2008-06-21, 23:44
Medlem
Senaste filmen jag såg sög rejält hästpung !!!

The Happening !!! slösa inga pengar på skiten...
Citera
2008-06-22, 00:01
Medlem
Fiolitos avatar
Underworld, The Matrix, Independence Day och Anastasia fick mig nästan att gråta. På den svenska filmfronten är Ett öga rött en rätt bra kandidat. Synd, eftersom boken faktiskt var mycket bättre.
Citera
2008-06-22, 00:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Äntligen en vettig människa!

Citat:
Ursprungligen postat av tomtespel
haha glömde ju sagan om ringen håller med värdelös dynga
Som inte har en helt vildvuxen fantasi! På filmtipset.se verkar det bara vara jag och brorsan som inte gillar den triologin. Men nu är vi i alla fall tre personer med lagom vidlyftig fantasi!
Citera
2008-06-22, 00:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jaa visst!

Citat:
Ursprungligen postat av Vic64
Dreamcatcher, Den helt sjukt dålig. Första halvlek, känns den bra! men andra de, som om regissören, har blivit sjuk, ersätts med nån praktikant! hahahaaaa.....

Filmen är baserad efter Steven King! Morgan freeman är med! De måste en av hans största förluster innom sin karriär hehe....
Första delen av filmen är ju riktigt bra, så jag kan inte ge den bottenbetyg, men sedan urartar allting och filmen blir
Citera
2008-06-22, 00:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Japp, tur att man inte är ensam!

Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Såg Moulin Rouge när den gick på tv för ett par dagar sen. Den var ju totalt värdelös. Dom bara sjöng och fånade sig genom hela filmen. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Den har ändå 7.6 i rating på IMDB....
Förmådde mig inte att se den färdigt. Men vilken utomordentlig sliskig fånig och kitschig inledning sen! Den fick mig verkligen att må illa omedelbart. Sedan hjälpte det inte med bra dansnummer och musik, skadan var redan gjord!
Och jag har inte nödvändigtvis något emot musikalfilmer. Elvita med Madonna kunde jag svälja utan att tveka!
Citera
2008-06-22, 01:53
Medlem
Bitter_jävels avatar
Urban Legens 3 - the legend of bloody marty

Texten i fråga är tänkt att hamna på en potentiell blogg, därav upplägget.
Dock ger jag er, kära Flashbackare det tveksamma nöjet att läsa min totalsågning av nämnda film innan sågningen/recensionen är publicerad på riktigt.

Håll till godo.

Filmen öppnar med en sekvens där 3 stycken välsvarvade damer i över tonåren ligger på madrasser i ett rum och diskuterar frågor av högt filosofiskt värde (dejter och Moderna myter). Som svar på diverse smädelser flickorna imellan utbryter sekvenser av kuddkrig som akompanjeras av falsettskrik och exponering av deras mer intima delar. Jag vet inte om jag ska skratta, gråta eller bli upphetsad. Jag väljer att gråta...

En flickornas bror kommer in genom altandörren, svamlar om dejter och kommenterar ena tjejens byst som till viss del syns genom hennes tröja. för att sedan lämna rummet till ljudet av sexuella anspelningar i vitsformat.

Sedan stängde jag av för att ägna mig åt att diska, det var mer givande

Betyg -10 av 666 möjliga

Filmen Urban Ledgends 3 - bloody Mary är bland den sämsta skiten jag har sett i hela mitt liv, T.O.M värre än den fullständigt miserabla och CENSURERADE japaska lame-ass mjukporrskräckisen Guts of a Virign

Om jag fick välja mellan att genomlida Bloody Mary en gång till och sedan leva ett långt och lyckligt liv eller att i trettioårsåldern dö ensamen och oälskad så skulle jag välja det sistanämda.
Citera
2008-06-24, 07:49
Medlem
Axells avatar
Såg fjorton suger för ett tag sen. Jag säger bara fy fan vad den var dålig. ( Jag är inget troll så ni bara vet)
Citera
2008-06-24, 08:07
Medlem
Montbarss avatar
Göta Kanal 2
Citera
2008-06-24, 13:38
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Som inte har en helt vildvuxen fantasi! På filmtipset.se verkar det bara vara jag och brorsan som inte gillar den triologin. Men nu är vi i alla fall tre personer med lagom vidlyftig fantasi!

Nejdå, det är många andra som hatar den. Jag vill hata den, med tanke på att den är korkad på Åsa-Nisse-nivå, men samtidigt kan jag inte. En skada från när den var ny, misstänker jag.
Citera
2008-06-24, 14:03
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Irene Huss & Glasdjävulen...

tror jag den hette, så otroligt pinsamt dålig. Dock så är hon som spelar häxan en läckerbit, men filmen var så fruktansvärt dålig så jag undrar hur man släppa en sån dålig rulle.
Citera
2008-06-25, 03:18
Medlem
Nicce Lemonssons avatar
På basis av Nicce Lemonsson's sats om kvalitét hos film; som i åratal evolverats fram från en större samling grundsatser - en filmvetenskapens Grand Unified Theory [GUT] - bedöms film enbart enligt en faktor av dess genomsnittsliga scenlängd.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicce Lemonsson's sats om filmkvalité
En films kvalité ökar med värdeökningen hos t där t är en films scenmedellängd mätt i minuter.

Således torde Bay's Transformers [2007] [http://www.imdb.com/title/tt0418279] vara en hyfsad kandidat till, omän inte världens absolut sämsta film, men klart en av de absolut sämsta då en tillsvidare ostyrkt siffra sätter dess scenmedellängd till 3s eller 0,05min.

Enligt ovanstående sats torde så världens bästa film vara Warhol's Empire [1964] [http://www.imdb.com/title/tt0196530/]. Filmen består, som kanske bekant, av en scen (Empire State Building by night) utdragen i 4h, 5min eller 485min.

Förövrigt så är svaret på frågan jakande; Michael Bay är 'värre' än Hitler. Michael Bay är 'the devil personified'.
Citera
2008-06-25, 04:39
Medlem
hakkapelits avatar
En film jag skämdes rakt igenom av att ha sett är "Legally blonde" med fröken Witherspoon. Ångrar att jag sett den, men då har jag blivit en erfarenhet rikare oxå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in