2010-12-10, 00:29
Medlem
deltaphases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaderfjorton
Dom flesta har nog lagt ner och vissa har flyttat sin aktivitet till mindre knasade jaktmarker.
Var inte Huik med i gamla OHS-gardet tillsammans med Neak, Ains o Aker?
VA? har reppat i Malmö en del under det gångna året och jag har sett en snubbe som rockar Chino i Malmö/Lund, men jag vet inte om det är samma person. Resten vete fan.

Det största anledningen till att Nkpg har haft mindre bombing beror säkert på hamnen, precis som du säger. Sen har Linköpings Kommun alltid varit en nolltoleransförespråkare ("Hellre Klättervägg än Klottervägg" som det hette back in the day) och därför har graffen i linköping också haft det tuffare med sin överlevnad, folk har nog reppat hårdare för att motståndet har varit hårdare där helt enkelt. Åtminstone sen millennieskiftet iaf, när man steppade upp buffen och bevakningen.
Sen nån gång kring 05 så fick Östgötatrafiken spelet och installerade kameror på bussarna och utbildade sin personal i klottermedvetenhet och det dittills ganska intensiva inside-bombandet dog ut på ett halvår typ. Jävligt synd, folk hade rätt feta handstyles i den stan!
Var det inte nån gång då som dom byggde om Tinnisfamet till ett promenad/våldtäktsstråk också?

Nae, Huik har varken lirat med, eller varit medlem i Ohs vad jag känner till. Var mestadels Chino man såg hans tag tillsammans med. Och Chino som lirar i Lund är nog inte samma person, om han nu inte har flyttat.

Är det någon förutom Ashes/Cha som kör i Norrköping eller? Vilka kända/duktiga målare kommer därifrån? Är nyfiken.

Jo, tinnisbron byggdes väll om nån gång då, minns inte exakt när men tror det var 05-07 nån gång.
Minns att jag var nere där nångång tidigt 2000-tal, typ 01-02 och en kompis berättade om nån målare som körde Svärd (satt på muren längs med vattnet) har jag för mig. Skulle va väldigt kul att få se bilder från de åren.
Citera
2010-12-10, 11:18
Medlem
spaderfjortons avatar
Det kan vara så att morsan har hittat en låda med analoga bilder (med kommentaren "jag tror det är sån här grafitta som du var så fixerad på") om det är den jag tror att det är så borde det ligga en hel del skit från Eastland kring 99-02 i den!
Hoppas!
Citera
2010-12-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deltaphase
Är det någon förutom Ashes/Cha som kör i Norrköping eller? Vilka kända/duktiga målare kommer därifrån? Är nyfiken.

Nkpg är dödare nu än vad det någonsin har varit, det är max 5-6 målare som är aktiva över hela scenen.. Nbc hd är väl det enda man ser i bombingväg om det inte är utbölingar vi pratar om.

Den lagliga scenen är aktivast såklart, finns några grabbar som är rätt duktiga där. Bland annat: aiwones, expo, lies, och tyme.

Vad hände med lkpgs fuss, kier, hair o dom? Hört mkt rykten om hair men inget jag vågar skriva ut, så vad hände?

Loie målar i norge nu vad jag förstått, celon kör bara ibland?
Citera
2010-12-11, 13:18
Bannlyst
Citat:
Nu snackar vi grejer! Gamla 013-gardet.
Cagos, Snopp, Puh, MSA, VIP, OHS. UFF och LOFFE och allt vad crewsen hette. Det hände riktigt mycket där 96-03. Carlofon var bra grejer, den fanns i vitt också men nästan ingen sålde den. Till och med Biltema hade en svart rostskyddsspray som var lika het som Dinitrol! Sen var det ju idel besök hos Motorex-gubben, ljusblå och orange från det American Racing som låg en bit bort.

Haha, dom där gamla KVS grejerna var kul att se, utvecklades ju rätt snabbt sen. Dom hängde ändå en del i Ljungsbro back in the days.

Glöm nu inte Eastland Hiphop - speciellt gästboken, ett forum utan dess like!

Du låter som nån i min ålder!, från den gamla goda tiden!, Eastland forumet är fortfarande bland det bästa som har hänt linköping, jävlar vilket liv det va där ibland!

Dinitrol va det bästa man kunde hitta, iallfall när dom hade den röda föpackningen, sen när dom "förnyades" va dom inte lika heta längre, den vita carlofonen var/är fortfarande den bästa vita som finns (när man hittade den som sagt

Biltema crome kommer ja ihåg funkade rätt ok.

Hahah motorex gubben ja, jävlar, där hade man några vändor.

Lovar att försöka gräva fram foton så fort ja bara kan!, jag vet att dom finns nånstans.
Citera
2010-12-11, 13:24
Bannlyst
Citat:
Dom flesta har nog lagt ner och vissa har flyttat sin aktivitet till mindre knasade jaktmarker.
Var inte Huik med i gamla OHS-gardet tillsammans med Neak, Ains o Aker?
VA? har reppat i Malmö en del under det gångna året och jag har sett en snubbe som rockar Chino i Malmö/Lund, men jag vet inte om det är samma person. Resten vete fan.

Det största anledningen till att Nkpg har haft mindre bombing beror säkert på hamnen, precis som du säger. Sen har Linköpings Kommun alltid varit en nolltoleransförespråkare ("Hellre Klättervägg än Klottervägg" som det hette back in the day) och därför har graffen i linköping också haft det tuffare med sin överlevnad, folk har nog reppat hårdare för att motståndet har varit hårdare där helt enkelt. Åtminstone sen millennieskiftet iaf, när man steppade upp buffen och bevakningen.
Sen nån gång kring 05 så fick Östgötatrafiken spelet och installerade kameror på bussarna och utbildade sin personal i klottermedvetenhet och det dittills ganska intensiva inside-bombandet dog ut på ett halvår typ. Jävligt synd, folk hade rätt feta handstyles i den stan!
Var det inte nån gång då som dom byggde om Tinnisfamet till ett promenad/våldtäktsstråk också?

Tror du tänker på Huek va, som lirade ett tag med ohs för jäävligt länge sen, eller om du tänker på HAIK dvs Aker, som tyvärr lämnade oss redan 2004.

VA? gänget är en del av INA, VA? blev en fyllegrej för några år sedan.

Fan va kul det va när man tänker tillbaka på allt som hände i Linköping på den tiden.

OHS vs MSA gänget va rolig tid, benton m.fl ska man inte glömma bort heller, körde ju inte direkt hardcore men körde en del sköna väggar utmed linjen osv..
Citera
2010-12-11, 13:35
Medlem
Micromats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckyyy
Tror du tänker på Huek va, som lirade ett tag med ohs för jäävligt länge sen, eller om du tänker på HAIK dvs Aker, som tyvärr lämnade oss redan 2004.

VA? gänget är en del av INA, VA? blev en fyllegrej för några år sedan.

Fan va kul det va när man tänker tillbaka på allt som hände i Linköping på den tiden.

OHS vs MSA gänget va rolig tid, benton m.fl ska man inte glömma bort heller, körde ju inte direkt hardcore men körde en del sköna väggar utmed linjen osv..

chucky, du är riktiga lkpg-"chucky" tippar jag på
Citera
2010-12-11, 14:41
Medlem
Är det någon som har pejl på Ezo, Eco och Damp? Gamla målare man ser tags av på de mest oväntade ställena. Minns när jag och kompisen körde våran första vägg ihop, utan skisser och med dåliga caps, det knasade och Damp körde över oss totalt någon gång under natten! Vi blev inte ens klara.. Det här var i början av karriären, dvs för typ 5-6 år sen. Minnen man minns!
Citera
2010-12-12, 00:22
Medlem
deltaphases avatar
Chukkyyy:

Nu blir jag lite besviken. Har ju nästan gått en vecka sen du prata om att du hade bilder i nån kartong.

Frågan är ju: När ska du leta reda på kartongen?
Citera
2010-12-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckyyy
Du låter som nån i min ålder!, från den gamla goda tiden!, Eastland forumet är fortfarande bland det bästa som har hänt linköping, jävlar vilket liv det va där ibland!

Dinitrol va det bästa man kunde hitta, iallfall när dom hade den röda föpackningen, sen när dom "förnyades" va dom inte lika heta längre, den vita carlofonen var/är fortfarande den bästa vita som finns (när man hittade den som sagt

Biltema crome kommer ja ihåg funkade rätt ok.

Hahah motorex gubben ja, jävlar, där hade man några vändor.

Lovar att försöka gräva fram foton så fort ja bara kan!, jag vet att dom finns nånstans.

Jäklar vad man saknar röda dinitrolen.
Carlofon vit är bra,men glöm fan inte bort Carosol vit. Den är mkt bättre.
Senast redigerad av deric 2010-12-12 kl. 16:40.
Citera
2010-12-13, 18:27
Medlem
Nån som har tagit upp Chonk? 013 crew kan jag tänka mig? Gissar förvisso bara, men sett en del av detta på samma ställen..
Citera
2010-12-13, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deltaphase
Chukkyyy:

Nu blir jag lite besviken. Har ju nästan gått en vecka sen du prata om att du hade bilder i nån kartong.

Frågan är ju: När ska du leta reda på kartongen?

Har haft nostalgi ikväll, hittar mycket gamla hemma inspelade vhs band med diverse material, väggar,panels,vagnar,ohs,kvs,ina,ls osv osv osv...
Men dessa band kommer ja inte dela med mig utav

Till och med spaderfjorton här inne va nog med på ett hörn nånstans

Foton har också hittats, så kommer dela med mig utav vissa här framöver
Citera
2010-12-15, 15:48
Medlem
Skön tråd! Vore kul o se dem gammla grejer men själv inte sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in