Citat:
Ursprungligen postat av Bombasystemet
Den där christer fällman var ju ganska korkar
Om några år kommer du nog förstå att han i själva verket tänker i rätt trevliga banor. Han styrde upp passagen-eventet om jag inte missminner mig, vilket man ändå ska ge cred för! Fällman gillar estetiken i graffiti och street art som det står i artikeln och jag har själv pratat med honom, men som han säger kan man inte ge det fria tyglar, för då skulle hela linköping se ut som ett ghetto. Det är väl iof ingen som helst nyhet, och det kan nog du också lista ut om du funderar ett tag.

Bantorget var inte lagligt i bemärkelsen laglig vägg vad jag vet, däremot är det ju upp till markägaren/bostadsägaren om man vill ha väggmålningar eller inte. Det var rivningsbyggnader som uppläts vad jag förstått. Lagligt, men kommunen gillade det nog inte, även om det var ett bra test. Tyvärr gick det ju inte så bra verkar det som...
Jag var själv inte med på den tiden då passagen eller bantorget besöktes av graffitimålare, men jag har kontakt med folk som var med. Hört mycket historier och sett bilder samt filmer, det var något speciellt över det! Jag missade precis de sköna åren och gled in samtidigt som internet förstörde graffitin för all framtid, sorgligt men sant.
Brukar få privilegiet att bläddra i lite blackbooks då och då, väldigt intressanta bilder från hela östergötland, det har ju hänt lite på klotterfronten om man säger så. På den tiden fanns ju tinnisfamet (eller vad det kallades?), underbara bilder därifrån. Det var även då breakdance var som mest populärt och alla hade fila-tröjor och joggingbyxor i prasselmaterial. Adidas superstar utan snören och multona rackat från macken..