Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-15, 01:50
  #1
Medlem
Visste inte riktigt om jag skulle posta detta här eller i juridik delen, ber om ursäkt om ni anser att det är fel del av forumet...
Så har ligger det till iaf:

Blev nyligen intagen av snuten för att lämna pissprov, hade ingenting på mig och det finns inga misstankar om att jag skulle sälja eller köpa något.
Jag rökte hasch för ca en vecka sedan så risken är överhängande att provet är positivt. Saken är den att jag just nu håller på att ta körkort. Jag har gjort teoriprovet och halkbane testet och har alltså endast uppkörningsprovet kvar.
Min fråga är följanda:
Vad händer om jag klarar uppkörningsprovet och får mitt körkort om länsstyrelsen sedan får reda på att jag torskat för ringa narkotika brott innan jag körde upp?
Med tanke på hur lång tid det brukar ta för snuten att göra klart sina utredningar känns det inte omöjligt att det skulle kunna hända.
Kan tillägga att jag förut var villkorligt dömd (som har gått ut) för ett våldsbrott men har aldrig torskat för något drog relaterat...
Citera
2007-10-15, 10:57
  #2
Medlem
CpRekas avatar
Olika från fall till fall ska du se.
Citera
2007-10-15, 13:35
  #3
Avstängd
när jag åkte dit påverkad på E (inget på mig) så fick jag efter 3-4 månader brev om att min lämplighet för körkortet skulle testas, jag fick gå på nått jävla möte o tjöta me nån kärring som va ganska skön o inte dömande på nått sett alls, kan ju säga att jag inte alls ser ut som någon knarkare så snacka lite skit o sa att droger skrämmer mig osv osv..

hade varken lämp eller körkort eller överhuvudtaget börjat med nått körkorts relaterat vid den tidpunken men mötet skulle ändå äga rum tyckte dom.. jaja en månad senare fick jag brev om att allt va fina fisken och tänkte bra nu slipper jag hänga mig själv

(tror det kan bero på tur också eftersom måååånga av mina kompisar har åkt dit för massa narkotika, olovlig körning med stulna bilar men aldrig fått sin körkortslämplighet prövad så jag vette fan faktiskt)

EDIT1:
såg nu att detta kanske inte svara på din fråga men kan ju då tillägga att kärringen jag prata med sa att oftast kallar dom en på såna möten när man redan HAR körkort och att det då finns 3 alternativ på "straff" man kan få..
1:varning
2:indraget körkort i ett visst antal månader med eventuellt pisseprov
3:PERMANENT indraget körkort
EDIT2:
kom på en sak till :P, när jag åkte dit så bråkade jag me poliserna försökte skalla dom osv, om du nu skulle åka dit lugnt o fint för hasch kanske dom inte tycker det är skäl för att kolla din körkortslämplighet...
Citera
2007-10-15, 15:33
  #4
Medlem
Du borde få ditt körkort... men räkna med att du måste pissa 1gång i veckan eller liknande... och betala för proven.

Citera
2007-10-15, 17:23
  #5
Medlem
Krayziebones avatar
Jag torskade för E och fick den där jävla lä'plighets skiten, nu äntligen efter 4år har ja slutat å pissa å har min lämp nu, men polarn som torska samtidigt som mig hade bara rökt, och för han hände ingenting endast böter.
Tror dom tar lite lättare på CB än CS helt enkelt.
Citera
2007-10-15, 22:50
  #6
Medlem
nipsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
Jag torskade för E och fick den där jävla lä'plighets skiten, nu äntligen efter 4år har ja slutat å pissa å har min lämp nu, men polarn som torska samtidigt som mig hade bara rökt, och för han hände ingenting endast böter.
Tror dom tar lite lättare på CB än CS helt enkelt.

Jävl*r, fick du pissa i fyra år, hur långa intervaller var det?
Citera
2007-10-16, 17:00
  #7
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nipson
Jävl*r, fick du pissa i fyra år, hur långa intervaller var det?

gick 3månaders perioder man kan välja mellan 3 eller 6 månader åt gången är mer intensivt med 3 månader, men var kanske 1 halvår efter ja torskat jag börja sen dröjde det nästan 1år till nästa å 1 år till osv.

är bara sååå jävla skönt att det är över nu
Citera
2010-05-24, 17:34
  #8
Medlem
lovenlovens avatar
Vet att tråden är gammal, men detta var det närmsta jag kunde komma ett svar. Är dock inte helt nöjd.

Hur funkar det för mig som torskat på CB, och sedan ska be om lämp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback