2007-10-13, 17:39
Medlem
Von Drakes avatar
Jag har en lite märklig fråga till er. Jag kan inte komma åt hotmail, yahoomail eller msn. Jag får bara IEs felmeddelande "Webbsidan kan inte hittas". Däremot kan jag logga in på t ex Homemail och alla andra websidor. Är det någon som vet vad detta kan bero på? Jag har kört igenom datorn med Adaware, Spybot, Norton, PC tools utan resultat så antagligen är det inget virus eller spyware som är känt för dessa program. Om någon har tid och lust att hjälpa mig vore jag oerhört tacksam eftersom jag antagligen har mail som jag inte kan svara på. Jag kan lägga till att det finns två profiler på datorn och det är samma på båda. Jag har en XP home SP2 installerad.
Citera
2007-10-13, 17:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Blir det även så här under Firefox , Opera?

Ställ ner spjället lite under IE:s egenskaper av internet och det avser säkerhet / sekretessfliken.
Citera
2007-10-13, 18:54
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Blir det även så här under Firefox , Opera?

Ställ ner spjället lite under IE:s egenskaper av internet och det avser säkerhet / sekretessfliken.

Provade att installera Firefox, men den kunde inte ta fram någon sida alls "Unable to connect"

Sedan kan heller inte MSN messanger ansluta, så det måste nog vara något fundamentalt fel. Blir väl till att installera om. (Suck)
Citera
2007-10-13, 20:00
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Provade att installera Firefox, men den kunde inte ta fram någon sida alls "Unable to connect"

Sedan kan heller inte MSN messanger ansluta, så det måste nog vara något fundamentalt fel. Blir väl till att installera om. (Suck)

Istället för att formatera om, skapa ett nytt användarkonto på datorn istället. Logga in med det och försök där.
Har funkat för mig ett otal gånger när anslutningen inte viljat fungera av nån konstig anledning.
Citera
2007-10-13, 22:23
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Jag har en lite märklig fråga till er. Jag kan inte komma åt hotmail, yahoomail eller msn. Jag får bara IEs felmeddelande "Webbsidan kan inte hittas". Däremot kan jag logga in på t ex Homemail och alla andra websidor. Är det någon som vet vad detta kan bero på? Jag har kört igenom datorn med Adaware, Spybot, Norton, PC tools utan resultat så antagligen är det inget virus eller spyware som är känt för dessa program. Om någon har tid och lust att hjälpa mig vore jag oerhört tacksam eftersom jag antagligen har mail som jag inte kan svara på. Jag kan lägga till att det finns två profiler på datorn och det är samma på båda. Jag har en XP home SP2 installerad.

Jag har exakt samma problem på det trådlösa nätverket jag sitter på hemma. Surfar på grannens. Kommer inte åt hotmail, nya msn, kan ej heller ladda upp bilder och likn.
Men om jag kopplar in nätverkskabeln som är dragen mellan våra lägenheter så fungerar det felfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in