2007-10-13, 21:32
Medlem
tja kan tjejen få ont i äggstockarna av hårt sex?

efter varje gång vi har sex så får hon ondare och vi har blivit tvungen att låta bli att ha sex och vart in till akuten för en koll men de hittade inga cystor infektioner eller annat så kan det stämma att hon får ont av sexet?
Citera
2007-10-13, 22:25
Medlem
Spinnacers avatar
Om du kommer djupt in så kan det hända att du bankar livmodertapp osv, kan hända att de får ont även i efterhand.
Citera
2007-10-13, 22:49
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Om du kommer djupt in så kan det hända att du bankar livmodertapp osv, kan hända att de får ont även i efterhand.

Ja det är nog det. Har ni mycket förspel? Se till att hon är upphetsad, brukar inte göra ont då
Citera
2007-10-14, 12:57
Medlem
brukar vara förspel på 15-20min hon får/känner aldrig att det gör ont under sex lite efter och mycket mer dagarna efter
Citera
2007-10-14, 14:17
Medlem
shit har exakt samma problem :/ hon säer att det gör lite ont på ett skönt sätt när man stöter emot under själva akten.. men sen ett par timmar efteråt så bli hon sängliggande restan avdagen pga smärta.. känns ju inte såjävla lattjo

kan även tillägga att upphetsad är hon så det skriker om det så är inte det som är problemet.. vet inte varför jag fråga här men nu när jags åg att tråden var startad och jag "tjejen" har samma problem så passar jag på att låna lite
Citera
2007-10-14, 14:29
Bannlyst
Man kan tränga in för djupt och stöta i mot i en del ställningar, vad jag förstår så är de ungefär som att få en stöt i mot en pung kula. Man kan också komma i mot livmoderstappen de verkar inte vara riktigt samma sak, men kan också vara obehagligt.

Desto mer upphetsad hon är desto hårdare kan man ta henne, de är min erfarenhet i alla fall. De kan inte var så svårt att se hur hon reagerar heller egentligen. Hon är egentligen inte redo för sex innan hon är ordentligt upphetsad, ha ett riktigt långt förspel och låt henne ta initiativet i stället.
Citera
2007-10-14, 14:37
Medlem
Nakenchocks avatar
Har de kollat så hon inte har endometrios, dvs att livmodersslemhinnan återfinns på andra ställen i buken än i livmodern? Det kan ge smärta i t ex äggstockarna efter samlag:

Citat:
Några av de vanligaste symptomen är:
Kronisk eller plötslig smärta i nedre bäckenet, Smärtsamma menstruationer, Barnlöshet, svårt att bli gravid, Smärtsamma samlag, Smärta efter samlag, Ryggsmärtor, Illamående, Bukkramper, Diarré, Smärta i ändtarmen, Smärta när tarmarna rör på sig, Blod i avföringen, Ändtarmsblödningar, Knivhuggssmärtor när tarmgaserna rör sig, Koliksmärtor, Blod i urinen, Sveda, smärta i samband med urinering, inkontinens... mm.
Depression, ångest är vanligt vid kroniska smärtsamma sjukdomar.

http://www.morticia.se/endoindex.shtml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in