2007-10-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBK
Nä det blir nog 8-1-1
Lagrbäck är livrädd för att släppa in mål
Tyvärr verkar han vara lika rädd för att göra mål också.

Ska bli intressant att se vilken vinkling svensk media tar nu. De har basunerat ut att vi redan är färdiga och att segerfesten var bokad m.m.
Undrar om det kommer en massa förstå sig påare nu och klagar.
2007-10-17, 22:33
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
...1-1.

Vad var det jag sa'?

Kasse LagÄrSkräck har inte förmågan. Han är lika
okarismatisk som herr Reinfeldt. Ynklig coachning
på hemmaplan.

Festen inställd.
l
Ja, det där var riktigt illa!

Spelarna glömmer bort hur man spelar fotboll, och Lagerbäck glömmer bort hur man coachar.

Kul med visselkonserten efter slutsignalen, dock!
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Att inte kunna avgöra när vi är i vinnarhålet, är ett märkligt syndrom som inte bara drabbar landslagselvan. Det är en paralysering som gäller även på nationell nivå. Det finns ingen killerinstinkt när svenska fotbollslag skall ta sista klivet. Troligen en effekt av förklemningen via socialdemokratiskt "rättvise"- och "humanist"-tänkande, inympat i svenska folksjälen. Vi har blivit för mesiga helt enkelt. Djävlar anamma saknas.

Som stöd för mina åsikter kan man jämföra hur det gick i senaste omgången av Superettan. Ljungskile och Sundsvall hade avgörandet och promovering till Allsvenskan i egna händer (fötter?), båda mötte bottenlag (Falkenberg resp Jönköping).

Vad hände? Jo just, precis som i denna fiaskomatch... resultaten 1-1.
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Isak, Edman och Mellberg får väl godkänt

Instämmer. Linderoth gör också en bra match... problemet är bara det, att mot ett lag som Nordirland ska Linderoth inte dominera, då är något fundamentalt fel.

Men jag anser som sagt att det största felet idag satt på bänken i en gammal träningsoverall.
Medlem
mongrels avatar
Alltså, den här matchen var fysiskt smärtsam att beskåda. Så oerhört frustrerande att se i princip varenda jävla boll jönsas bort. Det var längesen jag var så här upprörd efter en match.

Fy fan.
2007-10-17, 22:34
Medlem
Madchilds avatar
Alla som hurrade över att Ljungberg var skadad borde göra avbön vid det här laget. Det funkar inte med fyra mittfältare som vill ha bollen på fötterna. Nåväl, en jävla pissmatch men ett steg närmare EM. Nordirland lär inte vinna resten och Sverige lär inte förlora resten.

En fråga: Är det målskillnad eller inbördes möten som gäller?
Medlem
Det känns inte ens som om man kan skälla på Petter Hansson ikväll.
Släpper man fram Nordirland om och om igen så där så kommer någon back att göra ett misstag till slut. Problemet går runt och försöker gömma sig på mittfältet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Då måste du ha bott på någon väldigt märklig plats för så var det i varje fall hemma hos mig. Radiosporten synkade efter de digitala sändnigarna i varje fall.

Jag tycker TV-kanalerna brukar ha svårt nog att synka ljud och bild själva.
2007-10-17, 22:35
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
En fråga: Är det målskillnad eller inbördes möten som gäller?
Inbördes möten. Så Danmark kan inte gå förbi oss och Nordirland måste slå Spanien borta och Danmark hemma samtidigt som vi förlorar mot Spanien och Lettland.
2007-10-17, 22:36
Medlem
www.sparkalagerback.nu
Bannlyst
Ingen uppbygglig historia detta. Lyfta långt mot nordirland.

Inte ens i andra klarade vi av att förändra matchbilden. Nordirland var det bättre laget och förtjänade att vinna.

Lars Lagerbäck är en katastrof och har alltid varit. Vi behöver friska hjärnor och inte pärmbärare på svff:s kansli i ledningen för laget.

Känner mig inte ett dugg sorgsen eller förvånad. Det här var väntat, tycker en poäng är en enorm framgång. Vi ska vara nöjda.
Medlem
Treehorns avatar
I fortsättningen får Allbäck starta istället för Elmander som löper runt med skygglappar match efter match... Han kanske kan klara sig i franska ligan i något tjonggäng men när man ska föra matchen är han helt värdelös.
Eller möjligen sätt ner Zlatan som släpande forward och kicka Taco hem till Borås.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in