"Plan nio från yttre rymden" (eller vad den nu heter) är verkligen extremt och skrämmande dålig, men ändå på ett underhållande sätt. Gick ju på TV för något år sedan! Min kompis passade på att spela in den, och sedan har jag sett den i alla fall två eller tre gånger. Att man över huvud taget fullbordar en film där huvudrollsinnehavaren dör mitt under inspelningen - man återanvänder faktiskt en av scenerna man hann spela in om och om igen - är för mig ett mysterium. Budgeten verkar ha varit minimal - nästan hela filmen är inspelad i en studio (det syns väldigt väl). Ingen regi värd namnet. Slutresultatet är givetvis en katastrof; pyttesmå gravstenar som välter när folk ramlar bredvid (!) dem, extremt genomusla och pinsamma "dialoger" med mängder av ledande frågor ("Dags att ta till plan nio ...", "Vilken menar du?", "Den som går ut på att utrota mänskligheten!" eller något åt det hållet) och "flygande tefat" som hänger i fiskelinor och ger ifrån sig konstiga ljud. Man kan ändå inte hålla sig från skratt när man ser eländet!
Annars är det mesta i komediväg från USA ganska ruttet. "Dude, where's my car", "American Pie", "Scary Movie" (båda filmerna) och dylika misstag får en att börja undra vad man gjort för ont. Brr.
För er som är intresserade av film, kan jag klart rekommendera www.imdb.com Här hittar man nästan all film. Mycket bra information. Testa med att kolla upp din favoritfilm eller hatfilm.
Ja, den är helt sanslöst jävla dålig! Sen går 95% av alla filmer som visas på 3an och 5an under kategorin: skrämmande dåligt värdelöst skräp! Nej, tacka vet jag SVT när de hade Kubrick-månad!
jag blir bara förbannad när jag läser den här skit tråden... ni dissar så många jävligt bra filmer.. va fan har ni för smak egentligen???
Mja, dom flesta har jag inte tittat på här. Vissa filmer är liksom allmänt DÅLIGA eller allmänt BRA gjorda! Exempel är ju Beck filmerna, som helt enkelt är bra jorda! Allting, förutom lite seg action i vissa filmer.