2007-10-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Nja, Lettland ska "på pappret" inte vara några problem , men Spanien blir svårare.
5 backslinje mot Lettland eller?
2007-10-17, 22:27
Medlem
Meanmachines avatar
Sverige har för tunn trupp för att kunna vara utan kvalitetsspelare som Alexandersson, Freddie och Micke Nilsson. Det märks direkt när vi tvingas skicka in svagare kort som Concha och Källström från start.
2007-10-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
De ligger exakt samtidigt. Radion synkar med TV-sändningen. De har gjort så de två-tre senaste åren.
Knappast. Under VM 2006 var det inte så i alla fall.
2007-10-17, 22:28
Bannlyst
Och vad f-n har apan Concha gjort för att förtjäna en plats i landslaget? Markus Jonsson hade ju gjort en klart bättre insats!
2007-10-17, 22:29
Medlem
deafs avatar
den vesentligaste frågan.
VAD GÖR ANDERS SVENSSON på planen?

trodde han var utbytt i halvlek, men efter 80 min spelade hör jag hans namn. får denne man mer än 2 plus imorgon av tidningarna så slutar jag läsa dom. Annars en riktig plattmatch. Långa bollar på bengt funkar inte mot nordirland.

Men vi är ifall ett litet steg närmare EM
Medlem
HBKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags

Nä det blir nog 8-1-1
Lagrbäck är livrädd för att släppa in mål
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags

Om vi hade så många backar ...

Men klart är, som tidigare nämnts, att mittfältet måste shapa upp sig.
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ja. Vad ska man säga.

Nordirland är det bättre laget, och 1-1 är ett rättvist resultat. Inget att vara stolt över precis. Spelarna ser mätta och trötta ut, som om EM-biljetten redan vore klar. Vidare suger taktiken gammal träningsoverallspung, riktigt primitivt gammalt sparka-och-spring, som dessutom är den absolut sämsta modellen mot lag från de brittiska öarna

Fula Gubben brukar inte klaga på Lagerbäck, men idag ser man två väldigt stora problem -- en undermålig taktik, och en bristande motivation hos spelarna. Föreställ er detta i EM-slutspelet... någon som minns 0-0 mot Turkiet, "den sämsta matchen de senaste 1000 åren" enligt somliga? Det kan bli verklighet igen. Fy fan. Och Petter Hansson sålde sig som en äcklig balt-hora.

Vi går nog vidare ändå, men det ska fan inte gå till på detta sätt.

Taco gör för övrigt en pissdålig match; slår bort några enkla passningar som skapar farliga lägen för Nordirland, och går sedan och gömmer sig hela andra halvlek. What's wrong with this picture?

Och för de som undrat varför Zlatan inte är bland de 30 kandidaterna till årets bästa spelare, så gav dagens match utmärkt besked -- felplacerad, på fel våglängd, fel beslut, tung och oinspirerad.

SKÄMS

- F.G
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deaf
den vesentligaste frågan.
VAD GÖR ANDERS SVENSSON på planen?

trodde han var utbytt i halvlek, men efter 80 min spelade hör jag hans namn. får denne man mer än 2 plus imorgon av tidningarna så slutar jag läsa dom. Annars en riktig plattmatch. Långa bollar på bengt funkar inte mot nordirland.

Men vi är ifall ett litet steg närmare EM

Du ska öht inte läsa tidningar som ger plus som betyg.
2007-10-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Jag hoppas nästan att Sverige förlorar så som media tjatat att det är klart!

Eller skyll på aftonhoran!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article1029912.ab

Till viss del kan man ju göra det. Onödigt att reta upp dem i onödan.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Knappast. Under VM 2006 var det inte så i alla fall.

Då måste du ha bott på någon väldigt märklig plats för så var det i varje fall hemma hos mig. Radiosporten synkade efter de digitala sändnigarna i varje fall.
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av räv
Håller med till fullo. Är så jävla trött på att Lagerbäck inte lyfter ett finger för att göra något åt den matchbilden. Att byta in Mikael Nilsson som yttermittfältare är ofattbart, skulle det inte vara läge att prova Sebastian Larsson?!!
Frågan är ju dock exakt vad Larsson skulle ha kunnat tillföra för att få fart på mittfältet. Felet ligger inte i bytet utan inställningen hos alla de mittfältare som var på plan idag, Linderoth undantaget. Källström var bra vid ett par sekvenser i början av matchen, annars osynlig. Svensson var osynlig och slarvig. Tar fortfarande för mycket defensivt arbete, såg flera uppspelsfaser där han låg kanske 10-15 meter bakom Nilsson (som alltså lyckats snubbla in centralt i banan).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in