2025-05-19, 01:35
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Du har ju NOLL koll
HAha jass, och hur har du kommit fram till den slutsatsen? Vad var det jag sa som r fel?

Kemiskt ren bensin r Nafta.
Citat:
Naphtha is a flammable liquid hydrocarbon mixture

Dvs, en del av innehllet i crude oil. Efter research s r det nda felet jag skrev var antalet kolatomer i kemiskt ren bensin, jag skrev C4-8 elr ngot, medans det r nda upp till C12. Och ang lsligheten s skrev jag att jag inte vet, eftersom det inte r en ren produkt i sig att det r ett lsningsmedel, utan det r en blandning.

Folk gillar o frska rtta mig med ngot de har lrt sig p gatan. Men sllan de lyckas Men om du kan visa vart jag har fel s blir jag tacksam, lol. Allt jag skrev gr enkelt att ska till sig svaren p.
Senast redigerad av Jaggermeister 2025-05-19 kl. 01:50.
Citera
2025-05-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Kemiskt ren bensin r inte en substans i sig, utan det r en blandning mellan olika kolvten med olika kolatomer, har fr mig att det str p flaskan typ C5 - C10 eller ngt i den stilen. Fr att rena amfetamin vill du helst ha ETT lsningsmedel. Aceton funkar s bra eftersom lsligheten r vldigt lg, speciellt med kyld Aceton, och fr att det r s ltt att infrskaffa.

S jag tror inte kemiskt ren bensin r ett bra medel att anvnda. Jag kan ha fel, fr jag vet inte EXAKT vilka kolvten den innehller. Men det r alltid en dlig id att rena ngot med en produkt med olika lsningsmedel. Bensen och kloroform funkar ox att rena det med, men det fr du kpa utrikes eller tillverka sjlv. Drav Aceton r de bsta alternativet.

Kemiskt ren bensin r just vad namnet sger. DEt r destillerad bensin/olja. Och bensin/olja r en blandning mellan olika kolvten.

Man kan dck anvnda kemisk bensin o "pull" amfetamin frn vattenlsningar, ifall man skulle behva det nngng

Hr blandar jag mig i, och frst och frmst fr jag vl uppmrksamma att Jaggermaister har lagt till med lite dmjukhet , det r bra.
Naphta r ett amerikanskt begrepp s det hnger p versttningen dr, ...
Kemisk ren bensin r en blandning av heptan och N-hexan frn brjan, numera inehller den 98% heptan.
Huruvida det r ett bra mne fr rena amfetamin s nej, du behver en alkohol utan vatten , Naoh, samt h2so4 grna 70% eller hgre.
Hur du gr fr du leta efter , men med dessa enkla saker kan du gra ditt amf s rent det r mjligt och f det.
Senast redigerad av freeandfreaky 2025-05-21 kl. 16:19.
Citera
2025-05-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Hr blandar jag mig i, och frst och frmst fr jag vl uppmrksamma att Jaggermaister har lagt till med lite dmjukhet , det r bra.
Kemisk ren bensin r en blandning av heptan och N-hexan frn brjan, numera inehller den 98% heptan.
Huruvida det r ett bra mne fr rena amfetamin s nej, du behver en alkohol utan vatten , Naoh, samt h2so4 grna 70% eller hgre.
Hur du gr fr du leta efter , men med dessa enkla saker kan du gra ditt amf s rent det r mjligt och f det.

Sen vad det gller olika blandningar av lsningsmedel s gr det precis ingenting, och ibland fredras blandningar.
S lnge de lsningsmedel som blandningen innehller ligger samma i polaritetsindex
Citera
2025-05-22, 14:52
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Naphta r ett amerikanskt begrepp s det hnger p versttningen dr, ...
Allts... Njaa... Att kemisk bensin skulle vara 98% Heptan s skulle jag slippa mina ordrar p Heptan, DCM, Pyrrolidin osfv frn Indien.

ven fast alla kolvtena somo fyller ut produkten r s pass sm procent s kommer det frstra din produkt. Men kan du argumentera att jag r fel s tackar ajg bugar. Jag tycker om vnsklapliga argumentatiooner som dessa. Och har jag fel, s vill jag bli ppekad det s jkag kan bli bttre. Ha ne fin dag.

Source - https://www.pharmaxim.com/wp-content...ver_2_0-SE.pdf

Citat:
Sen vad det gller olika blandningar av lsningsmedel s gr det precis ingenting, och ibland fredras blandningar.
S lnge de lsningsmedel som blandningen innehller ligger samma i polaritetsindex
Citera
2025-05-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Allts... Njaa... Att kemisk bensin skulle vara 98% Heptan s skulle jag slippa mina ordrar p Heptan, DCM, Pyrrolidin osfv frn Indien.

ven fast alla kolvtena somo fyller ut produkten r s pass sm procent s kommer det frstra din produkt. Men kan du argumentera att jag r fel s tackar ajg bugar. Jag tycker om vnsklapliga argumentatiooner som dessa. Och har jag fel, s vill jag bli ppekad det s jkag kan bli bttre. Ha ne fin dag.

Source - https://www.pharmaxim.com/wp-content...ver_2_0-SE.pdf

Har bara anekdotiska uppgifter i mnet , det fr vara en vldigt speciell molekyl om den skulle fara illa av tv eller fler lsningsmedel i ungefr samma polaritetsindex, d de olika lsningsmedel lser varandra
Citera
2025-05-23, 22:05
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Har bara anekdotiska uppgifter i mnet , det fr vara en vldigt speciell molekyl om den skulle fara illa av tv eller fler lsningsmedel i ungefr samma polaritetsindex, d de olika lsningsmedel lser varandra
Ja, okej.. Jag sger inte emot dig dr. Men hur kan du sitta och pst att jag har "Noll koll", fastn INGET av det jag skrev var inkorrekt.

Visst s finns det massor med bra dual-solvent recrystallization osv, men det r oftast inte en lekman klarar av.
Och just Kemiskt Ren Bensin innehller inte enbart Hexan och n-Heptan. Stor del, ja. Men det har en vldigt stor betydelse.

Just drfr s var Aceton det bsta valet i hans fall, och i de flesta fall hos den vanliga personen som inte har massa rena lsningsmedel hemma.

Dessutom s ifall man anvnder 2 lsningsmedel s finns det ocks risk fr dimerization eller att substansen "oil out". Tkr bara det var fel av dig att hoppa p mig sdr nr jag har vldigt stor kunskap inom det frn erfarenhet & studier (OBS! Jag skrev inte det i syfte med att skryta eller ngot)
Citera
2025-06-10, 11:34
Medlem
Varfr tar ni ej attentin? Bttre n ngt annat!
Citera
2025-07-03, 13:11
Medlem
Flouvonnes avatar
Kommit ver ett gram fina genomskinliga stora kristaller,ser nstan ut som glas nr man krossar dom. Testade rka lite p folie nyss och det blir ingen konstig mrk eller gul frg p foliet eftert vilket jag tolkar som ett gott tecken. Tror det r ganska hyfsad kvalit dvs. Mste ge mig ut och skaffa bttre tndare bara sen fr vi se om det r n skjuts i dessa. So far blev man mest pigg men inte stissig, knns ganska cleant. Men testade bara lite lite. terkommer.
Citera
2025-07-04, 19:46
Medlem
Flouvonnes avatar
Juste skulle ju terkomma

Tror jag r smst p att rka tyvrr, oklart om jag gr rtt nr jag frsker jaga rken p folie. Har kollat upp lite tekniker & tips men det r fan inte helt ltt nd att f till det. Gr som en avlng bt i folie och hller bic tndaren lngt under o eldar framfr, p sidorna och inte direkt under. Har ftt till s det brjar glida o rinna och fattar jag det korrekt r det DEN rken man vill t? Eldar jag fr mycket/fr nra kommer direkt tjock vit rk men det har jag frsttt (tror jag) inte r det man vill t?

Bsta vore ju glaspipa eller ntt men har krt mest nasalt inatt och idag. Vill ju inte elda upp fr mycket upp i taket eller brnna kristallerna. Nasalt funkar det hyfsat men inte ftt ngon extrem eufori/kick som andra beskriver i trden. S antingen gr jag ntt fel nr jag frsker rka eller s r kvalitn inte jttebra trots allt.
Citera
Igår, 06:15
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Juste skulle ju terkomma

Tror jag r smst p att rka tyvrr, oklart om jag gr rtt nr jag frsker jaga rken p folie. Har kollat upp lite tekniker & tips men det r fan inte helt ltt nd att f till det. Gr som en avlng bt i folie och hller bic tndaren lngt under o eldar framfr, p sidorna och inte direkt under. Har ftt till s det brjar glida o rinna och fattar jag det korrekt r det DEN rken man vill t? Eldar jag fr mycket/fr nra kommer direkt tjock vit rk men det har jag frsttt (tror jag) inte r det man vill t?

Bsta vore ju glaspipa eller ntt men har krt mest nasalt inatt och idag. Vill ju inte elda upp fr mycket upp i taket eller brnna kristallerna. Nasalt funkar det hyfsat men inte ftt ngon extrem eufori/kick som andra beskriver i trden. S antingen gr jag ntt fel nr jag frsker rka eller s r kvalitn inte jttebra trots allt.
ta lite bara vldigt lite p foliet, Kr inte in hela elden p foliet, Lt den vila precis ver lgan s sakta rrelser med tndaren s kommer det lite vit rk som du sakta suger in.

Till alla meth smokers.. Ni behver verkligen en bong med vatten i. Sk "Crystal meth bong" Det gr att gra en med PET-Flaska ocks.

Den dr rken r fan inte hlsosam att suga i sig rakt upp och ner
Citera
Igår, 07:02
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
ta lite bara vldigt lite p foliet, Kr inte in hela elden p foliet, Lt den vila precis ver lgan s sakta rrelser med tndaren s kommer det lite vit rk som du sakta suger in.

Till alla meth smokers.. Ni behver verkligen en bong med vatten i. Sk "Crystal meth bong" Det gr att gra en med PET-Flaska ocks.

Den dr rken r fan inte hlsosam att suga i sig rakt upp och ner

Ska kolla upp meth bong! Grejen r ocks att jag mste hlla lgan ganska lngt under foliet fr det brjar fan nga rk direkt man r i nrheten med elden! Har allts tndaren lngt under och frsker rra elden lngs med sidorna eller runt biten med crystal men fr man n ryck o rkar komma fr nra kommer tjock vit rk direkt. Sen dreglar jag (av oklar anledning) som ett jvla mongo samtidigt s det mste se helt sjukt ut o jag fr avbryta ngra sekunder o torka munnen innan jag kan fortstta elda och f i mig rken. Sen stelnar det fort som fan ocks, crackback har jag lst detta fenomen ska kallas fr, eller det r iaf en term som har med det hela att gra. Ett jvla meck helt enkelt! Kan foliet jag anvnder vara fr tunt kanske?

Alla vidare tips & trixs uppskattas innan jag frsker igen haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in