2007-10-15, 19:14
Medlem
kulllens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Vad menar du?

Edit: Letade reda på uppställningen mot Nordirland senast och där var ingen Linderoth, så nu får du berätta vad du menar.

http://www.uefa.com/competitions/euro/fixturesresults/round=2241/match=83722/report=lu.html

Ursäkta! My bad. Jag trodde han menade i förra matchen, alltså den mot Liechtenstein
2007-10-15, 19:58
Medlem
Shuyins avatar
Jag tycker att det vore intressant med följande mittfält mot irländarna.

Kim Källström till vänster, centralt med Tobias Linderoth och Sebastian Larsson samt Christian Wilhelmsson till höger.
2007-10-15, 23:19
Medlem
Vi kan inte peta Linderoth. Han tog mer ansvar framåt senast och gjorde en kanonmatch. Sebbe ses som högermittfältare och det vore kul om han kunde få göra ett inhopp. Petas Concha fattar jag inte vad Lasse håller på med.
2007-10-15, 23:33
Medlem
Vryzass avatar
Det är iofs en intressant tanke med Källström ute på kanten. Han är ju förvisso ingen typisk yttermittfältare, inte särskilt snabb och "kvick". Men han har den överlägset bästa foten i truppen, och med hans tillslag skulle vi kanske kunna få en egen version av Beckham, vars enda egentliga uppgift på kanten var/är att mata in inlägg.
2007-10-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Vi kan inte peta Linderoth. Han tog mer ansvar framåt senast och gjorde en kanonmatch. Sebbe ses som högermittfältare och det vore kul om han kunde få göra ett inhopp. Petas Concha fattar jag inte vad Lasse håller på med.

Har du inte lärt dig något om Lasse? Källström - Svensson ringer det några klockor?
2007-10-15, 23:50
Medlem
NoTruces avatar
Man borde ju åtminstone spara Concha som ett ess i rockärmen att ta fram när M. Nilsson tröttat ut sig.
2007-10-16, 01:16
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det är iofs en intressant tanke med Källström ute på kanten. Han är ju förvisso ingen typisk yttermittfältare, inte särskilt snabb och "kvick". Men han har den överlägset bästa foten i truppen, och med hans tillslag skulle vi kanske kunna få en egen version av Beckham, vars enda egentliga uppgift på kanten var/är att mata in inlägg.

Ja, precis min åsikt. Lyon verkar också ha fattat detta att han är användbar på en kant, bara han själv förstår det så kan det nog bli riktigt bra, givetvis så ska han kanske inte alltid ligga och slicka kant utan också kunna gå in och skjuta.

När han spelar centralt så kan det bli att han dröjer med boll och står och kladdar, jag vill att Sverige skall ha ett mer tempostarkt mittfält och varken Anders Svensson eller Kim Källström är särskilt explosiva.

Fredrik Ljungberg tycker jag har spelat ut sin roll i en startelva för tillfället, han kan bli viktig i ett mästerskap men då kan han hellre spela släpande anfallare bakom ni vet vem.
2007-10-16, 10:54
Medlem
bitternas avatar
Hur fan kan ni ens tänka tanken på att peta Fredrik Ljungberg å sätta in Källström, det är så jag mår illa.
2007-10-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ja, precis min åsikt. Lyon verkar också ha fattat detta att han är användbar på en kant, bara han själv förstår det så kan det nog bli riktigt bra, givetvis så ska han kanske inte alltid ligga och slicka kant utan också kunna gå in och skjuta.

När han spelar centralt så kan det bli att han dröjer med boll och står och kladdar, jag vill att Sverige skall ha ett mer tempostarkt mittfält och varken Anders Svensson eller Kim Källström är särskilt explosiva.

Fredrik Ljungberg tycker jag har spelat ut sin roll i en startelva för tillfället, han kan bli viktig i ett mästerskap men då kan han hellre spela släpande anfallare bakom ni vet vem.

Fransmännen körde ju med Zidane på kanten för att han skulle få mer utrymme och det skulle ju vara dumt att kalla honom för traditionell kantlöpare... Så varför inte? Kim har ju onekligen inte fått ut hela sitt kunnande i den rollen han haft tidigare i landslaget.
2007-10-16, 11:51
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitterna
Hur fan kan ni ens tänka tanken på att peta Fredrik Ljungberg å sätta in Källström, det är så jag mår illa.

Skadedrabbad är han och jag tycker att om man ställer upp mittfältet på följande vis så får han helt enkelt inte plats.

Han skulle då kunna spela som en släpande forward när vi möter lag som är väldigt bollskickliga och kan kontra, jag gillar förvisso också Elmander men han väger lite lätt mot vissa lag.

Citat:
Fransmännen körde ju med Zidane på kanten för att han skulle få mer utrymme och det skulle ju vara dumt att kalla honom för traditionell kantlöpare... Så varför inte? Kim har ju onekligen inte fått ut hela sitt kunnande i den rollen han haft tidigare i landslaget.

Ja, ett bra exempel.
2007-10-16, 12:40
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitterna
Finns väl absolut inget argument för att ha honom på plan i dagens skadedrabbade skick?
2007-10-16, 15:03
Medlem
Philliss avatar
Storbilds tv i Växjö?

Är det nån här som är från Växjö? Studerar där men har inte tv3. Någon som vet nåt ställe som visar? Dannes pizzeria gjorde inte det och Glorias och O learys finns inte. Nån som vet nåt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in