Citat:
Ursprungligen postat av deltaphase
Norrköping har alltid kännts lite underlägset Linköping när det kommer till bombing/throwups/pieces. Överlag mindre hardcore om ni förstår vad jag menar. Men jag kanske har fel. Beror väll delvis på att hamnen finns i Norrköping. De enda jag vet och har sett i Norrköping och lagt märke till är Ashes,Osr Ncc. Är de fortfarande aktiva?
Tänkte på en del grejjer man såg mycket i Linköping runt 03-05 också, typ Lowr,Cerr,Huik,Chino,Sill,Srak,Lest,Dolme,Mano,Icc ,Iä,Va? bla. Inget jag personligen sett något av sista åren. Syns något av dem eller har de lagt av/flyttat?
Dom flesta har nog lagt ner och vissa har flyttat sin aktivitet till mindre knasade jaktmarker.
Var inte Huik med i gamla OHS-gardet tillsammans med Neak, Ains o Aker?
VA? har reppat i Malmö en del under det gångna året och jag har sett en snubbe som rockar Chino i Malmö/Lund, men jag vet inte om det är samma person. Resten vete fan.
Det största anledningen till att Nkpg har haft mindre bombing beror säkert på hamnen, precis som du säger. Sen har Linköpings Kommun alltid varit en nolltoleransförespråkare ("Hellre Klättervägg än Klottervägg" som det hette back in the day) och därför har graffen i linköping också haft det tuffare med sin överlevnad, folk har nog reppat hårdare för att motståndet har varit hårdare där helt enkelt. Åtminstone sen millennieskiftet iaf, när man steppade upp buffen och bevakningen.
Sen nån gång kring 05 så fick Östgötatrafiken spelet och installerade kameror på bussarna och utbildade sin personal i klottermedvetenhet och det dittills ganska intensiva inside-bombandet dog ut på ett halvår typ. Jävligt synd, folk hade rätt feta handstyles i den stan!
Var det inte nån gång då som dom byggde om Tinnisfamet till ett promenad/våldtäktsstråk också?