2008-02-16, 22:14
Medlem
jamesbondes avatar
Ett alternativ denna kalla februarikväll som man omöjligt orkar se var filmen "Se upp för dårarana" - svensk Pk-smörja när den är som sämst. Bifogar recensionen från VIP-tv så förstår ni.
"Sinan, tvingades att lämna sitt hemland Turkiet där han var thoraxkirurg. I Sverige har han fått jobb som tunnelbaneförare." osv osv.
Vafan flyttar man för i så fall? Turkiet är väl hyfsat sekulariserat om man jämför med Irak, Iran osv. Men tydligen så byter man gärna jobb från typ raketforskare till tunnelbaneförare för att komma till Sverige. . . .
Recension från Vip-Tv:
Citat:
Svensk komedi från 2006. Yasmin Demiroglus pappa, Sinan, tvingades att lämna sitt hemland Turkiet där han var thoraxkirurg. I Sverige har han fått jobb som tunnelbaneförare. Yasmin är fast besluten att inte gå i sin fars fotspår utan att bli något stort, till exempel justitieminister. Men först måste hon ha en utbildning och söker till Polishögskolan. Där träffar hon Elin, som i hela sitt liv levt i skuggan av sin far, kriminalprofessor Ulf Enecke. De två blir genast vänner men deras ofta röriga liv sätter vänskapen på prov i väntan på intagningsresultaten. Åldersgräns 7 år.Skådespelare: Birgitte Söndergaard, Dan Ekborg, Korhan Abay, Lars Bethke, Mattias Redbo, Nina Zanjani, Rakel Wärmländer, Zinat Pirzadeh, Regissör: Helena Bergström. Producerat år 2006
Citera
2008-02-17, 19:12
Medlem
Slabbedasks avatar
"Gay niggers from outerspace" ligger la rätt högt på min sug lista.

ingen bög porr, bara en B-film som misslyckats stenhårt
Citera
2008-02-17, 19:15
Medlem
ObeyTheCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Svensk komedi från 2006. Yasmin Demiroglus pappa, Sinan, tvingades att lämna sitt hemland Turkiet där han var thoraxkirurg. I Sverige har han fått jobb som tunnelbaneförare. Yasmin är fast besluten att inte gå i sin fars fotspår utan att bli något stort, till exempel justitieminister. Men först måste hon ha en utbildning och söker till Polishögskolan. Där träffar hon Elin, som i hela sitt liv levt i skuggan av sin far, kriminalprofessor Ulf Enecke. De två blir genast vänner men deras ofta röriga liv sätter vänskapen på prov i väntan på intagningsresultaten. Åldersgräns 7 år.Skådespelare: Birgitte Söndergaard, Dan Ekborg, Korhan Abay, Lars Bethke, Mattias Redbo, Nina Zanjani, Rakel Wärmländer, Zinat Pirzadeh, Regissör: Helena Bergström. Producerat år 2006
Om det där ska vara en recension så är den ganska dålig...
Citera
2008-02-17, 19:15
Medlem
"All babes want to kill me" sämsta filmen någonsin !! :<
Citera
2008-02-17, 19:35
Medlem
rangels avatar
Kollar inte så mycket på film men Species IV är den enda film jag stängt av innan den var slut. Och den var riktigt, riktigt jävla värdelös.
Citera
2008-02-17, 20:15
Medlem
Drunkpunks avatar
om jag inte minns fel så gick "Tarzan och Jane" på TV typ den 29:de december.

Hur som helst tar den nog priset. Tittade 5 minuter innan jag insåg hur kass den var ( Inte konstigt att tv.3 visade den kl:4 på natten)
Citera
2008-02-17, 20:20
Medlem
farbrorrabarbs avatar
"Sweeney Todd" som går på bio nu. Såg den med min tjej igår och ingen av oss visste att det var en jävla musikal. Ogillar musikaler i allmänhet, men denna rulle var nog den allra värsta orgien i groteska banaliteter och skrattretande onaturliga sångutbristningar jag någonsin haft oturen att bevittna. Fy fan.
Citera
2008-02-17, 20:26
Medlem
KingofDiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorrabarb
"Sweeney Todd" som går på bio nu. Såg den med min tjej igår och ingen av oss visste att det var en jävla musikal. Ogillar musikaler i allmänhet, men denna rulle var nog den allra värsta orgien i groteska banaliteter och skrattretande onaturliga sångutbristningar jag någonsin haft oturen att bevittna. Fy fan.

Kanske borde ta reda på mer bakgrundsfakta innan du besöker biografen? Personligen gillar jag heller inte musikaler, men Sweeney Todd tycker jag är riktigt bra. Kan även tilläggas att jag även har sett Sweeney Todd som teatermusikal, men filmen var enligt mig 1000 ggr bättre. Jag tycker åtminstone att Sweeney Todd gjorde mycket bra ifrån sig på bioduken
Citera
2008-02-17, 20:38
Medlem
Glasögonglobs avatar
Spiderman III
Citera
2008-02-17, 20:45
Medlem
farbrorrabarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingofDisco
Kanske borde ta reda på mer bakgrundsfakta innan du besöker biografen? Personligen gillar jag heller inte musikaler, men Sweeney Todd tycker jag är riktigt bra. Kan även tilläggas att jag även har sett Sweeney Todd som teatermusikal, men filmen var enligt mig 1000 ggr bättre. Jag tycker åtminstone att Sweeney Todd gjorde mycket bra ifrån sig på bioduken

Tja, det kan man ju tycka. Vi läste igenom korta sammanfattningar av filmerna på biografens hemsida och där stod inget om nån musikal. Har hört många liknande kommentarer från folk faktiskt, att de inte hade nån aning om att det var en musikal.
Citera
2008-02-18, 00:17
Medlem
En list på dom allra mest ruttna skitfilmerna jag sett:

Farligt Förflutet
Blå måndag
Bug
The gingerdead man
D-War
Grim Reaper
Redneck Zombies
Silent Night, Deadly Night 3