2007-10-14, 15:52
Medlem
von skithåls avatar
Hallå! Jag måste byta ram minne till ett "större", Men jag vet inte hur mycket som moder kortet "tål". Hur kollar jag det?
Citera
2007-10-14, 16:36
Medlem
kimdah2002s avatar
I manualen till moderkortet står det... Hämtas lämpligen hem från tillverkarens hemsida...
Citera
2007-10-15, 08:45
Bannlyst
hej, jag ska också byta ramminne men är det ngt jag måste tänka på om jag köper ett likadant, d.v.s jag har ett på 512 mb och ska köpa ett på samma storlek, då borde det vaera kompatibelt med mitt moderkort?
Citera
2007-10-15, 08:51
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharingiscaring
hej, jag ska också byta ramminne men är det ngt jag måste tänka på om jag köper ett likadant, d.v.s jag har ett på 512 mb och ska köpa ett på samma storlek, då borde det vaera kompatibelt med mitt moderkort?

Det bästa och enklaste är att kolla upp vad du har för märke och modell på minnesstickan du har nu och försöka få tag på en exakt likadan. Då vet du ju att det funkar.
Citera
2007-10-15, 09:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hämta hem annars te.x Everest eller SiSoft Sandra.

Där skvallras hårdvaran fram och där ser ni om ni har DDR , DDR2 minne med busshastigheten.
Citera
2007-10-15, 16:20
Bannlyst
har kollat med programmet cpu-z och det stämmer överens med det jag ska köpa, förövrigt kan jag varmt rekommendera cpu-z, tar rda på allt det nödvändigaste i "burken"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in