2007-10-13, 23:44
Medlem
Flykts avatar
Ska fatta mig kort:

Intel Pentium 3.6 GHz
1.5 GB RAM
ATI Radeon X800XT
2x250 HDD + 500 gb extern (om det ens skulle ha någon betydelse)

Har Vista Ultimate och kört med det ett par månader och inte spela så mycket. När jag spelar så tycker jag allt blir segt helt enkelt, även när jag kör andra program. Nu ska jag börja spela lite mer och använda tyngre program och vill därför kunna använda ut den lilla kraft jag har i datorn fullt ut.

1. Ska jag byta tillbaka till XP för bästa resultat? Det visuella i Vista bryr jag mig inte så mycket om, faktiskt.
2. Ska man köra på Proffessionell eller kan man köra någon slags nedbantad version som tar bort onödiga saker? Vill inte ta bort något mycket, utan om det finns nåt som är mer optimal för spel.

MVH
Citera
2007-10-14, 07:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Uppgraderar ditt minne med 1GB till och Vista flyter på en aning bättre.

Men ska du börja spela dom nyaste spelen och vill har bra plattform som stöder då detta så hade jag nog kikat på en nedbantad version av XP Pro.

http://www.nliteos.com/

Nu spelar inte jag och kan inte säga att dom nya spelen stöder Vista.
Men grafikkortet bör ha stöd för DirectX 10.

Vista har detta stöd inbyggt.Men dock inte XP.
Rent generellt så hamnar vi på hårdvaran om du nu ska börja spela dom allra senaste spelen.Gå in på spelets hemsida och läs kraven som gäller samt vilket operativsystem som krävs.Slutsummeringen är nedbantad XP och kanske inte dom nyaste spelen.Eller en uppgradering av hårdvaran för att kunna köra spelen samt använda Vista som plattform.
Citera
2007-10-14, 07:09
Medlem
Hylands avatar
Jag skulle byta tillbaka till XP. Jag funderar på det iaf då jag ofta lämnar datorn på. Nu med Vista så stängs den av efter någon dag för att startas om. Jag vill ha alla torrentprogram osv på men Vista klarar inte av det.
Citera
2007-10-14, 07:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
För att ordkriga lite så här en söndagsmorgon med kaffemuggen på bordet så instämmer jag inte om att Vista inte klarar av trafik av torrent.

Min uptime som jag nämnde på denna tråd är med Vista Ultimate och µTorrent senaste version.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=559044

Det brukar ligga runt 30 torrents igång på µTorrent och den maskin är igång 24/7 med utan problem.

Då är frågan, ligger felet på mjukvaran , hårdvaran , kanske rent av på användaren?
Citera
2007-10-14, 07:56
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
För att ordkriga lite så här en söndagsmorgon med kaffemuggen på bordet så instämmer jag inte om att Vista inte klarar av trafik av torrent.

Min uptime som jag nämnde på denna tråd är med Vista Ultimate och µTorrent senaste version.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=559044

Det brukar ligga runt 30 torrents igång på µTorrent och den maskin är igång 24/7 med utan problem.

Då är frågan, ligger felet på mjukvaran , hårdvaran , kanske rent av på användaren?
Då är du nästan exakt som mig. Problemet är bara att datorn startas om efter några dagar. Hårdvaran, ja jag ska få ett nytt grafikkort inom de närmsta dagarna. Mjukvaran, nej jag har uppdaterat alla drivrutiner. Användaren, visst jag är full ibland men jag ser mig själv som en mer än kompetent datoranvändare. Eller så beror det helt enkelt på Vista? Det drar trots allt sjukt mycket minne så man vet aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in