2011-01-15, 03:21
Medlem
Alaskan Husky... det är inte en hund, enligt Kennelklubben.

Inte enligt mig heller kan jag säga, som har ägt ett tiotal större hundar.
Det är inte den enklaste hunden jag ägt men det är den jag älskar mest av alla jag haft.
Vilden och jag har dagligen olika åsikter om det mesta och han är den största utmaningen jag någonsin haft när det gäller hundar. Trots alla struggels mellan oss som egentligen handlar om hans behov, lägger han sitt huvud mot mig på kvällen och visar att det är vi... det är vi som hör ihop.
Han väger 35 kg och har långa ben, springer ikapp vad som helst om han får chansen... det har hänt.
Älskar min vilde...
Citera
2011-01-15, 13:26
Medlem
BatMys avatar
Har en papillon/malteser korsning på snart sju år. Hade en borzoiflicka innan men kunde inte ha kvar henne. Någongång blir det en borzoi igen, vinthundar är de underbaraste hundarna som finns. Efter min lilla papillonkorsning då.
Citera
2011-01-15, 14:07
Medlem
Avantasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Snarare är det ingen rasren hund enligt Kennelklubben, att de förnekat att det är en hund tror jag knappast.
Citera
2011-01-15, 17:01
Medlem
Napoleons avatar
Är inne på min andra Borderterrier. Har den som sällskapshund. Det är mycket hund i ett behändigt format
Citera
2011-01-15, 17:15
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami

Inte enligt mig heller kan jag säga, som har ägt ett tiotal större hundar.
Det är inte den enklaste hunden jag ägt men det är den jag älskar mest av alla jag haft.
Vilden och jag har dagligen olika åsikter om det mesta och han är den största utmaningen jag någonsin haft när det gäller hundar. Trots alla struggels mellan oss som egentligen handlar om hans behov, lägger han sitt huvud mot mig på kvällen och visar att det är vi... det är vi som hör ihop.
Han väger 35 kg och har långa ben, springer ikapp vad som helst om han får chansen... det har hänt.
Älskar min vilde...

hoppas du aktiverar hunden som den bör göras.

att du säger att det inte är en hund och hänvisar till kennelklubben påskiner att du inte är särskilt kunnig inom området.
Citera
2011-01-15, 17:59
Medlem
akubaas avatar
Jag och min sambo har en Dogo Argentino och en Canaan dog
Dogo Argentinon är en tik på 7 månader och Cannan Dogen är en hane på 3 månader, funkar otroligt bra ihop med tanke på hur stor skillnad det är på dem både mentalt,typ och vikt!
Citera
2011-01-15, 18:23
Medlem
AdoRebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akubaa
Jag och min sambo har en Dogo Argentino och en Canaan dog
Dogo Argentinon är en tik på 7 månader och Cannan Dogen är en hane på 3 månader, funkar otroligt bra ihop med tanke på hur stor skillnad det är på dem både mentalt,typ och vikt!

Hur är det att ha en Dogo Argentino? Har hört att den absolut inte är en lämplig första hund. Vad hade du för hund(ar) innan den?
Citera
2011-01-16, 00:21
Medlem
Factos avatar
Har en Rottweiler/dalmatiner/amstaff mix, hane på 1,5 år, och en Am.bulldog/Am.staff tik på 7 månader.
Citera
2011-01-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic

att du säger att det inte är en hund och hänvisar till kennelklubben påskiner att du inte är särskilt kunnig inom området.
Givetvis får min hund det den kräver. Om du själv är det minsta kunnig om hundar vet du att Alaska Husky inte är en hundras enligt kennelklubben.
Frågan är hur kunnig du själv är i sådana här frågor och om hundar i allmänhet.
Citera
2011-01-16, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic

Glömde påpeka en sak. Min hund springer ca 20 km varje dag.
Citera
2011-01-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdoRebel
Hur är det att ha en Dogo Argentino? Har hört att den absolut inte är en lämplig första hund. Vad hade du för hund(ar) innan den?

Hey, jag är sambon^^ Det är egentligen ingen nybörjarhund, det är min första hund. I början var jag inte precis "strång" nog men man lär sig med tiden. Hon är en tuff liten tik men med en ordentlig röst och mer envishet än hennes så funkar det! (:
Citera
2011-01-18, 18:03
Medlem
AdoRebels avatar
Verkar som om tråden dog ut. Någon som kan svara på mina frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in