2010-07-06, 12:06
Medlem
AngelAvGlass avatar
Vi har en pitbull, värdens bästa hund
Citera
2010-07-06, 12:09
Medlem
Arzeniks avatar
En MiniBullterrier.
Citera
2010-07-06, 12:16
Medlem
AngelAvGlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arzenik
En MiniBullterrier.

Söta dom va var tvungen att googla bilder.
Citera
2010-07-06, 13:20
Medlem
Neorphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelAvGlas
Vi har en pitbull, värdens bästa hund

Dem är väldigt lekfulla som valpar! Jag har en vän som har haft alla olika sorters kamphundar , alla lika snälla (med rätt ägare d v s). Jag har haft både Golden, Welsh Cogie, Labrador, fransk bulldog, dobermann under en kort period men även tagit hand om en amstaff ett tag.
Citera
2010-07-06, 13:43
Medlem
Arzeniks avatar
Citat:
Söta dom va var tvungen att googla bilder.

beter sig ,låter och ser ut som en minigris. Har tyvärr hunden hos svärmor
Citera
2010-07-06, 13:51
Medlem
Vi har en JRT på 1 år. Mysig tjej e det.

har alltid gillat hundar så raser som shetland sheepdog, schäfer (inte den hukande de avlat sönder, stackars vovve), golden, o så många fler jag inte kan namnet på. sen e ju hundens "jag" viktigast o det man smälter för i valet av hund
Citera
2010-07-06, 14:38
Medlem
AngelAvGlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neorpha
Dem är väldigt lekfulla som valpar! Jag har en vän som har haft alla olika sorters kamphundar , alla lika snälla (med rätt ägare d v s). Jag har haft både Golden, Welsh Cogie, Labrador, fransk bulldog, dobermann under en kort period men även tagit hand om en amstaff ett tag.

Han är två år nu och fortfarande lika barnslig, Han och lillgrabben här hemma är som klippt o skruna för varandra, massa hyss hela tiden
Jag är uppvuxen på kennel, tänker dock inte skriva ut vilka raser för då kan jag lätt letas upp, Men det var inga kamphundar, När jag flyttade hemifrån köpte jag mig en liten tax, underbar donna! Dog tyvärr av hjärntumör, Hade en golden i 5år fick tyvärr en ärftlig imunförsvars sjukdom som plåga honom = fick avliva gubben. Sambon har vuxit upp med schäfer.
Sen kände vi att vi ville ha en aktiv barnvänlig hund som kunde hänga med ÖVERALLT, en som klarar av mentalt påfrestande saker, det blev en pit Har aldrig haft några problem alls med honom, han älskar allt och alla. men vi ärr som sagt väldigt aktiva med honom, spårar, lydnad, agility, och så kör vi pull så han får utlopp för all sin energi, Sen är han med oss när vi joggar också. en riktig familje hund
Citera
2010-07-06, 14:39
Medlem
AngelAvGlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arzenik
beter sig ,låter och ser ut som en minigris. Har tyvärr hunden hos svärmor

LÅTER som en minigris?!? haha menar du att den kärleksgrymtar? ähhh åk till svärmor och kidnappa tillbaka din hund
Citera
2010-07-06, 15:04
Medlem
AngelAvGlass avatar
http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMG268.JPG

En bild på våran lille herre här hemma, från förra veckan i lekparken, Har dom andra bilderna på sambons dator men man ser honom i alla fall
Citera
2010-07-06, 15:25
Medlem
Neorphas avatar
Citat:
Han är två år nu och fortfarande lika barnslig, Han och lillgrabben här hemma är som klippt o skruna för varandra, massa hyss hela tiden
Jag är uppvuxen på kennel, tänker dock inte skriva ut vilka raser för då kan jag lätt letas upp, Men det var inga kamphundar, När jag flyttade hemifrån köpte jag mig en liten tax, underbar donna! Dog tyvärr av hjärntumör, Hade en golden i 5år fick tyvärr en ärftlig imunförsvars sjukdom som plåga honom = fick avliva gubben. Sambon har vuxit upp med schäfer.
Sen kände vi att vi ville ha en aktiv barnvänlig hund som kunde hänga med ÖVERALLT, en som klarar av mentalt påfrestande saker, det blev en pit Har aldrig haft några problem alls med honom, han älskar allt och alla. men vi ärr som sagt väldigt aktiva med honom, spårar, lydnad, agility, och så kör vi pull så han får utlopp för all sin energi, Sen är han med oss när vi joggar också. en riktig familje hund

Dobermannen min fick jag lämna ifrån mig vid tre års ålder (hunden alltså, inte jag ) på grund av flytt och oförmåga att ta hand om kraken. Jag får ofta passa min väns pitbull när han inte har tid att ta hand om honom, och visst måste man visa auktoritet och pli. Att en pitbull däremot skulle vara en tickande bomb är lite väl överdrivet. Fungerar utmärkt att kela med och mycket kärlek får man också. Sen är det såklart att hane som han är då och då kommer i "verbalt" slagsmål med andra hanar, men det är ju knappast något säreget för just kamphundar.
Citera
2010-07-06, 15:30
Medlem
dekanmis avatar
Vi har en rottweiler. Världens goaste kille!

Jag kan ju bjuda på en bild också:
http://i46.tinypic.com/2hqdkwj.jpg - Katten står där bakom och är nyfiken som vanligt.
Citera
2010-07-06, 15:45
Medlem
Arzeniks avatar
Citat:
LÅTER som en minigris?!? haha menar du att den kärleksgrymtar? ähhh åk till svärmor och kidnappa tillbaka din hund

Ja den grymtar.. Väldigt kärleksfull hund, dock väldigt lat. Enda gången den reagerar är när man säger "bilen" då vet den vad som väntar.. På nåt vis så älskar den åka bil. Allt för att slippa gå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in