2012-04-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Sagan om Ringen-filmerna är töntigare. Små håriga fjantar som går till ett berg, med tydliga homoerotiska tendenser. Plus, att de flesta av männen har långt hår, vilket är väldigt omanligt och fjolligt.

Det finns Star Wars-nördar, och sen finns det Sagan om Ringen-fjantar.

Hrm hrm, har du glömt dem incestuösa tendenserna mellan Luke och Leia? Fem spänn på att de knullade efter festen i episod III.
Citera
2012-04-26, 10:33
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0910SS
Svårt att välja vilken HP som är sämst. Men det är enkelt att fastslå att HP är filmhistoriens sämsta filmserie.

I relation till hur bra bokserien är kan jag hålla med. Varför de envisades de med att anställa okvalificerade skräpregissörer gång på gång begriper jag inte. Sen att 99% av skådespelarna inte kan agera gör knappast saken bättre.
Citera
2012-04-26, 10:43
Medlem
OndaParabolens avatar
Efter man läst lite här så verkar (läs verkar) det mer som om det är anti-hype hat gentemot filmer jämfört med faktiskt dålig filmer.
Sagan om Ringen må så vara, men folk som säger att Star Wars är, som tråden menar, USEL, är verkligen att ta i. För sin tid så är Star Wars enormt välgjord och även bildkvalitén är långt långt före sin tid.
Finns de filmer som är 10-15 år äldre och med sämre bildkvalité.

OnT: Mitt bidrag: http://www.imdb.com/title/tt0092676/ - Bloody New Year

Kvalité, kass
Handling, finns det någon?
Ljud, skrattretande

De har tagit en hink med skräck klichéer och kastat in i en film vare sig det är relevant eller inte och hoppats att det ska pusslas ihop till en läskig film.
Den var så dålig att jag och en kompis som såg den för ett antal år sen på tv skrattade så vi grät, hela filmen.
Citera
2012-04-26, 10:43
Medlem
Longboats avatar
Har sett en hel del skräp i mitt liv, men om man överväger skådespelarnas bakgrund, budget, manus - ja hela paketet, tror jag fanimig att Ghostrider (2007) vinner. Vilken jävla dynga alltså!
Citera
2012-04-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Hellre incest än hårigt dvärg-sex..

Håriga dvärgar finns det ju gott om i episod III. Det är det som förstör Star Wars lite för mig, filmerna har häftiga miljöer, allvarligt tema, mörka familjehemligheter, lite mörk humor etc etc. Men så stoppar man in råbarnsliga grejer lite här och var. Vad fan då för? Men i vilket fall som helst så platsar Star Wars enligt mig inte i den här tråden.
Citera
2012-04-26, 14:04
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mozarts-Ghost
Att jag tar upp filmer i de här trådarna du nämner beror på att jag tycker att filmerna jag nämner helt enkelt är dåliga/överskattade - vilket också är syftet med trådarna. Jag ser mig själv som positivt inställd till film i allmänhet och försöker undvika förutfattade meningar. Jag skulle bli tvungen att sitta och skriva i flera timmar om jag skulle få för mig att göra en lista över alla tusentals filmer jag gillar - finns det nån sån tråd så får du gärna tipsa mig om denna.
----------------------------------------------------------
Visst
https://www.flashback.org/t521539
https://www.flashback.org/t83190
---
För att tillföra tråden något så tyckte jag All Good Things var väldigt usel, ett praktexempel hur man förvaltar en riktigt bra story dåligt.
Sen så remaken av den danska Nattevagten, allt som var bra med den var horribelt uselt i Nightwatch
Citera
2012-04-26, 15:55
Medlem
KonradMorgans avatar
Har någon här sett filmen "Mutant Chronicles" ? Jag såg att John Malkovich var med och beslutade mig för att hyra den. Det var den VÄRSTA filmen jag någonsin sett. Alltså, visst finns det värre om man pratar om amatörfilmer osv. men detta var trots allt en film med JM och togs sig själv på ganska stort allvar. En rent ut sagt dålig film som inte var värd de 20 kronorna jag betalade för att hyra skiten.
Citera
2012-04-26, 19:42
Medlem
Onkel Gagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Har någon här sett filmen "Mutant Chronicles" ? Jag såg att John Malkovich var med och beslutade mig för att hyra den. Det var den VÄRSTA filmen jag någonsin sett. Alltså, visst finns det värre om man pratar om amatörfilmer osv. men detta var trots allt en film med JM och togs sig själv på ganska stort allvar. En rent ut sagt dålig film som inte var värd de 20 kronorna jag betalade för att hyra skiten.

Jag håller med dig till fullo. Hyrde den med och blev brutalt besviken. Enligt en bekant så skall Mutant Chronicles vara väldigt löst baserat på det gamla svenska rollspelet Mutant men det får vi inte hoppas då det vore att strö salt i såren på en gammal rollspelare som mig.
Citera
2012-04-26, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Visst
https://www.flashback.org/t521539
https://www.flashback.org/t83190

Tack, då kommer jag att börja göra inlägg i nån av de trådarna lite då och då.
-----------------------------------

Kom precis att tänka på en riktigt dålig film jag såg på ZTV för flera år sen. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad den hette, kommer bara ihåg att jag tyckte den var dålig. Den handlade i alla fall om nån grabb som var datageni och sen dök det upp några skurkar som ville komma åt nån fil som fanns på grabbens dator eller vad det nu var, men grabben var smart och lyckades besegra dem på nåt sätt. Riktigt dålig var den i alla fall.
Citera
2012-04-27, 10:28
Medlem
ElzyLays avatar
Artigheten tvingade mig en gång att genomlida en Beck-film ända till slutet. Jag var gäst och ville inte lämna rummet. Som en tapper inka-indian under en grym offer-rit uthärdade jag tortyren utan att bryta samman. Detta är jag mycket stolt över.
Citera
2012-04-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElzyLay
Artigheten tvingade mig en gång att genomlida en Beck-film ända till slutet. Jag var gäst och ville inte lämna rummet. Som en tapper inka-indian under en grym offer-rit uthärdade jag tortyren utan att bryta samman. Detta är jag mycket stolt över.

Beck - Spår i Mörker kan lätt kvala in i den här tråden
Citera
2012-04-28, 12:46
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0910SS
Beck - Spår i Mörker kan lätt kvala in i den här tråden
Vilka minnen jag har av den filmen. Det är nog den absolut läskigaste filmen (för stunden) jag någonsin sett. 10 år gammal såg jag den med min 2 år äldre kusin ute i deras hus på landet helt utan grannar. Jag har aldrig drömt så mycket mardrömmar om någon film tror jag. Hela kvällen slutade dessutom med ett strömavbrott och vi fick gå och lägga oss i total mörker och tystnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in