• 1
  • 2
2007-10-12, 20:00
Medlem
liberty_capss avatar
För att kunna förverkliga sina drömmar så måste man bli mentalt stark, men man kan hindras av sådant som rädsla för teknik eller sin sociala fobi och så vidare.

hur skall man göra om man inser sina svagheter och bara vill att kroppen skall göra vad hjärnan säger utan att skap rädsla negativa associationer osv ...

Hur blir man herre över sig själv!
Citera
2007-10-12, 20:31
Medlem
Man får nog inse att man har begränsningar till att börja med.
Man vill eller kan inte allt.
Kan låta konstigt men om du accepterar en del "kan inte" så blir det lättare att kunna annat, om man ständigt försöker prestera max så kör man slut på sig själv och ångesten ökar.
Citera
2007-10-12, 21:22
Medlem
liberty_capss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Man får nog inse att man har begränsningar till att börja med.
Man vill eller kan inte allt.
Kan låta konstigt men om du accepterar en del "kan inte" så blir det lättare att kunna annat, om man ständigt försöker prestera max så kör man slut på sig själv och ångesten ökar.

Råd finns det gott om, hört tusen råd men ändå står man där ... Det vore så mycket lättare om jag kunde styra vad jag som om det vore ett spel och jag var på andra sidan. Finns det inget lätt sätt att bli av med rädsla ångest och sånt ...
Citera
2007-10-12, 21:27
Medlem
Lobotomering- en sund investering?

Nä, men jag vet faktiskt inte. Kanske läsa någon bra bok av någon idrottsman= hämta mental styrka ur idrottsvärlden?
Citera
2007-10-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liberty_caps
För att kunna förverkliga sina drömmar så måste man bli mentalt stark, men man kan hindras av sådant som rädsla för teknik eller sin sociala fobi och så vidare.

hur skall man göra om man inser sina svagheter och bara vill att kroppen skall göra vad hjärnan säger utan att skap rädsla negativa associationer osv ...

Hur blir man herre över sig själv!
Stäng av känslorna. Fokusera.
Citera
2007-10-12, 21:37
Medlem
sailawayss avatar
Hitta grundtryggheten i ditt SJÄLV, ditt innersta JAG.
Livet är en avskalningsprocess till att bli vad du är född till att vara. När du vet vem du är, finns ingen rädsla. Inse att behov är en illusion och att du är fullständig i ditt själv. Du är.

Du måste också anse dig vara VÄRDIG att nå till de drömmar du haver. Se också till att dem verkligen är DINA och går i linje med vem du är.
Din dröm är din vision, nu måste du ha en strategi för att ta dig dit.

Det finns bara en sann väg för var och en att vandra längs, och den ligger inuti (dig!).

Citera
2007-10-12, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liberty_caps
Råd finns det gott om, hört tusen råd men ändå står man där ... Det vore så mycket lättare om jag kunde styra vad jag som om det vore ett spel och jag var på andra sidan. Finns det inget lätt sätt att bli av med rädsla ångest och sånt ...

Allså, du står där rädd, du vill vara potent, omnipotent och kunna lösa allt, säga rätt saker och göra det du tycker borde utan rädsla.
Nu går inte det och det förvärrar din ångest.

Du har ju redan erkänt din rädsla, din impotens, nu får du börja jobba med den sakta. Vissa saker kan du nog resonera dig fram till, andra komer du att finna att du är oförmögen till, så är det, vi kan inte allt även om filmen i hjärnan säger det.

Det lätta sättet är ju mediciner. Vilken beror på hur du är, du får troligen testa dig fram.
Citera
2007-10-12, 21:43
Medlem
sailawayss avatar
D Roger,
vad du hittills förmedlat är att liberty_caps har

- begränsningar (han bör alltså inte sikta så högt, det finns ju en risk att han inte når dit hans hjärta trängtar! )
- vara lagomt svenskt förnöjsam (inte tro och hoppas för mycket)
- filmen i hjärnan (hans vision & möjligen slutmål) går inte att nå

- ... mediciner/läkemedel/gifter dämpar ångesten.

Fy på dig.
Rädsla är överkomligt. Rädsla är en illusion. Något inlärt, som vi låter oss styras av. Men det finns inget att vara rädd för, egentligen.
Citera
2007-10-12, 21:49
Medlem
Utmaningar är det ända som gör dig mentalt stark
Citera
2007-10-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
D Roger,
vad du hittills förmedlat är att liberty_caps har

- begränsningar (han bör alltså inte sikta så högt, det finns ju en risk att han inte når dit hans hjärta trängtar! )
- vara lagomt svenskt förnöjsam (inte tro och hoppas för mycket)
- filmen i hjärnan (hans vision & möjligen slutmål) går inte att nå

- ... mediciner/läkemedel/gifter dämpar ångesten.

Fy på dig.
Rädsla är överkomligt. Rädsla är en illusion. Något inlärt, som vi låter oss styras av. Men det finns inget att vara rädd för, egentligen.

Problemet är att man landar pladask om man tror sig kunna nå himmelen på ett skutt.
Siktar du högt och missar varje gång tär det på dig. Du visar att saker inte går för dig själv. Man får ta det pö om pö och se sinnet lite som trappan på gröna lunds lustiga hus.

Rädslan är sund och hjälper en normalt, sen går den till överdrift och det måste man analysera och övervinna, men sakta, ett steg i taget, annars kommer det bakslag som drar ner en.
Citera
2007-10-12, 23:01
Medlem
liberty_capss avatar
Tack för era råd , det uppskattas mycket, but keep the comeing i need all the advices i can get ...

Roger för min del så har jag problem med saker jag inte kan fly ifrån alltså sånt som måste göras så det är inte så att jag skapar för stora mål. Men hade det varit så, så skulle dina råd varit väldigt intressanta

Citat:
Ursprungligen postat av Dux
Stäng av känslorna. Fokusera.
Haha jag tror att vi alla önskar att vi hade en sådan knapp

Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
Hitta grundtryggheten i ditt SJÄLV, ditt innersta JAG.
Livet är en avskalningsprocess till att bli vad du är född till att vara. När du vet vem du är, finns ingen rädsla. Inse att behov är en illusion och att du är fullständig i ditt själv. Du är.

Du måste också anse dig vara VÄRDIG att nå till de drömmar du haver. Se också till att dem verkligen är DINA och går i linje med vem du är.
Din dröm är din vision, nu måste du ha en strategi för att ta dig dit.

Det finns bara en sann väg för var och en att vandra längs, och den ligger inuti (dig!).

intressant, är det du säger något religöst? om inte vilken bok skulle du rekommendera, är stressad nu så jag vill ha någon lättläst.
Citera
2007-10-13, 01:37
Medlem
Vadå måste göra? Finns inga måsten . Livet är frivilligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in