2008-01-23, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Hot Fuzz råkar vara den andra, filmen faller ju bara ihop till en platt, möglig pannkaka, efter en bra början.

Den var inte ens bra i början. Kan nån förklara för mig hur i helvete den kan ha betyg 8.1 på IMDb. Jag har bra filmsmak men måste säga att den här skiten var det sämsta jag såg hela 2007.

Snälla förklara varför betyget ser ut som det gör. Den är ju så äckligt jävla snuskdålig! 1/10 får den av mig. Nej, 0/10.

Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Rocky filmerna, Rambo filmerna. Sylvester stallone gör filmerna för ett enda syfte, pengar. Konstigt nog har 1'a och 3'e(tror jag det var) vunnit 1 oscar. Finns många kassa filmer där ute

Vad pratar du om? Rocky och Rambo är ju klassiker. Uppföljarna däremot är inte mycket att hänga i granen, men den första Rocky filmen är riktigt bra. Rambo är väl något sämre än Rocky, men fortfarande bra.
Citera
2008-01-23, 22:50
Medlem
AddeColciagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Rocky filmerna, Rambo filmerna. Sylvester stallone gör filmerna för ett enda syfte, pengar. Konstigt nog har 1'a och 3'e(tror jag det var) vunnit 1 oscar. Finns många kassa filmer där ute

Första boxningsfilmen är faktiskt riktigt bra. Absolut värd sin Oscar.
De andra installationerna är inte i samma klass, men dock charmiga.

Alla filmer görs väl för att tjäna pengar? Även om alla inblandade inte har den inställningen, så är det alltid någon med plånbok inblandad.
Citera
2008-01-23, 22:55
Medlem
AddeColciagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Den var inte ens bra i början. Kan nån förklara för mig hur i helvete den kan ha betyg 8.1 på IMDb. Jag har bra filmsmak men måste säga att den här skiten var det sämsta jag såg hela 2007.

Snälla förklara varför betyget ser ut som det gör. Den är ju så äckligt jävla snuskdålig! 1/10 får den av mig. Nej, 0/10.

Lär dig ha en egen åsikt och eget tycke, så slipper du bli så förbannad, förvånad och ful i munnen så fort andra inte håller med.

Själv tycker jag Hot Fuzz definitivt är underhållande och förmodligen den näst bästa komedin detta decennium (efter Borat, såklart). Men inte heller jag skulle sätta den på top 250, om jag själv fick välja. Komedier kommer aldrig bli så bra.
Senast redigerad av AddeColciago 2008-01-23 kl. 22:57. Anledning: Quote-miss!
Citera
2008-01-23, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AddeColciago
Lär dig ha en egen åsikt och eget tycke, så slipper du bli så förbannad, förvånad och ful i munnen så fort andra inte håller med.

Värst vad damen var känslig, då.

Jag är inte emot någon - alla får självklart tycka som dom vill, men jag är bara så fruktansvärt förvånad över hur en sån skitfilm kan ses som bra, inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av AddeColciago
Själv tycker jag Hot Fuzz definitivt är underhållande och förmodligen den näst bästa komedin detta decennium (efter Borat, såklart). Men inte heller jag skulle sätta den på top 250, om jag själv fick välja. Komedier kommer aldrig bli så bra.

WHAT?!

Skitsamma...!
Citera
2008-01-23, 23:29
Medlem
Lungna gatan

Lugna gatan 3 timmar lång hollänsk film! Fick genomlida den i karlstads bilioteks bio salong en gång i andra ring när jag av lättja valt filmkunskap som ämmne! minns att läraren tillåmed tyckte att den var helt kass! Är det nån mer än jag som sett den!? Fruktansvärt dålig!
Citera
2008-01-23, 23:33
Medlem
Emols avatar
Sagan om ringen filmerna är 3 timmar av skit, fullständigt värdelösa har inte ens sett den 3dje filmen och har inga planer på att göra det heller. Aldrig mer 3 timmar av folk med konstiga öron och annat fanskap..
Citera
2008-01-23, 23:37
Medlem
munsårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Thailändsk action/martial arts.. 7.2/10 på www.imdb.com
Den är ju grym.. Visserligen skiljer den sig en aning från Hollywood-produktioner, men det är ju bara positivt. Det finns en scen i den filmen som är helt otrolig. Han tar sig uppför en trappa och spöar en massa folk på vägen. Det är inga klipp och scenen pågår i flera minuter. Det är imponerande.

Var det verkligen den absolut sämsta filmen du nånsin sett i ditt liv?

Fel. Den scenen är i film Tom Yum Goong med samma skådespelare, Tony Jaa.
Citera
2008-01-23, 23:56
Medlem
RyanGiggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emol
Sagan om ringen filmerna är 3 timmar av skit, fullständigt värdelösa har inte ens sett den 3dje filmen och har inga planer på att göra det heller. Aldrig mer 3 timmar av folk med konstiga öron och annat fanskap..

Säg inte såna hemska saker
Citera
2008-01-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Allt med Ingemar Bergman.
Förutom det, såg någon jävla skitfilm som hette Mullholland Drive för ett tag sedan. Fattade ingenting och orkade bara se halva. Stentrist!
Ja just det! Såg även en film som hette Mullholland Falls också, med Nick Nolte. Fattade inte ett dugg av den filmen heller trots att jag såg om den!
Är det någon slags förbannelse över filmer som innehåller Mulholland?
Har sett mycket skit, har varit med ett tag men jag orkar inte dra upp alla skräpfilmer.

Du har inte övervägt om det är dig och inte filmerna som det är fel på?
Citera
2008-01-24, 00:13
Medlem
Billy Madison, Happy Gilmore, The Waterboy, Big Daddy… Dess uselhet gör det omöjligt att rangordna dem. Numera skyr jag allt med Adam Sandler, att lämna blodprov framstår som underhållande jämfört med att se denna låga humor…
Citera
2008-01-24, 00:15
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emol

Precis, inget annat än homosocial krigsglorifiering i tjusiga scenerier.
Citera
2008-01-24, 00:19
Medlem
Om ni får möjlighet att se filmen Blå måndag, så gör inte det…
Eller gör det om ni vill se bland det sämsta som gjorts i Sverige.
Filmen är obehandlad och ser ut som ett gäng medieelever som borde valt bygg har gjort den.
Bäst är när Göran Gillinger ska bryta sig in i en bank och det på kartan står Bankvalv i bästa kalle anka-stil. Oftast så uselt att det är underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in