2007-10-13, 09:08
Medlem
Jag har rätt nyligen flyttat o haft tre månaders uppsägning på den gamla lägenheten (Vilket är en sjuk jävla regel, med tanke på att det finns många som behöver bostad) Hursomhelst. Det är en hyresrätt iallafall, och när den besiktades sa de att allt var normalt slitage, och att de med tanke på att inget åtgärdats i lägenheten på bra många år, så är det ändå dags att tapetsera, byta spis o ugn o kylskåp m.m, den ska dessutom bli bostadsrätt.

Men hur noga kan det vara med flyttstädning då egentligen? Behöver den vara så noggrann som annars? "Grovstädat" har jag gjort och tvättat fönster o sånt. De ska ju ändå "riva" upp den
Citera
2007-10-13, 09:15
Medlem
vacker-gelas avatar
Det är väl bara att fråga fastighetsägaren hur noga dom tycker det ska vara städat, det är ju ändå dom som kan klaga på städningen.
Citera
2007-10-13, 10:17
Medlem
Baalzamons avatar
Det skiljer sig otroligt mycket mellan olika bostadsbolag har jag märkt. Vissa är löjligt noga med flyttstädningen
Citera
2007-10-13, 10:47
Medlem
Octavianuss avatar
är väll bäst att vara så noga som möjligt om man inte vet. Dom gillar ju att ta ut extrabetalt om dom bara har chansen. Men som sagt, fråg vad dom tycker, hur dom vill ha det.
Citera
2007-10-13, 10:52
Medlem
Baalzamons avatar
Ett trick kan vara att lämna över flyttstädningen till den nya hyresgästen. Ofta vet man ju vem som skall flytta in, dom har varit och sett lägenheten och så. Om man gör en grovstädning, och sedan får en lista med saker som skall åtgärdas, så kan man förhandla sedan. Om man låter den nya hyresgästen få ta över ett par veckor tidigare kanske hon kan tänka sig att ta över städlistan också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in