2007-10-13, 17:10
Medlem
Som starka sjåare lastat tillsammans med tjärtunnor och plankor på segelfartyg för vidare skeppning till Hull och Bremen.
Citera
2007-10-13, 17:12
Medlem
Herr Lindholms avatar
Eller så kanske den blir en hit bland kriminella i världens alla kåkstäder. Billig, kraftfull, pålitlig, enkel ammunition och kräver inte pincett för underhållet.
Citera
2007-10-13, 17:30
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Glas
Kikarsikte och utfällbart stöd.

Regerade jag också på. Är det inte lite löjligt med stöd till ett vapen som inte väger särskilt mycket? Känns mest tramsigt. Inte fan krypskjuter man med det heller. Vad är det för en idiot som har byggt den där skiten?
Citera
2007-10-13, 17:42
Medlem
AAAriks avatar
ser ut som man tagit ak5an som design förebild.... men men den ser ju cool ut

appro på uzi ... vad var den tänkt till från början? den är ju som gjord för maffian....
Citera
2007-10-13, 17:44
Medlem
AAAriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Regerade jag också på. Är det inte lite löjligt med stöd till ett vapen som inte väger särskilt mycket? Känns mest tramsigt. Inte fan krypskjuter man med det heller. Vad är det för en idiot som har byggt den där skiten?

kanske för att aimen är skitdålig då vapnet rör sig som ett helekopterblad när man skjuter... med stödet kanske det kan fungera som en lättare kulspruta! enkel att ta med sig ... använda som understödsvapen att ha i resväska
Citera
2007-10-13, 17:55
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAArik
ser ut som man tagit ak5an som design förebild.... men men den ser ju cool ut

appro på uzi ... vad var den tänkt till från början? den är ju som gjord för maffian....

UZI = Litet och behändigt automatvapen för flyg- och stridsvagnsbesättningar, servicepersonal osv.
Citera
2007-10-13, 18:42
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAArik
kanske för att aimen är skitdålig då vapnet rör sig som ett helekopterblad när man skjuter... med stödet kanske det kan fungera som en lättare kulspruta! enkel att ta med sig ... använda som understödsvapen att ha i resväska

Ah - en ny hackkyckling! Snälla - berätta lite för oss okunniga om "aimen"...
Citera
2007-10-13, 18:48
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael

OT: Ajaj, det börjar lukta flame...

OnT: Aimen är det prästen säger i kyrkan efter att Sprayat församlingen med detta vapen, därför är en bra aim skit viktigt, typ 1337viktigt...
Citera
2007-10-13, 18:50
Medlem
Ett perfekt vapen att ha en i en trång vagn.
Ak5 var en jävla dinglande hemoroid.

Vid SIB så skulle jag nog hellre vilja ha detta vapen, vem fan siktar i ett trångt utrymme eller i på nära håll? Automald för hela slanten
Avstånd längre än >50 så skulle jag föredra Ak5.

Iofs finns nya ak5C säkert bra den för SIB bättre än "Ak5 classic"
Citera
2007-10-13, 19:00
Medlem
Citat:

Den gamla kanske skulle berätta lite mer om tackjärnet från kpistarna först....
Citera
2007-10-13, 19:07
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Den gamla kanske skulle berätta lite mer om tackjärnet från kpistarna först....

Berätta vadå? Att de är destruerade? Nedsmälta. Jo, så illa är det. Efter skandalen med pistol m/07 som skulle ha sålts via svensk civil firma till Portugals hemvärn men hamnade på tysk och svensk privatmarknad via samma civila firma så ville man till varje pris undvika samma sak igen. Därför beslutade man att samtliga exemplar skulle destrueras.
Citera
2007-10-13, 19:10
Medlem
skalman1973s avatar
Skumt var inte alls länge sen jag såg svarta nya kpist m45 i lådor ? Dock är jag fyllt medveten om att samtliga m45B destruerats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in