2010-05-10, 19:46
Medlem
InfernoPerverss avatar
På TV6 har man ju sett en hel del urkassa filmer, visst är Steven Segal-filmer kassa men det finns värre.

Anonymous Rex är den första filmen som dyker upp i minnet, den handlar en privatdetektivbyrå men de är alla förklädda dinosaurier som på något high tech sätt förklätt sig till människor.
Hemska effekter löjlig story och kassa skådespelare nä fy fan vilken dynga.

Anaconda: trails of blood visades i helgen, kollade bara på den för att jag visste att det skulle vara den typen av film som har ett genomsnittligt betyg på 1-2/10 på IMDb. Jag hade rätt.
Citera
2010-05-10, 19:57
Medlem
Ciriths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxblot
Alla filmer av Uwe Boll men speciellt Seed. Screenplayen är helt åt helvete för långsam och oengagerande. Det märkliga är dock att en slaktscen är suverän dvs den när han slår bort kärringens huvud med en hammare.

Jag brukade tycka precis som du fram tills dess jag såg Stoic. Fy fan vilken sjuk/bra film.
Senast redigerad av Cirith 2010-05-10 kl. 19:59.
Citera
2010-05-10, 21:10
Medlem
Ett gäng rullar som är slöseri med tid är ju helt klar:

Sex & The city "The movie"
My moms new boyfriend
The hottie and the nottie
Citera
2010-05-10, 21:28
Medlem
mutations avatar
The Good Shepherd - Bra skådisar, men efter man sett klart filmen som var ca 3 timmar så hade man knappt fattat handlingen.
Gitarrmongot - Allt med den sög.
Citera
2010-05-10, 21:39
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twelvee
Ett gäng rullar som är slöseri med tid är ju helt klar:

Sex & The city "The movie"
My moms new boyfriend
The hottie and the nottie

Jag är absolut inte ett Avatar-fanboy men jag vägrar tro på Avatar är det sämsta du sett.
Citera
2010-05-10, 21:43
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Jag är absolut inte ett Avatar-fanboy men jag vägrar tro på Avatar är det sämsta du sett.
Mycket av kritiken mot Avatar verkar härröra från att vissa har hypat den så fruktansvärt mycket och när den väl släpptes så kunde den inte leva upp till deras förväntningar, därför reagerar de som små tjuriga barn och hävdar att det är den värsta skiten de sett. Tycker man att Avatar är den sämsta filmen som gjorts så har man inte sett mycket.

OBS

Jag tyckte själv inte på något sätt att Avatar skulle vara världens bästa film. Däremot om man skulle jämför den med andra liknande filmer som kom förra året (Terminator 4, Transformers 2, GI Joe etc) så är den helt okej underhållning.
Citera
2010-05-10, 21:52
Medlem
The Meatballs avatar
Själv så har jag ett rätt förvirrat inlägg längre bak i den här tråden så jag ursäktar mig för det och skriver ett nytt.

Här skulle jag kunna nämna vissa solklara exempel som exempelvis Batman & Robin, men den har dock ett visst underhållningsvärde om man tar den för vad den är; en uppdaterad version av 60-talsserien.

Annars så har vi diverse svenska filmer som Stockholmsnatt och Nattbuss 807, fast även dessa har ett visst underhållningsvärde från den oavsiktliga komiken.

Den absolut sämsta filmen jag sett är nog ändå Jag är din krigare, svensk film från 1997 om en unge som lever i skogen och är hobbyindian, sen dyker Torsten Flinck upp. Ett typiskt exempel på en svensk ungdomsfilm som försöker ta sig själv på alldeles för stort allvar och då slutar i en sörja av dålig regi och skådespeleri.
Citera
2010-05-14, 23:37
Medlem
Bret-Harts avatar
Kollar på "Den lilla flickan i huset vid vägens slut" och ja.......
Citera
2010-05-14, 23:41
Medlem
NirvanAs avatar
Avatar hör hemma i "mest överskattade filmen" dock långt ifrån det sämsta som producerats, helt klart.
Citera
2010-05-15, 13:17
Medlem
Aristofiless avatar
ok jag har två bidrag.

1. Curse of the Zodiac (2007) 1.2/10 på IMDB. OBS: får ej blandas ihop med andra ok zodiak filmer

2. Blå måndag (2001) 1.7/10 på IMDB. Göran Gillinger i högform!

Båda är hemska men givetvis är dom också värda att se av just den anledningen. Speciellt Blå måndag där även Eva Röse gör ett riktigt bottendyk i svenska actionfilms träsket.
Citera
2010-05-15, 18:32
Medlem
Nephilim.s avatar
G.I. Joe: The Rise of Cobra var en smärtfylld upplevelse och det gjorde det inte bättre att jag hade oturen att se den på en biograf så det gick inte att stänga av

Jag vill även passa på att nominera Channing Tatum(ja han heter tydligen så!) till Hollywoods i nuläget sämsta skådespelare. Jag har även genomlidit Fighting och Step up 2: The streets i vilka denna vandrande olycka har huvudrollen och allt han medverkar i verkar bli katastrof.
Citera
2010-05-25, 16:04
Medlem
Taranaxs avatar
Det finns ju gott om urusla filmer. Problemet med att lista dem är att de absolut värsta filmerna jag har sett, har jag bara orkat titta ungefär tio minuter. Sen har jag skyndat mig att deleta dem och tagit bort ur minnet så jag minns inte vad de hette. I brist på annan sysselsättning har det också hänt att jag tittat på en hel film i Fast Forward bara för att bli kvitt eländet.

Jag brukar gå på betyget på imdb, det brukar vara ganska rättvisande vilka filmer man bör undvika.

För att gå lite Offtopic och nämna teveserier minns jag att jag var vansinnigt förälskad i Månbas Alpha på 70-talet. Det är en förälskelse som inte har varat genom åren märkte jag när jag skulle försöka mig på att titta igen. Det var riktigt pinsamt tyckte jag...

Ett annat exempel är en film jag såg på bio i början av 80-talet som jag blev väldigt tagen av. Minns att jag t.o.m. skrev en uppsats i skolan om den. Minns inte titeln men det var SF och handlade om ett framtida samhälle där invånarna bodde i kupoler avskärmade från omvärlden och alla hade en klocka inopererad i handflatan som stannade när personen fyllde 30 år. Då dog de, allt för att förhindra överbefolkning.

Jag hittade den rullen i en video-butik många år senare och sa till min vän: "-Det här är en av de bästa filmer jag har sett! Den måste vi hyra!". Usch, vad jag fick sitta och skämmas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in