Det finns ju gott om urusla filmer. Problemet med att lista dem är att de absolut värsta filmerna jag har sett, har jag bara orkat titta ungefär tio minuter. Sen har jag skyndat mig att deleta dem och tagit bort ur minnet så jag minns inte vad de hette. I brist på annan sysselsättning har det också hänt att jag tittat på en hel film i Fast Forward bara för att bli kvitt eländet.
Jag brukar gå på betyget på imdb, det brukar vara ganska rättvisande vilka filmer man bör undvika.
För att gå lite Offtopic och nämna teveserier minns jag att jag var vansinnigt förälskad i Månbas Alpha på 70-talet. Det är en förälskelse som inte har varat genom åren märkte jag när jag skulle försöka mig på att titta igen. Det var riktigt pinsamt tyckte jag...
Ett annat exempel är en film jag såg på bio i början av 80-talet som jag blev väldigt tagen av. Minns att jag t.o.m. skrev en uppsats i skolan om den. Minns inte titeln men det var SF och handlade om ett framtida samhälle där invånarna bodde i kupoler avskärmade från omvärlden och alla hade en klocka inopererad i handflatan som stannade när personen fyllde 30 år. Då dog de, allt för att förhindra överbefolkning.
Jag hittade den rullen i en video-butik många år senare och sa till min vän: "-Det här är en av de bästa filmer jag har sett! Den måste vi hyra!". Usch, vad jag fick sitta och skämmas...