2006-06-29, 11:59
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Är nog fortfarande mig själv hoppas jag

Det jag menade med den kristna högern är att dom är till stor del att skylla
för att det maktbalansen mellan gott och ont blev kraftig förskjutet åt det goda samt det sockersöta skimmer som det blev klart för mycket av i många av scenerna. Narnina fick ju även en hel del mediauppmärksamhet just pga av detta.

Den kristna högern växer sig ju hela tiden starkare och sitter på en hel del pengar och börjar på att finnas representerade i många bolagsstyrelser hos dom störe filmbolagen vilket gör att dom tyvärr får möjlighet att ha åsikter om vilka filmer som ska göras och hur dessa ska göras.

Mooners gör dig själv en tjänst och låt bli valiant Många barnprogram som går på svt är betydligt bättre tecknade och man blir bara irriterad när man ser den.
Okej, ja att det var alldeles för mycket av den goda sidan var något jag själv reagerade över och störde mig på, dock är jag inte så insatt i hela den politiska bakgrunden till detta(om den nu finns ).
Jag tänker lita på dig när det gäller valiant, det är inget jag har planerat att se... någonsin
Citera
2006-06-29, 15:33
Medlem
TheRockerss avatar
En Japansk film som heter Tetsuo. Det går inte förklara vad den handlar för den har ingen handling
Citera
2006-06-29, 16:04
Medlem
En norsk film som heter "Total baksmälla" orginaltitel: "Absolutt blåmandag"
Skulle inte ens lägga ut 10kr för den filmen!
Citera
2006-06-29, 16:27
Medlem
Flurps avatar
Lost in translation suger ju verkligen stor hästpung ,ja måhända vara en introvert bonde, men ja fattar verkligen inte vad folk tycker e bra med den!?
Citera
2006-06-29, 16:39
Medlem
Takayamas avatar
Bläährwitch huvudvärk

Blärwitch project var hemsk. Jag fick migrän av kameraarbetet och astma av storyn.
Citera
2006-06-29, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
En Japansk film som heter Tetsuo. Det går inte förklara vad den handlar för den har ingen handling

Nej nej nej....TETSUO är ett mästerverk!
Citera
2006-06-29, 16:57
Medlem
Takayamas avatar
Min feeling.

Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Lost in translation suger ju verkligen stor hästpung ,ja måhända vara en introvert bonde, men ja fattar verkligen inte vad folk tycker e bra med den!?

nu har jag varit i Tokyo och Osaka och känt vilken ensamhet man kan uppleva i dessa städer som ibland känns som futuristiskt mörka metropoler trots att man ständigt är inpackad i andra människors närvaro, dofter, blinkande skyltar, bakgrundsljud. Aldrig har jag varit i större behov av en själsfrände.

Sen är det ett milt handlag i berättandet, både storyn och bildspråket.
Gillade jag skarpt!
Citera
2006-06-29, 20:05
Medlem
fistedsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
En film som däremot är enbart djävulskt urusel är Dagon http://www.imdb.com/title/tt0264508/. Fy satan vilken smörja!

Spektaklet till film har av en för mig fullkomligt oförklarlig anledning givits 6.0 i medelbetyg av 1936 röstare. Hur är det möjligt? Betyget samt att storyn (om än löst) baserar sig på en novell av H.P. Lovecraft fick mig att se skiten. Regissören Stuart Gordon är enligt mig skyldig till bedrägeri och grov stöld. Ge mig för fan tillbaka 95 minuter av mitt liv!

Dagon är helschysst, det enda dåliga med den är skådisen som spelar huvudrollen.
Stuart Gordon gjorde ett mycket bättre jobb med Dagon än hans tidigare Lovecraft filmer, Re-Animator och From Beyond, som var fyllda med sex och blod, något som inte fanns med i Lovecrafts historier.
Missförstå mig inte, jag tycker att Re-Animator och From Beyond är toppenbra, men särskilt like historierna som dom är baserade på.
Citera
2006-06-30, 02:30
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Jag skummade hastigt igenom ovanstående inlägg & fann (till min fasa) filmer som Blair Witch Project och Die Another Day omnämnda.

BWP är ett mästerverk i samma lågbudgetanda som t.ex. Motorsågsmasakern. Och... Det har aldrig gjorts en dålig Bond-film.

Sämsta filmen jag har sett, nykter och tillförlitlig, måste vara Sökarna. Den siktade så högt, fick sådan sopranröst på väg ner i ravinen. Pinsamt.
Citera
2006-06-30, 10:39
Medlem
woofers avatar
Die Another Day är nästan en parodi på hela bondkonceptet. Den är förövrigt inte gjord i samma anda som dom övriga då det används lite för mycket fakade bakgrunder till scener vilket ger ett plastikt intryck. Pierce Brosninan känns inte heller som han är helt engagerad i sin rollfigur. Smaken är ju olika men jag vidhåller att den är en av dom sämsta bondfilmerna.
Citera
2006-06-30, 11:07
Medlem
"the ring" var fullständigt ointressant

jag har bara sett den japanska så jag vet inte om den amerikanska kan vara bättre
Citera
2006-06-30, 11:17
Medlem
karma chamelions avatar
coyote ugly
sjukt dålig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem