite på gamla meriter, men jag tycker ofta han gör riktigt bra matcher. Balansen mellan honom och Linderoth är viktig också, då Kim spelar känns mittfältet mer som en djungel. Även fast jag tycker att Kim är en bättre fotbollsspelare så passar Svensson helt nekelt bättre in i landslaget, och jag tycker Kim aldrig riktigt har tagit chansen.

På tal om överskattade spelare. En för mig är Chippen troligen den mest överskattade spelare Sverige någonsin har sett. Killen har inte gjort något bra i varken Anderletch? eller i Roma och Nantes? Finns inget bra med den spelaren, han kan göra tunnlar på korplag, då måste han vara bra.
2007-10-16, 17:30
Medlem
NoTruces avatar
Är Mellberg frisk i ryggen nu?
2007-10-16, 17:40
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
De matcher som för mig spelar roll är främst VM/EM Slutspelen men även kvalen, och där tycker jag Anders Svensson förtjänar mer speltid än Kim då Kim oftast varit ett nervvrak i slutspelen, mot Danmark i EM t.ex då han fick lira från start (?) fick han usla betyg och slog bort nästan varje passning och blev sedan utbytt.

Sen lirar väl Anders Svensson lite på gamla meriter, men jag tycker ofta han gör riktigt bra matcher. Balansen mellan honom och Linderoth är viktig också, då Kim spelar känns mittfältet mer som en djungel. Även fast jag tycker att Kim är en bättre fotbollsspelare så passar Svensson helt nekelt bättre in i landslaget, och jag tycker Kim aldrig riktigt har tagit chansen.

På tal om överskattade spelare. En för mig är Chippen troligen den mest överskattade spelare Sverige någonsin har sett. Killen har inte gjort något bra i varken Anderletch? eller i Roma och Nantes? Finns inget bra med den spelaren, han kan göra tunnlar på korplag, då måste han vara bra.

Han var väl rankad som den bästa spelaren i belgien under sin tid där och han tog en plats i Roma, vilken annan svensk mittfältare skulle gjort det förutom Ljungberg? Han är ingen stor stjärna, men överskattad tycker jag inte han är.
2007-10-16, 17:40
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Kan till viss del hålla med. "Chippen" var hyfsad i Roma, men här i Sverige blossade media upp honom till en världsspelare. Sen var ju valet att gå till Bolton helt fel. Förstår inte hur man tänker när man vet att ens kvalitet är speed och teknik och väljer ett lag där allt går ut på långbollar på Anelka....
2007-10-16, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Han var väl rankad som den bästa spelaren i belgien under sin tid där och han tog en plats i Roma, vilken annan svensk mittfältare skulle gjort det förutom Ljungberg? Han är ingen stor stjärna, men överskattad tycker jag inte han är.

Ehh han var ju inte direkt ordinarie i Roma.
2007-10-17, 15:37
Medlem
Hertigens avatar
Dagens trupp släppt:

Isaksson
Concha-Mellberg-Hansson-Edman
Wilhelmsson-Linderoth-Svensson-Ljungberg
Elmander-Ibrahimovic

Roligt att Concha får starta!
2007-10-17, 15:38
Medlem
P.Gs avatar
Kul med Concha, synd att Ljungberg ska in i elvan igen. Lär väl bli ett snabbt uttåg även denna gång.
2007-10-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Kan till viss del hålla med. "Chippen" var hyfsad i Roma, men här i Sverige blossade media upp honom till en världsspelare. Sen var ju valet att gå till Bolton helt fel. Förstår inte hur man tänker när man vet att ens kvalitet är speed och teknik och väljer ett lag där allt går ut på långbollar på Anelka....

roma ville ju inte köpa honom för 18 miljoner, vilket måste ses som ett reapris för en landslagsspelare, så helt lyckad var han inte...
2007-10-17, 17:58
Medlem
Khapis avatar
Och så den klassiska frågan:

Var kan jag se matchen över internet? Jag vill helst se det streamat via någon bettingsajt, typ Bet24 eller Bet365. Någon som känner till någon sådan som streamar matchen ikväll?

I värsta fall får jag svälja min moral och leta på Sopcast/TVU, men då blir jag moraliskt skyldig Zlatan 15 plattor bärs för varje mål han nätar.
2007-10-17, 19:40
Medlem
Trumpeters avatar
Concha var verkligen bra i förra matchen. Hoppas han får möjlighet att vara lika offensiv idag.

Gissar på svensk seger med 2-1.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in