• 1
  • 2
2007-10-13, 16:58
Medlem
Walkers avatar
Skapade för något år sedan en tråd om allas vår Klasse "Banarne" Möllberg. Många roliga historier kom fram, dessvärre har tråden försvunnit på något mystiskt sätt. Har varit i kontakt med moderatorer men de har inte kunnat förklara mysteriet, han är inte medvedet raderat i allafall.

Skapar därför en ny tråd för Klasse, i väntan på att någon ska hitta den gamla tråden.
Citera
2007-10-13, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Skapade för något år sedan en tråd om allas vår Classe "Banarne" Möllberg. Många roliga historier kom fram, dessvärre har tråden försvunnit på något mystiskt sätt. Har varit i kontakt med moderatorer men de har inte kunnat förklara mysteriet, han är inte medvedet raderat i allafall.

Skapar därför en ny tråd för Classe, i väntan på att någon ska hitta den gamla tråden.

Om man startar en tråd om någon så borde man ändå veta hur personen stavar sitt namn. Han stavar Klasse. Pajas!
Citera
2007-10-13, 17:03
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Om man startar en tråd om någon så borde man ändå veta hur personen stavar sitt namn. Han stavar Klasse. Pajas!

Förlåt så mycket då, ber 1000 gånger om ursäkt för denna skymf herr stavningsführer.
Citera
2007-10-13, 20:20
Medlem
Är det han Banarne? isåfall, vad fan kan det finnas att säga om honom? Eller tänker jag på fel nu?
Citera
2007-10-13, 20:34
Medlem
Klåd Junkers avatar
Har bestämt för mig att han har jobbat som skidlärare/underhållare på nån skidort...
Har visst samarbetat med Lasse Åberg också men jag är inte säker.

Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Han stavar Klasse. Pajas!

Jag gillar såna här oplanerade former av komik..
Citera
2007-10-13, 20:54
Bannlyst
Han lär ha gjort flera inspelningar under pseudonymen "Smurferna".
Citera
2007-10-14, 17:35
Medlem
Walkers avatar
Herr Möllberg hade tydligen en hemlig identitet!!! Skrämmande avslöjande i tidningen Land.

Citat:
Klasse Möllberg: Det var jag som var "Hemlige Arne"

År 1992 utspelande sig SVTs julkalender i en liten stuga, högst uppe i skogens högsta gran. Ett stående inslag i "kalendern" var ett besök hos det påhittiga busfröet "Hemlige Arne", i stugans källare. Där fick tittaren lära sig bus, det ena finurligare än det andra. Nu, femton år senare, träder alltså Klasse Möllberg fram och avslöjar att det var han som låg bakom karaktären "Hemlige Arne".

- Ja, det var jag som var "Hemlige Arne", säger Klasse i en intervju i senaste numret av tidningen Land. Jag kunde inte leva med hemligheten längre. Det äter upp mig inifrån.

http://fantasinyheter.blogspot.com/s...0m%C3%B6llberg
Citera
2007-10-14, 18:32
Medlem
Lasse Kronér ringde upp honom "live" i Doobidoo för nån vecka sen för att han skulle reda ut om man sjunger "Coola bananer" eller "Polarn Banarne" i körrefrängen i Trazan-ledmotivet. Det var det sistnämnda.

Såg lite av Trazanprogrammen nu i somras och jag tycker faktiskt att vissa sketcher höll som nån sorts torrhumor. Banana band tycker jag var helt okej.
Citera
2007-10-14, 18:52
Medlem
Isnatts avatar
Din förra tråd minns jag. Hans hemsida är, då som nu, "under uppbyggnad"

Från: http://www.klassemollberg.com/

Citat:
Jag är en noggrann typ, som det anstår en middagsdirigent. Varje fest är en premiär som kräver känsla och finess. Därför finns det inte plats för plötsliga inhopp av oannonserade estradörer med eget manus och agenda.
Skulle säkert bli en rolig fest med Klasse vid rodret. Flertalet upprörda föräldrar med barn som sitter med gråten i halsen sen Klasse fått vansinnesutbrott då en anmäld talare ville säga några ord
Citera
2007-10-14, 19:04
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Din förra tråd minns jag. Hans hemsida är, då som nu, "under uppbyggnad"

Från: http://www.klassemollberg.com/

Skulle säkert bli en rolig fest med Klasse vid rodret. Flertalet upprörda föräldrar med barn som sitter med gråten i halsen sen Klasse fått vansinnesutbrott då en anmäld talare ville säga några ord

Ha ha ha så han har inte fått ordning på hemsidan än, måste vara något exeptionellt innehåll eftersom uppdateringen tar sådan tid.

Reagerade också på det citatet, hur tänker karln? Får inte firmafestens egna lustigkurre dra ett spontant tal utan att hemliga Arne kastar en kissbomb på honom??
Citera
2007-11-04, 00:19
Medlem
är det bara jag som får känslan att han blivit dumpad av Lasse Åberg - att de inte är polare längre?
Citera
2007-11-04, 01:14
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
är det bara jag som får känslan att han blivit dumpad av Lasse Åberg - att de inte är polare längre?

De jobbar fortfarande ihop med Electric Banana Band, men jag tror inte de umgås privat i någon större omfattning.

Möllberg en medelålders festprisse/trubadur som försöker följa med sin tid genom att skaffa hemsida.

Åberg en tillbakadragen medelålders samlare av mussepigg-figurer, uttalat teknikfientlig, läser Kapten Stofil osv.

Vad kan dessa gubbar ha för utbyte av varandra förutom musiken?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in