Citat:
Ursprungligen postat av
JerryCotton
Kör också med lock ibland. Varför skulle detta automatiskt medföra en metallisk bismak? Ok, köper att det ev. kan göra det i en otillräckligt infettad gjutjärnspanna. Men aldrig i en rostfri eller "teflon" dito.
Kanhända det stämmer, men har man som jag käkat imovane (sömntabletter som smakar bara metall) så är smaklökarna blåsta på den smaken i små mängder.
dePaul kanske är mer känslig för sådant än jag i alla fall. Men för att få allt tillagat, speciellt tomaterna som jag vill ha lite mosigare så krävs det ett lock, sen ogillar jag inte bacon som mjuknat lite - spelar bra ihop med lagom stekta ägg och lite mosiga körsbärstomater.
Finessen är att det blir mer en fire and forget lösning som funkar bra på jobbet åxå, då kan jag lufsa iväg och kolla mailen eller nåt - man ska vara pyroman av 3e klassen om man misslyckas med detta förutsatt att spisen inte står på 6an. Stek, krydda+salta, lock, sänk värme och vänta.
Så det blir hög+låg värme, hög när jag slänger i kalla råvarorna och sen sänker+lockar jag.