2007-10-13, 00:07
Medlem
pjtrs avatar
Jag har köpt ett nytt geforce8800. I pappren som följer med beskrivs hur jag ska sätta in sladdar i det. Problemet är att jag omöjligen kan se något ställe att sätta sladdarna i på grafikkortet. Går det att köra ändå? När jag provade utan hörde jag ett extremt surr så jag stängde av efter 2 sekunder.

tack på förhand.
Citera
2007-10-13, 00:12
Medlem
Swe.patriots avatar
Nej, någonstans ska du sätta i en strömsladd, annars får grafikkortet för lite ström (antar jag).

Men på mitt är det så iallfall, du måste ha strömsladd till det.
Citera
2007-10-13, 00:23
Medlem
gadzooxs avatar
http://www.sweclockers.com/imagebank/30fa3/dvXCMb.jpg längst upp till höger på bilden har du två powerkontakter... Krävs givetvis motsvarande kontakt ut från nätagget.

Citat:
Ursprungligen postat av pjtr
När jag provade utan hörde jag ett extremt surr så jag stängde av efter 2 sekunder.
Det kallas "fläkt", och den varvar nog ner så småningom...
Citera
2007-10-13, 00:25
Medlem
Tagelbergs avatar
Om det är ett sånt där kraftkrävande kort som behöver extra ström via en strömkabel så ska det absolut ha det. Annars tar den strömmen via moderkortet som inte är anpassat för att transportera så mycket ström så det kan i värsta fall brännas sönder.

Men det verkar konstigt att du inte hittar något att sätta sladden i. De brukar inte vara svåra att hitta.
Citera
2007-10-13, 00:31
Medlem
Vilken 8800 är det? På gts så är det bara en extra strömkontakt som ska in, om du räknar sidan med dvi-kontakterna som framsidan, så ska den in till vänster, på baksidan sett bakifrån (tror jag, var ett tag sen). på gtx/ultra tror jag att det är två. Men har inte riktigt koll på dom.
RTFM, det _måste_ ju vara bilder och skit.
Citera
2007-10-13, 00:34
Medlem
pjtrs avatar
De två "treuddarna". Ahh nu klarnar det hela.

Tack för hjälpen allihop!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in