2011-03-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuffel
Men kom igen och landa i verkligheten! Självklart strävar man efter att använda skyddsglasögon vid såväl strid som övning, men man kan faktiskt inte införa ett eldhandvapensystem som inte går att använda utan glasögon i alla lägen.
Som ak5C? Den måste du ju bära skyddsbrillor till hela tiden, pga metallflis och krutslagg som sprutar ut ur utkastaröppningen. Dock gick jag igenom 11månader utan att märka av problemet
Citera
2011-03-24, 22:28
Medlem
Citat:
Men kom igen och landa i verkligheten! Självklart strävar man efter att använda skyddsglasögon vid såväl strid som övning, men man kan faktiskt inte införa ett eldhandvapensystem som inte går att använda utan glasögon i alla lägen.

Det går väll att använda utan glasögon. Risken att drivspeglarna studsar in i ögonen är väl minimal sålänge du inte skjuter helauto i ett väldigt trångt utrymme.

Men hur mycket skada gör 4mm kulan, jag har hört att ballistisk gelatin inte alltid visar rätt.
Kommer en solid tungsten kula att börja "spinna" när den träffar en person?
Senast redigerad av wanglaoji 2011-03-24 kl. 22:30.
Citera
2011-03-25, 00:17
Medlem
Citat:

Jag står stadigt med båda fötterna i marken , hur står det till själv ? Jag undrar vilket vapensystem du syftar på ? Har Jag skrivit någonstans att Man måste använda skyddsglasögon vid ngt vapensystem ? Jag är inte orolig för drivspeglar el ngt splitter . Den enda gången Man måste bära skyddsglasögon och hörselskydd är vid Dynamiskt skytte , gäller även åskådare .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in