• 1
  • 2
2007-10-13, 16:06
Medlem
Har för mig att jag redan postat ett liknande inlägg här, men hittar det inte när jag söker...

Har iaf ett grymt problem, väldigt många filmer (i de flesta format) även DVD-filmer (även original som körs i DVD-spelaren) blir mörka!

Detta gäller oavsett spelare så misstänker att det har med nån drivrutin / codec att göra, men vet inte riktigt vart jag skall börja felsöka, och har INTE lust att ominstallera Windows för enbart detta!

Så lite hjälp vore på sin plats om nån har nån idé

/Roadrunner
Citera
2007-10-13, 16:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Behöver dock inte vara någon mjukvara som ställer till detta beskymmer.

Vad har du för grafikkort?

Har du varit under kortets kontrollpanel och justerat Ljusstyrkan / Gamma / Kontrast?
Citera
2007-10-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Behöver dock inte vara någon mjukvara som ställer till detta beskymmer.

Vad har du för grafikkort?

Har du varit under kortets kontrollpanel och justerat Ljusstyrkan / Gamma / Kontrast?

Har ett NVIDIA GeForce 7600GS.
Kör dubbla skärmar på det.

Var inne och pillade lite nu, verkar vara bättre på DVD iallafall, återkommer om det funkat även på andra filmer!

/Roadrunner
Citera
2007-10-13, 17:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Dock ej förglömma om du har en aning äldre bildskärm.

Justerar runt på skärmens panel för att får fram den bästa skärpan.
Citera
2007-10-14, 12:03
Medlem
Verkar som att jag får starta upp Nvidias kontrollpanel varje gång jag vill kolla på en film för att den inte skall bli mörk numera...
Så mer tips mottages gärna!

/Roadrunner
Citera
2007-10-14, 12:12
Medlem
Jag har exakt samma graffe som dig och hade samma problem, men det löste sig genom att ladda ner nyare drivrutin
Citera
2007-10-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeeK
Jag har exakt samma graffe som dig och hade samma problem, men det löste sig genom att ladda ner nyare drivrutin

Ok, provade detta när jag började ha problkemen (för länge sen) o hjälpte inte, men kanske har kommit en nyare nu, får prova det igen

/Roadrunner
Citera
2007-10-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrunner
Ok, provade detta när jag började ha problkemen (för länge sen) o hjälpte inte, men kanske har kommit en nyare nu, får prova det igen

/Roadrunner

Provade och blev motsatt...alldeles för ljust

/Roadrunner
Citera
2007-10-20, 10:52
Medlem
Ingen med fler förslag?

/Jocce
Citera
2007-10-28, 14:14
Medlem
Ny drivrutin

Laddade hem ny drivrutin igår och problemet kvarstår, dock kan jag inte öka ljusstyrkan i filmer trots att reglagen i Nvidia control panel ändras..

fler tips någon?
Citera
2007-10-28, 18:48
Medlem
Har samma problem efter att ha skaffat samma grafikkort. Endast filmer i VLC som blir mörka iförsig. Har ingen aning om hur ja ska lösa detta. Jag hittar ingen nyare drivrutin än den som medföljde kortet, ca 1 år gammal.
Citera
2007-10-28, 18:59
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beer-Boy87
Har samma problem efter att ha skaffat samma grafikkort. Endast filmer i VLC som blir mörka iförsig. Har ingen aning om hur ja ska lösa detta. Jag hittar ingen nyare drivrutin än den som medföljde kortet, ca 1 år gammal.

Hade också det problemet

Du får ställa in open gl.

Inställningar - Video (tryck på plusknappen där) och utmatningsmoduler. Sen open gl. Om inte det funkar så kan du pröva ett annat altenativ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in