Citat:
Ursprungligen postat av Neorpha
Dem är väldigt lekfulla som valpar! Jag har en vän som har haft alla olika sorters kamphundar , alla lika snälla (med rätt ägare d v s). Jag har haft både Golden, Welsh Cogie, Labrador, fransk bulldog, dobermann under en kort period men även tagit hand om en amstaff ett tag.
Han är två år nu och fortfarande lika barnslig, Han och lillgrabben här hemma är som klippt o skruna för varandra, massa hyss hela tiden

Jag är uppvuxen på kennel, tänker dock inte skriva ut vilka raser för då kan jag lätt letas upp, Men det var inga kamphundar, När jag flyttade hemifrån köpte jag mig en liten tax, underbar donna! Dog tyvärr av hjärntumör, Hade en golden i 5år fick tyvärr en ärftlig imunförsvars sjukdom som plåga honom = fick avliva gubben. Sambon har vuxit upp med schäfer.
Sen kände vi att vi ville ha en aktiv barnvänlig hund som kunde hänga med ÖVERALLT, en som klarar av mentalt påfrestande saker, det blev en pit

Har aldrig haft några problem alls med honom, han älskar allt och alla. men vi ärr som sagt väldigt aktiva med honom, spårar, lydnad, agility, och så kör vi pull så han får utlopp för all sin energi, Sen är han med oss när vi joggar också. en riktig familje hund