2010-12-06, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deric
Vore kul om nån hade kort på Senk´s prodd i sims tunneln. Den med svartrollad bakrund.
Äckligt tung var en iaf.

Hehe tittade på när den gjordes
Jag kommer inte kunna lägga upp nåt ikväll tyvärr, först måste jag hitta alla kartonger med korten i men lovar att gräva efter lite kort..

Edit: va det inte tinnis tunneln? Svart bakgrund, stjärnor och två characters av wega?
Citera
2010-12-06, 02:05
Medlem
deltaphases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckyyy
Hehe tittade på när den gjordes
Jag kommer inte kunna lägga upp nåt ikväll tyvärr, först måste jag hitta alla kartonger med korten i men lovar att gräva efter lite kort..

Edit: va det inte tinnis tunneln? Svart bakgrund, stjärnor och två characters av wega?

Skynda skynda
Citera
2010-12-06, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deltaphase
Skulle uppskattas väldigt mycket om du kan lägga upp dem nånstans.

Hokuspiecen under cykelbron ut mot berg har man ju slängt blickar mot nästan varje gång man åkt förbi där.

Aah så det är Hokus som har målat där,såg den i sommras när jag var tvungen att cykla in till stan,såg inte vad det stod då men snygg var den,
Och som sagt,upp med så mycket bilder du bara kan när du hittar dom
Citera
2010-12-06, 20:51
Medlem
Yeah, fan vad grymt om lite bilder kan grävas fram!

Angående Norrköping så står det rätt still där nu, de flesta målare som kört hårt har flyttat eller slutat. Sen är det ju som de flesta vet en ganska laglig stad med tanke på kolhamnen, det körs väl en del tåg då o då, men inte mycket mer. Bra att målarna har respekt så att hamnen får vara kvar!

Mjölby har blivit rätt utsatt sista tiden har jag sett, pendlar förbi där då och då. Har varit rätt så rent de senaste 2 årena, såg nån artikel i tidningen om att klottret hade ökat oxå. Linköping kör väl på i samma skala som innan, även om jag tror det ökar i vinter som jag skrev tidigare. Många som är på hugget nu!
Citera
2010-12-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LRstuff
Mjölby har blivit rätt utsatt sista tiden har jag sett, pendlar förbi där då och då. Har varit rätt så rent de senaste 2 årena, såg nån artikel i tidningen om att klottret hade ökat oxå.

Kan inte annat än att hålla med.. För 3 månader sedan var stationen helt ren, likaså staden. Under hösten hände något.. För under en månad var ca 20 olika namn uppe på bara stationen!

Det som syns för tillfället:
Dripr
Gurt
Ribb(?)
Ruel(Pods)

Kajsa
Noir
Zoir
Kona
Kanish
Ashes
Ains

Tanker
Diner (Nam75)

Dura
M2S
Wol
Enc

Hean
Lost(Hbe)

Stepr (SlamDogs)

+ ett antal till som jag inte minns för tillfället. Sistnämnda 3 har varit mest aktiva sista veckorna...
Senast redigerad av epiC_110" 2010-12-06 kl. 21:16.
Citera
2010-12-07, 00:51
Medlem
deltaphases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LRstuff
Yeah, fan vad grymt om lite bilder kan grävas fram!

Angående Norrköping så står det rätt still där nu, de flesta målare som kört hårt har flyttat eller slutat. Sen är det ju som de flesta vet en ganska laglig stad med tanke på kolhamnen, det körs väl en del tåg då o då, men inte mycket mer. Bra att målarna har respekt så att hamnen får vara kvar!

Mjölby har blivit rätt utsatt sista tiden har jag sett, pendlar förbi där då och då. Har varit rätt så rent de senaste 2 årena, såg nån artikel i tidningen om att klottret hade ökat oxå. Linköping kör väl på i samma skala som innan, även om jag tror det ökar i vinter som jag skrev tidigare. Många som är på hugget nu!

Norrköping har alltid kännts lite underlägset Linköping när det kommer till bombing/throwups/pieces. Överlag mindre hardcore om ni förstår vad jag menar. Men jag kanske har fel. Beror väll delvis på att hamnen finns i Norrköping. De enda jag vet och har sett i Norrköping och lagt märke till är Ashes,Osr Ncc. Är de fortfarande aktiva?

Tänkte på en del grejjer man såg mycket i Linköping runt 03-05 också, typ Lowr,Cerr,Huik,Chino,Sill,Srak,Lest,Dolme,Mano,Icc ,Iä,Va? bla. Inget jag personligen sett något av sista åren. Syns något av dem eller har de lagt av/flyttat?
Senast redigerad av deltaphase 2010-12-07 kl. 01:23.
Citera
2010-12-08, 19:16
Medlem
spaderfjortons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckyyy
Jag har nog ganska mycket info, har hundratals bilder ifrån Linköpings scen från 96-03
När jag började så va det ju Pirrig och Hokus m.fl som höll i staden, Pirrig har ju som tur är kvar tags sen gamla goda tiden som man kan se då o då

Nu snackar vi grejer! Gamla 013-gardet.
Cagos, Snopp, Puh, MSA, VIP, OHS. UFF och LOFFE och allt vad crewsen hette. Det hände riktigt mycket där 96-03. Carlofon var bra grejer, den fanns i vitt också men nästan ingen sålde den. Till och med Biltema hade en svart rostskyddsspray som var lika het som Dinitrol! Sen var det ju idel besök hos Motorex-gubben, ljusblå och orange från det American Racing som låg en bit bort.

Haha, dom där gamla KVS grejerna var kul att se, utvecklades ju rätt snabbt sen. Dom hängde ändå en del i Ljungsbro back in the days.

Glöm nu inte Eastland Hiphop - speciellt gästboken, ett forum utan dess like!
Citera
2010-12-09, 16:21
Medlem
Vilka är det som kör för Dura för tillfället?
Man ser ju en del nya tillsammans med M2S och Bel ibland men bara crewnamnet då och ingen tag,

Btw,SpaderFjorton,du har inga bilder på lite gamla KVS-målningar?,
Citera
2010-12-09, 17:02
Medlem
spaderfjortons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Btw,SpaderFjorton,du har inga bilder på lite gamla KVS-målningar?,

Mannen, jag hade! Blev jag av med två datorer inom loppet av ett år, alla mina kort gick åt helvete, nästan ingenting kvar av 10 års samlande. Hade bilder från en tunnel i Malmslätt där dom hade lagt en rätt köttig prodd, när dom hade börjat komma igång på riktigt - kring 00-01 men ja, som sagt: poff! Borta.
Citera
2010-12-09, 17:47
Medlem
spaderfjortons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltaphase
Norrköping har alltid kännts lite underlägset Linköping när det kommer till bombing/throwups/pieces. Överlag mindre hardcore om ni förstår vad jag menar. Men jag kanske har fel. Beror väll delvis på att hamnen finns i Norrköping. De enda jag vet och har sett i Norrköping och lagt märke till är Ashes,Osr Ncc. Är de fortfarande aktiva?

Tänkte på en del grejjer man såg mycket i Linköping runt 03-05 också, typ Lowr,Cerr,Huik,Chino,Sill,Srak,Lest,Dolme,Mano,Icc ,Iä,Va? bla. Inget jag personligen sett något av sista åren. Syns något av dem eller har de lagt av/flyttat?

Dom flesta har nog lagt ner och vissa har flyttat sin aktivitet till mindre knasade jaktmarker.
Var inte Huik med i gamla OHS-gardet tillsammans med Neak, Ains o Aker?
VA? har reppat i Malmö en del under det gångna året och jag har sett en snubbe som rockar Chino i Malmö/Lund, men jag vet inte om det är samma person. Resten vete fan.

Det största anledningen till att Nkpg har haft mindre bombing beror säkert på hamnen, precis som du säger. Sen har Linköpings Kommun alltid varit en nolltoleransförespråkare ("Hellre Klättervägg än Klottervägg" som det hette back in the day) och därför har graffen i linköping också haft det tuffare med sin överlevnad, folk har nog reppat hårdare för att motståndet har varit hårdare där helt enkelt. Åtminstone sen millennieskiftet iaf, när man steppade upp buffen och bevakningen.
Sen nån gång kring 05 så fick Östgötatrafiken spelet och installerade kameror på bussarna och utbildade sin personal i klottermedvetenhet och det dittills ganska intensiva inside-bombandet dog ut på ett halvår typ. Jävligt synd, folk hade rätt feta handstyles i den stan!
Var det inte nån gång då som dom byggde om Tinnisfamet till ett promenad/våldtäktsstråk också?
Citera
2010-12-09, 18:44
Medlem
Bomba bussarna går ju fortfarande,bara dra på sig luvvan och sätta sig där bak
En polare mötte Chino i sommras och då sa han att han hade slutat,han hade hållit på i 5-6 år något sånt,

Owes,Nån som vet vem denna herre var?Han har en del tags kvar i Ljungsbro som är rätt hyffsade.Körde han något i Lkpg?,Tror han höll på runt 03.
Citera
2010-12-10, 00:18
Medlem
deltaphases avatar
Chuckyyy: Hur går det med bilderna?! Nu måste du ju bara langa upp dem snart. Det är nog inte bara jag som är exalterad här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in