2022-08-27, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Sjunde nseglet.

Ett pekoral där man för att lätta upp stämningen har tagit revykungen Nils Poppe men sedan ångrar sig igen och vill göra en skräckis. Då låter man prästen från exorcisten spela schack med döden (!).

Till råga på allt har man försökt kopiera Bondfilmenas visuellt trollbindande intron men man har inte haft råd att anlita grafiker utan låter några statister dansa i ring på en kulle.

Bakom filmen står någon som kallar sig Ingemar Bergman. Naturligtvis är detta bara ett skamlöst försöka att rida på Ingrid Bergmans berömmelse.

Du skämtar men faktum är att jag aldrig riktigt insett storheten i Bergmans filmer. Jag tycker mest de är tröttsamma, pretentiösa och överdrivet teatrala. De berör mig inte på annat sätt än att jag blir irriterad och uttråkad. Jag anser att han påverkat svensk film negativt eftersom vi aldrig riktigt blivit kvitt det där onaturliga tonfallet i dialogerna. Kulten kring Bergman är osund.
Citera
2022-08-27, 14:52
Medlem
Blåbärskungens avatar
"Hjärta av sten" är det sämsta jag någonsin sett. Det finns inget i den filmen som är bra, inget.
Då har ändå filmen Michael Nyqvist, Brasse Brännström och Allan Svensson i rollistan.
Usch.
Citera
2022-08-27, 18:29
Medlem
Terminators. Jag ville nästan ta livet av mig efter ha sett filmen. Mådde riktigt illa för den var så dålig.
Många nämner rätt okey filmer eller filmer som ni inte ens sett klart. Sådant platsar ju inte i denna tråd tycker jag. Ta inte med sådant ni inte sett.

Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva
Shark tornado Hur kan inte alla hålla med?

Såg bara fodralet och det räckte. Hehe
Senast redigerad av JohnWicks 2022-08-27 kl. 18:32.
Citera
2022-08-27, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Sämsta filmen du sett? Motivera. Motivera gärna roligt, men ärligt.
Jag har svårt att komma på bara en då det finns så många dåliga och dåliga på olika sätt, men kanske...
hmm...någon film där Kevin Bakon spelar en snygg person. Kommer inte ihåg vad den heter. Sedan tror jag Britney Spears "Crossroads" skall vara ganska dålig. Inte sett den, men föreställer mig.
Jag säger till om jag kommer på någon klockren.

Såg en zombierulle som hette Buster. Den handla i kort om att dom börjar använda zombier som hembiträden mm. Var bara 2 timmar förlorade av mitt liv. Tänkte hela filmen att dem måste ju bli bättre snart, men inte.
Citera
2022-08-27, 18:52
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Film --> Film: listor och rekommendationer
/Moderator
Citera
2022-09-04, 20:02
Medlem
Yokosunas avatar
Cell 8
Citera
2022-09-22, 18:14
Medlem
unichromes avatar
Kungen av dåliga filmer - Neil Breen. Varenda film från honom är mästerverk i dålighet.
Jag ser dock gärna dåliga filmer med flit, ett krav för att kunna ta sig genom en enda av hans filmer.

Såg nyligen Avengers Grimm samt dess uppföljare och Sinister Squad. Var härligt smärtsamt dåliga.
Citera
2022-09-25, 14:36
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Såg precis "Jurassic Domination" och den var så jävla usel att jag inte kunde sluta kolla.
Citera
2022-09-25, 15:01
Medlem
HLundborgs avatar
1. Schindlers List
2. Pretty woman
3. Titanic
4. Alla nya filmer
Citera
2022-09-25, 15:07
Medlem
Smegmas avatar
Jag diggar spaghetti-västern (Clintan). Såg en västern med Scott Eastwood (Diablo) och dra åt helvete vilken jävla skit.
Citera
2022-09-25, 15:19
Medlem
prokaryotkungens avatar
Den har säkert varit uppe förut, men "Santa with muscles" är verkligen SÅ dålig att den inte går att se.
Manuset skrivet av en idiot med en hjärna som en 6-åring och allt är bara kasst.
Ett under att filmen blev släppt. Hur tänkte filmbolaget? "Det här är kidsens språk asså."

Sedan har jag en radda kalkoner som jag gillar att se.
Who's Harry Crumb, Class Reunion och en hel del till. Dåliga men dåliga på ett bra sätt!
Citera
2022-09-25, 15:22
Medlem
kasperwolfgangs avatar

ville bara att den skulle ta slut så fort som möjligt när vi sett 10 min ... PÅ BIO ...

så visade det sig att den var 4000 år lång . Aldrig varit så nära gråt på bio innan eller efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in